Rs Pike. Olej na lewej goleni

misialek
Posty: 116
Rejestracja: 02.11.2008 08:45:04
Kontakt:

Rs Pike. Olej na lewej goleni

Post autor: misialek »

Witam. Mam pytanie odnośnie ilości oleju, który wydobywa mi się z goleni w której znajduje sie spręzyna. Otóż po dłuższej jeździe lub skokach zaczyna "pocic mi sie golen". Mam go od okolo 4 tyg. Proszę o odpowiedź osoby, które posiadają Pike'a czy mają to samo.
Ps czasem coś w nim stuka i nie wiem co.
artek700
Posty: 392
Rejestracja: 18.07.2005 18:48:06
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: artek700 »

stuka pewnie U-turn, przękeć trochę regulację i powinno ustać.

Co do oleju, to jeśli amortyzator jest używany, to może uszczelki są już do wymiany?
http://chr.rybnik.pl
misialek
Posty: 116
Rejestracja: 02.11.2008 08:45:04
Kontakt:

Post autor: misialek »

artek700 No tak to U-turn, ale po pewnym czasie nawet po przekreceniu i skakaniu robi sie to samo w zakresie 95-110 ale troche rzadziej. A co do uszczelek to wyglądają jak nowe.
artek700
Posty: 392
Rejestracja: 18.07.2005 18:48:06
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: artek700 »

moje też wyglądają jak nowe a puszczają olej ;)
http://chr.rybnik.pl
misialek
Posty: 116
Rejestracja: 02.11.2008 08:45:04
Kontakt:

Post autor: misialek »

artek700 No to postaram się któregoś pięknego dnia zmienić to od razu zrobię sobie tą blokadę, żeby działała z poziomu pokrętła, a nie tylko z manetki...
misiek123
Posty: 185
Rejestracja: 01.12.2008 19:30:08
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: misiek123 »

Ja mam pika i serwisowałem go już wiele razy i nigdy nie miałem problemów. pewnego razu zobaczyłem, że wycieka mi olej z lewej goleni w okolicy uszczelki - dziwne tłumik jest w prawej, trzeba to sprawdzić, sprawdziłem, zalałem olejem 120ml do tłumika a do goleni od dołu 15ml no i znów cieknie. wywnioskowałem z tego że jest za dużo oleju. Uszczelki co prawda mogły by być w lepszym stanie, ale ostatnio miałem wydatki i nie mam 150 zeta na gumki. I to co stwierdziłem: w lewej goleni jest tylko sprężyna i mechanizm u-turn i to 15 ml oleju jest do smarowania właśnie tego. No i jeśli ma to być smarowane to nie musi być konieczne 15 ml rzadkiego oleju. więc wyjąłem sprężynę i pokryłem ją warstwą smaru stałego a od spodu zamiast 15ml zalałem 5ml :D . no i po zmieszaniu w środku wyszło coś na kształt judy butter , więc co najważniejsze jest gęstsze, smaruje znakomicie, a z uszczelek się nie wydobywa. :) . Więc cel osiągnięty. Jeżdżę na tym już dłuższy czas a praca cały czas jest zajebista.
[S] Grimeca sys 12
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
misialek
Posty: 116
Rejestracja: 02.11.2008 08:45:04
Kontakt:

Post autor: misialek »

misiek123 Czyli co mam poczekać aż wycieknie nadmiar(o ile taki jest)? Bo w sumie teraz tez nie mam kasy na uszczelki i olej ;P
misiek123
Posty: 185
Rejestracja: 01.12.2008 19:30:08
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: misiek123 »

hmm. nie. na olej to ni żałuj kasy, bo i tak co jakiś czas jest zalecane go wymieniać, a jest to mniejszy wydatek, niż uszczelki. A po co czekać aż olej wycieknie? lepiej spuścić go z lagi i wlać nowy, tyle ile potrzeba.

A odnośnie uszczelek to tak sobie myślę, że można byłoby zakupić w jakimś sklepie z uszczelnieniami simmering o takich samych wymiarach jak fabryczny i zamienić z uszczelką olejową, bo to przecież to samo. A wtedy wydatek zredukuje się do 10 zł za parę :)
[S] Grimeca sys 12
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
misialek
Posty: 116
Rejestracja: 02.11.2008 08:45:04
Kontakt:

Post autor: misialek »

misiek123 A jak zlać ten olej i nalać nowego? Po prostu wykręcić pokrętło od U-turna wylac stary i wlać nowy?
Ps. O jakiej gęstości lałeś olej?
kaczor928
Posty: 199
Rejestracja: 23.11.2008 18:49:17
Lokalizacja: Andrychow
Kontakt:

Post autor: kaczor928 »

oddaj do serwisu jak nie umiesz bo jeszcze zdupczysz ;p RS to widelce o ktore trzeba dbac panowie !!!!
http://www.pinkbike.com/photo/3710126/ <-ridee!
misialek
Posty: 116
Rejestracja: 02.11.2008 08:45:04
Kontakt:

Post autor: misialek »

kaczor928 Tylko, że w Zamościu nikt nie serwisuje...
misialek
Posty: 116
Rejestracja: 02.11.2008 08:45:04
Kontakt:

Post autor: misialek »

misiek123 Czy olej wlewa i wylewa sie dołem?
qunick
Posty: 265
Rejestracja: 29.12.2007 17:01:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: qunick »

Pike to zadna filozofia, rozkrec przeczysc i zalej jak Ci starsi koledzy radza, nie ma co placic 150zeta za serwis ktory sam sobie zrobisz,(poza wymiana uszczelek), olej do lag lejesz do lag a olej do tlumika lejesz do tlumika. Jasne ?!

Jako ze ten amor byl dla mnie za miekki to wlalem mu 7,5 wt do tlumika ok 120 ml z miarka, ale dolewalem wiecej bo blokada nie chwytala, a do lag po 15 - 20 ml, oleju powinno sie 15 wt. Ja wlalem 7,5 bo innego nie mialem, chwile ciekla prawa laga a pozniej wszystko sie ustawilo, nie cieknie, dziala jak powinien, mam go ok 2,5 roku, uszeczelek nie wymienialem, a i przy czyszczeniu uwarzaj na gabeczki ktore smaruja lagi, wyjmij je i dokladnie przeczysc ale delikatnie bo latwo sie moga naciagnac lub przedrzec, a poniej je solidnie w oleju wytarzaj,
Amor zalewalem Motorexem 7,5 wt, 40PLN za litr
misialek
Posty: 116
Rejestracja: 02.11.2008 08:45:04
Kontakt:

Post autor: misialek »

qunick Dzięki Wielkie ;) Kupię olej i zaleje tą lewą goleń. Zobacze co będzie sie działo. Dam znać jak będzie po wszystkim ;)
Pozdrawiam wszystkich
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości