Problem z wyborem dampera .
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 11.02.2009 14:31:04
- Lokalizacja: ANDrychów (wiocha z lipnym burmistrzem)
- Kontakt:
Problem z wyborem dampera .
Witam . Może opowiem swoją sytuację . Mam do zakupu z crc nowego dhx 4 za 800 zł oraz rock shox vivid 5.1 nowego w cenie 600 zł na vivida czekał bede koło 14 dni co nie jest problemem . Chciał bym się dowiedzieć czym tak na prawdę dhx 5 od 4 się różni . Tyle wiem że bottomoutem ... którego z regóły nikt nie używa . Czy oba dampery mają te same wymiary jeżeli chodzi o te elementy w które wchodzą tuleje .
DHX 4 i 5 rozni sie tylko bottomoutem i niczym wiecej... no i cena :P
niewiem jak pracuje vivd ale slyszalem ze bardzo dobrze wiec sam nie wiem co ci poradzic... ja bym chyba wolał DHXa bo to jednak sprawdzona i chwalona konstrukcja... a o Vividzie niech sie wypowiedza ci ktorzy go posiadaja...
niewiem jak pracuje vivd ale slyszalem ze bardzo dobrze wiec sam nie wiem co ci poradzic... ja bym chyba wolał DHXa bo to jednak sprawdzona i chwalona konstrukcja... a o Vividzie niech sie wypowiedza ci ktorzy go posiadaja...
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Vivid 5.1 to damper klasy dhx'a 5.0 który mnie narawde pozytywnie zaskoczył pracą i możliwością regulacji pod siebie (mnogość regulacji i dostęp do nich w rowerze) oraz tym, że ze strony producenta można ściągnąć serwisówkę, w której są nawet proponowane ustawienia orientacyjne na różne typy tras
Od siebie naprawdę mogę polecić.

bottom out służy do zmiany objętości komory powietrznej w zbiorniku dampera.... czyli wplywa to na progresje dampera... damper moze byc bardziej liniowy lub bardziej progresywny... czyli na dobijanie wplywa... ja mialem w banshee dhx'a 5.0 i troche bylo czuc zmiane po przestawieniu bottom outa na max lub min... nie byla to powalajaca roznica..ale byla... teraz mam glory dh i DHXa 4.0 i ustawilem sobie metodą prób i błędów pływak w swoim damperze na odpowiednia głębokosc i jestem zadowolony...
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Mam Vivida,spawdza sie bardzo dobrze,a i konstrukcyjnie jest to bardzo prosty sprzet,wiec z serwisem nie ma problemu a jesli pojdzie cos czego domowa metoda nie da sie naprawic to czy w foxie czy w vividzie koszty beda podobne.Mam tez porownanie do dhx 5 i 4,wszystkie dampery daja rade tylko pojawia sie kwestia ramy vivid nie ma jakiejkolwiek platformy,w vpp,maestro,dw-link i tympodobnych systemach swietnie sobie radzi,ale na do ramy z vps,czy np jakiegos Orange'a wpadowal bym foxa,zeby zniwelowac bujanie sie roweru.Fajnym bajerem w RS-ie jest podwojna regulacja tlummienia,poczatek skoku ustawiasz na min, reszte jak lubisz i zawieszenie nadaza na malych kamieniach,korzeniach i nie boisz sie ze jak wpadniesz w cos wiekszego to Cie wysadzi przez kiere bo zadziala wtedy tlumienie reszty skoku.
Przestańcie w końcu z tym drogim serwisem. Kupujecie zabawki z górnej półki ( które zresztą są mało komu realnie potrzebne, że już nie wspomnę, że mało kto umie pod siebie ustawić ) a potem płacz, że drogo bo raz na rok trzeba wydać 300-400 zł.
Sprzęt wymaga serwisowania i jest to normalny koszt utrzymania roweru. Zakup to nie wszystko.
Sprzęt wymaga serwisowania i jest to normalny koszt utrzymania roweru. Zakup to nie wszystko.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Posiadam vivida 5.1
Damper naprawdę spoko,ładnie pracuje i fakt regulacja początku i końca odbicia jest genialna.
Jak napisano kilka postów wyżej ,każdy sprzęt potrzebuje serwisu.
Tak stało się i u mnie(damper leje z pokretła regulacji końca skoku)
Niewiele czekając poszperałem w sieci za setem uszczelek.
Za 175 zl jest komplet serwisowy do vivida.
Jedynym problemem jest klucz do tego dampera(pin spanner),
ale dla sprawnego majsterkowicza to tylko troszkę pracy i samemu sie go wykona.
jeśli chodzi o sama procedurę serwisu to panowie ze SRAM-a zamieścili w sieci filmy które wręcz łopatologicznie objaśniają co i jak zrobić.
Pytanie do forumowiczow
Jak juz sie za to zabieram chciałbym zmienić w moim damperze położenie IFP tak aby stał sie bardziej liniowy.
Wiec komorę powietrzna mam zwiększyć czy zmniejszyć,czy moze wystarczy zmiana cisnienia?
Damper pracuje w IH 7 point na zawieszeniu DW-link które staje się progresywne pod koniec skoku.
Damper naprawdę spoko,ładnie pracuje i fakt regulacja początku i końca odbicia jest genialna.
Jak napisano kilka postów wyżej ,każdy sprzęt potrzebuje serwisu.
Tak stało się i u mnie(damper leje z pokretła regulacji końca skoku)
Niewiele czekając poszperałem w sieci za setem uszczelek.
Za 175 zl jest komplet serwisowy do vivida.
Jedynym problemem jest klucz do tego dampera(pin spanner),
ale dla sprawnego majsterkowicza to tylko troszkę pracy i samemu sie go wykona.
jeśli chodzi o sama procedurę serwisu to panowie ze SRAM-a zamieścili w sieci filmy które wręcz łopatologicznie objaśniają co i jak zrobić.
Pytanie do forumowiczow
Jak juz sie za to zabieram chciałbym zmienić w moim damperze położenie IFP tak aby stał sie bardziej liniowy.
Wiec komorę powietrzna mam zwiększyć czy zmniejszyć,czy moze wystarczy zmiana cisnienia?
Damper pracuje w IH 7 point na zawieszeniu DW-link które staje się progresywne pod koniec skoku.
Ze starego klucza do wolnobiegu czy tam suportu. Jeszcze regulowany rozstaw.JarekW pisze:samemu sie go wykona.
http://allegro.pl/klucz-do-misek-suport ... 29569.html - suport jednak
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
W tym starciu zdecydowanie vivid. Podwójna regulacja odbicia jest genialna, tlumienie wolnej kompresji w vividzie o wiele bardziej sie przydaje niz pro pedal w foxie. Wymienne odbojniki to tez dobra opcja. Ogólnie vivid lepszy do scigania się, mozna go lepiej wyregulować. Ze sprezyna co prawda jest problem ale mozna kupic od razu z damperem za dobra cene, jak nie to 140zł z przesyłka u harfy czyli standard jak na sprezyne. Z tytanem jest problem. Obtainium przestal produkować i w tej chwili najtansza opcja jest nukeproof za 800zł sprowadzany z belgii.
JarekW jakie zaworowanie masz w tym vividzie? Oryginalnie IFP ustawiane jest na max glebokość i cisnienie 200psi. Damper jest całkowicie liniowy a zmniejszanie cisnienia to juz na skraju kawitacji. Myśle ze jeśli nie wykorzystuje on skoku to jest to wina zaworowania lub za twardej sprezyny. Jak coś pisz na pw.
JarekW jakie zaworowanie masz w tym vividzie? Oryginalnie IFP ustawiane jest na max glebokość i cisnienie 200psi. Damper jest całkowicie liniowy a zmniejszanie cisnienia to juz na skraju kawitacji. Myśle ze jeśli nie wykorzystuje on skoku to jest to wina zaworowania lub za twardej sprezyny. Jak coś pisz na pw.
MUSZEL
Dzieki za info
pietryna
Z nieba mi spadłes z tym patentem
Schokowafel
Z tym zaworowaniem to odswierzyłes mi pamiec .
Aktualnie mam tune C,a potrzebuje B
Jesli chodzi o Kawitacje to jak dobrze pamietam tworza sie babelki w oleju?
I jeszcze jedno AZOT czy pospolita mieszanina azototowo-tlenowa ?
Dzieki za info

pietryna
Z nieba mi spadłes z tym patentem

Schokowafel
Z tym zaworowaniem to odswierzyłes mi pamiec .
Aktualnie mam tune C,a potrzebuje B

Jesli chodzi o Kawitacje to jak dobrze pamietam tworza sie babelki w oleju?
I jeszcze jedno AZOT czy pospolita mieszanina azototowo-tlenowa ?
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
Tune C w twoim pzypadku to całkowity overkill, B tez sie srednio nadaje, A by jakoś było ale generalnie vivid jest bardziej pod proste krzywe i najlepiej by bylo zrobić tu custom bo "pointy" maja jeszcze bardziej powalana charakterystyke niż Sandej. A Sandej z dopasowanym zaworowaniem ma przepoaść w pracy w porownaniu z uniwersalnymi damperami.
Kawitacja to powstawanie babelków powietrza w oleju mimo całkowitego odpowietrzenia dampera. Gaz tworzy sie z oleju przez prace zaworowania i dopiero cisnienie rzedu 180-200 psi niweluje całkowicie ten efekt. Wadą kawitacji jest nierownomierna praca zaworowania, syczenie i siorbanie, nagrzewanie i ma tez pewny wplyw na niszczenie powierzchni elementów.
Popmpowanie azotem w mtb nic nie zmienia, w moto jest to juz zauwazalne ale u nas pompowanie suchym cieplym domowym powietrzem calkowicie wystarcza.
Kawitacja to powstawanie babelków powietrza w oleju mimo całkowitego odpowietrzenia dampera. Gaz tworzy sie z oleju przez prace zaworowania i dopiero cisnienie rzedu 180-200 psi niweluje całkowicie ten efekt. Wadą kawitacji jest nierownomierna praca zaworowania, syczenie i siorbanie, nagrzewanie i ma tez pewny wplyw na niszczenie powierzchni elementów.
Popmpowanie azotem w mtb nic nie zmienia, w moto jest to juz zauwazalne ale u nas pompowanie suchym cieplym domowym powietrzem calkowicie wystarcza.
Własnie zaworowanie to skomplikowany temat,a co tu wiele gadac kazdy chce zeby było jak najlepiej.
Kiedys dodałem link do strony na forum dot. zaworowanie szeroko pojetego
http://www.shimrestackor.com/
Nic kurna z tego nie rozumiem
Schokowafel
Jeśli był byś uprzejmy to chciałbym cie prosić o pomoc w ustawieniu mojego dampera pod moja rame
Kiedys dodałem link do strony na forum dot. zaworowanie szeroko pojetego
http://www.shimrestackor.com/
Nic kurna z tego nie rozumiem
Schokowafel
Jeśli był byś uprzejmy to chciałbym cie prosić o pomoc w ustawieniu mojego dampera pod moja rame
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość