Pierwszy Full, Jaki??
Święte słowa. Jeżdzę na 4-zawiasie i własnie do DH wolałbym 1-zawias. "kanapa" jest fajna, ale czucie przyczepnosci jest IMO ważniejsze. Druga istotna sprawa, to że 4-zawias będzie działał dobrze na byle czym, natomiat 1- zawias będzie tak dobry jak damper który mu się wstawi.War23 - Dobry jeden zawias jest lepszy od nie jednego virtuala. Przykładem jest morewood czy orange. Nie pierdziel farmazonów bo każde zawieszenie jest na swój sposób dobre. Ja jestem fanem jedno zawiasów. Nie lubię mieć kanapy pod tyłkiem ,a większość wielo zawiasów a w sumie wszystkie tak się zachowują...
-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
- Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
- Kontakt:
Ja osobiście wybrałbym ramę Commencal Supreme DH albo ZUMBI. Po prostu mi się podobają.
Powiedz im ile lat już jeździsz i na czym. Może chłopakom to coś pomoże. Ja Ci niewiele pomogę bo na wielu ramach nie jeździłem. Powiem Ci tyle. Steel dobrze mówi. Każda z tych ram będzie Ci się podobać skoro to pierwszy full. Weź tą która jest TWOIM zdaniem najfajniejsza.
UWAGA! TEORETYCZNIE PĘKA WSZYSTKO!!! BO NIC NIE JEST NIEZNISZCZALNE!!!
Powiedz im ile lat już jeździsz i na czym. Może chłopakom to coś pomoże. Ja Ci niewiele pomogę bo na wielu ramach nie jeździłem. Powiem Ci tyle. Steel dobrze mówi. Każda z tych ram będzie Ci się podobać skoro to pierwszy full. Weź tą która jest TWOIM zdaniem najfajniejsza.

UWAGA! TEORETYCZNIE PĘKA WSZYSTKO!!! BO NIC NIE JEST NIEZNISZCZALNE!!!
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=10861186
No tak tylko dlaczego wiekszosc ram do DH ktore sa wypasne jest wlasnie 4 zawiasowe czy nawet virtualne, nie zaprzecze ze 1 zawias tez jest fajnybo sam teraz zmieniam wlasnie na 1 zawias ale kazdy ma swoje zdanie, ja lubie siedziec wygodnie i jest mi w tym dobrze xD NO! cane corso zdeka ciezkie dlatego moim zdaniem zumbi rulez
Edit; kumpel ma scythe i peka mu, mialem authora do sie doslownie rozsypal, wszystko peka xD i tak wole stare bansziaki xD
Edit; kumpel ma scythe i peka mu, mialem authora do sie doslownie rozsypal, wszystko peka xD i tak wole stare bansziaki xD
Karpiel i Duncon to moje zycie
war23 Cane jest lżejsze od f44 ( nawet w Ti ) i ma niższy prześwit ( w dh jedni to lubią, inni mniej... ale faktem jest, że rama im niższa tym zwrotniejsza - bynajmniej takie moje odczucia ) .
Ja autorowi polecę najprościej . 4000zł to spora kwota... Kup zwyczajnie nową ramę z gwarancją, skoro to Twój pierwszy full, gdyż ew. błędy będą Ci wybaczane . Ja od siebie mogę polecić nowe Cane na 2009 ale i f44 będzie bardzo fajne . Obie firmy poprawiły jakość więc f44 już tak nie pęka... cane ( moja 4 z kolei ... miałem wszystkie roczniki ) jak na te chwilę wogóle nie pęka . Obie ramy pracują bdb ( acz mi bardziej cane pasuje, toteż właśnie nie mam f44, ale może kiedyś... kolejną ewolucję ) , prowadzą się zacnie i są baża do zbudowania naprawdę dobrego sprzętu jak i lekkiego ( Mój rower na CC waży 15.43kg ..)
Możesz też looknąć w stronę Morewooda, bo da się coś nowego u ich kupić za te kwotę .
Szczerze to mimo wszystko radzę przemyślenie zakupu takiego fulla. Typowe ramy dh ... ok . Ale ja bym pomyślał może nad czymś z mniejszym ciut skokiem na początek - może to nie będzie typowa maszyna dh, ale mniej wybaczy = więcej nauczy . Po sezonie wtedy myślałbym nad podmianą na typowego zjazdowca .
Pozdrawiam,
Sudi
Ja autorowi polecę najprościej . 4000zł to spora kwota... Kup zwyczajnie nową ramę z gwarancją, skoro to Twój pierwszy full, gdyż ew. błędy będą Ci wybaczane . Ja od siebie mogę polecić nowe Cane na 2009 ale i f44 będzie bardzo fajne . Obie firmy poprawiły jakość więc f44 już tak nie pęka... cane ( moja 4 z kolei ... miałem wszystkie roczniki ) jak na te chwilę wogóle nie pęka . Obie ramy pracują bdb ( acz mi bardziej cane pasuje, toteż właśnie nie mam f44, ale może kiedyś... kolejną ewolucję ) , prowadzą się zacnie i są baża do zbudowania naprawdę dobrego sprzętu jak i lekkiego ( Mój rower na CC waży 15.43kg ..)
Możesz też looknąć w stronę Morewooda, bo da się coś nowego u ich kupić za te kwotę .
Szczerze to mimo wszystko radzę przemyślenie zakupu takiego fulla. Typowe ramy dh ... ok . Ale ja bym pomyślał może nad czymś z mniejszym ciut skokiem na początek - może to nie będzie typowa maszyna dh, ale mniej wybaczy = więcej nauczy . Po sezonie wtedy myślałbym nad podmianą na typowego zjazdowca .
Pozdrawiam,
Sudi
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
zumbi warzy 3900 bez tlumika a cane znalazlem tylko 4400 i nie wiem czy to juz z damperem:P ale mozliwe ze mniej, sudi dobrze godosz ze powinien miec mniej skoku, po co sie ratowac skokiem jak mozna na poczatku tylko sobie nim pomagac a cala robote odwalac samemu i szkolić technike xd
Karpiel i Duncon to moje zycie
A dlaczego większość słuchaczek Radia Maryja nosi berety? A tak poważnie to po częsci marketing (głównie PR w prasie, jakiś czas temu wszelkie 4-zawiasy zostały uznane, za debeściarskie do których 1-zawias nie ma podejścia i dużo ludzi w to uwierzyło), po części preferencje. Bardziej niż popularnością kierowałbym się skutecznością konstrukcji, jakoś 1-zawias nie przeszkadzał Athertonowi w wygrywaniu.war23 pisze:No tak tylko dlaczego wiekszosc ram do DH ktore sa wypasne jest wlasnie 4 zawiasowe czy nawet virtualne
war23 CC bez tłumika, z całym ośrubowaniem do mocowania takiego, w rozmiarze 15.5'' waży dokładnie 3765g . Na forum BA jest nawet fotka mojej ramy na wadze.
hajsik Ja mam u siebie obecnie korby 175mm i jak się człowiek nauczy ciąć odpowiedno po zakrętach, to nie ma problemów . Pakiet mam doprawdy - nisko .
Pomysł z Orange... ja bym stawiał bardziej na morewooda, bo można dorwać w kraju nowego w takich pieniążkach. Mandarynka będzie już tutaj używana i bez gwarancji .
Jako, że już przejeździłem kilka ramek to powiem otwarcie - 1 zawias czy też vpp... to nic nie oznacza . Liczy się praca danej ramy z danym tłumikiem i preferencje ridera . Oba systemy potrafią bardzo wiele ale sporo też właśnie zależy od dampera - ja do cane swingera bym nigdy nie wsadził na ten przykład... dla mnie najlepszy damper w cc to dhx w obu odmianach ... Aż niebotyczne jak wiele czynników wpływa na pracę danej ramy . To też warto przemyśleć.
Pozdrawiam,
Sudi
hajsik Ja mam u siebie obecnie korby 175mm i jak się człowiek nauczy ciąć odpowiedno po zakrętach, to nie ma problemów . Pakiet mam doprawdy - nisko .
Pomysł z Orange... ja bym stawiał bardziej na morewooda, bo można dorwać w kraju nowego w takich pieniążkach. Mandarynka będzie już tutaj używana i bez gwarancji .
Jako, że już przejeździłem kilka ramek to powiem otwarcie - 1 zawias czy też vpp... to nic nie oznacza . Liczy się praca danej ramy z danym tłumikiem i preferencje ridera . Oba systemy potrafią bardzo wiele ale sporo też właśnie zależy od dampera - ja do cane swingera bym nigdy nie wsadził na ten przykład... dla mnie najlepszy damper w cc to dhx w obu odmianach ... Aż niebotyczne jak wiele czynników wpływa na pracę danej ramy . To też warto przemyśleć.
Pozdrawiam,
Sudi
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
War23 : Do Twojej wiadomości. Bullit 2 jest tak zaprojektowany aby na średnim blacie zminimalizować uczucie kopania. No jadę po parkingu ,wjadę pod krawężnik i poczuje to. No i do cholery jasnej co,jak na trasie jadąc nie mam czasu kompletnie myśleć o tym,czy zawieszenie mi wybierze to czy też nie ! Preferuje twardo ustawiony tył . Ja bym koledze właśnie bullita 2 polecił... Rama u Piotra Chileckiego koszutje bodajże teraz 4350zł z dhx-em 5.0/vividem . . . Zapraszam też na forum www.emtb.pl gdzie jest sporo posiadaczy Bullita i możesz zawsze podpytać. Dla mnie kolega war23 jest forumowym teoretykiem bo wyczytał gdzieś ,coś tam . . . Teraz idę w stronę enduro i kupuję ramę z maestro . . . Ale chętnie pośmigał bym na jakimś 1-o zawiasie w dh jeszcze z sezon . . . Ale czasy się zmieniają,enduro się rozwija i trzeba gonić za trendem a i zdrowszy to sport od Dh...
Wracając do ram santy,jeżeli przez 2 lata cokolwiek zrobisz z bullitem,dostaniesz nowy element bez problemu. . .
Wracając do ram santy,jeżeli przez 2 lata cokolwiek zrobisz z bullitem,dostaniesz nowy element bez problemu. . .
Ride 4 Fun ! Biatch !
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
kto wam powiedział ze VPP to jest zawsze mega łózko wodne z wielkiem SAG'iem ? ustawiasz damper jak ci sie podoba , wbijasz duzo cisnienia i juz niema czegos takiego. Swoja m6 moge ustawic tak jak mi sie podoba , wczesniejsza m3 tez mogłem ustawic naprawde twardo bez zbednego sag'u natomiast jak mialem v10 tam był wiekszy problem i jak dla mnie to w v10 jest naprawde okropny sag , niewiem jak to jest w tych najnowyszych.
na miejscu kolegi skłaniał bym sie w strone Sundaya. Mało problemowa rama , cholernie zwrotna i niska co naprawde ułatwia jazde.
dokładnie z ramami jest to co pisze sudi. rame z virtualem mozesz ustawic na naprawde wielkim sagu (35-40%) ale tez mozesz zrobic naprawde twarde zawieszenie do racingu. Bardzo duzo zalezy od dampera. U mnie gdzie mam revoxa , czyli w sumie wszystkie mozliwe regulacje mozna zrobic co sie chce. Dla mnie waznymi regulacjami sa wolna i szybka kompresja. Jest co ustawiac ! ;p
na miejscu kolegi skłaniał bym sie w strone Sundaya. Mało problemowa rama , cholernie zwrotna i niska co naprawde ułatwia jazde.
dokładnie z ramami jest to co pisze sudi. rame z virtualem mozesz ustawic na naprawde wielkim sagu (35-40%) ale tez mozesz zrobic naprawde twarde zawieszenie do racingu. Bardzo duzo zalezy od dampera. U mnie gdzie mam revoxa , czyli w sumie wszystkie mozliwe regulacje mozna zrobic co sie chce. Dla mnie waznymi regulacjami sa wolna i szybka kompresja. Jest co ustawiac ! ;p
GG:13430637
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
A kto napisał, że to mega łozko wodne? Padały co najwyżej określenia "kanapa" i nie było mowy o SAGu. Wszystkie 4-zawiasy jakimi jeździłem (nie było tego wiele, ale były to dobre konstrukcje) nie przekazywały "informacji" o małych nierównosciach. Pewnie,że można utwardzić damper, albo nawet zablokować go całkowicie, ale ucierpi na tym wybieranie średnich nierówności o dużych nie wspominając. 1-zawias nawet jeśli czuły jest to czuż przez taka ramę po czym się jedzie. Może i nie należy generalizować, może są wyjątki, ale tak to moim zdaniem wygląda ogólnie. A czy ktoś sobie ustawi rower tak, zeby mieć łożko wodne czy twardziela to jest osobna kwestia.
Porównanie dotyczy tutaj prostych tłumików, typu Vanilla R i RC. Jak ktoś zapoda tłumik, który będzie miał szybką i wolną kompresję oddzielnie regulowaną i to samo z odbiciem to chyba w ogóle marginalne znaczenie, zwłaszcza dla początkującego będzie miała konstrukcja ramy.
Porównanie dotyczy tutaj prostych tłumików, typu Vanilla R i RC. Jak ktoś zapoda tłumik, który będzie miał szybką i wolną kompresję oddzielnie regulowaną i to samo z odbiciem to chyba w ogóle marginalne znaczenie, zwłaszcza dla początkującego będzie miała konstrukcja ramy.
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości