Problem z Marzocchi 888rcv
Problem z Marzocchi 888rcv
Witam,
mam problem z tym amorem a mianowicie
1. Nie pracuje całym skokiem zostaje 2cm które się nie uginają
2. Zawsze schowane jest ok 2cm goleni
3. Amor ma oryginalny olej
4. Rocznik 2007
I tak mogę wykorzystywać tylko 16 z 20cm.
Co z tym zrobić?
mam problem z tym amorem a mianowicie
1. Nie pracuje całym skokiem zostaje 2cm które się nie uginają
2. Zawsze schowane jest ok 2cm goleni
3. Amor ma oryginalny olej
4. Rocznik 2007
I tak mogę wykorzystywać tylko 16 z 20cm.
Co z tym zrobić?
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=14942479
-
- Posty: 408
- Rejestracja: 27.04.2008 07:44:07
- Lokalizacja: WIelkopolska
- Kontakt:
amor jest zawsze schowany o 2cm jak siedzisz na rowerze czy jak rower stoi sobie swobodnie? jak pod tobą to powiedzialbym ze jest to nawet za maly sag po powinien on wynoscic okolo 20-25% (oczywiscie mozna tez wedlug swoich preferencji) czyli jakies 40-50mm...
jesli zas amor jest zapadniety o 2cm jak rower swobodnie stoi to wedlug mnie sa to zbite sprezyny.. musisz albo podkrecic mu reg twardosci albo podlozyc podkladki na sprezyny... w juniorach tez sie tak dzieje i ludzie daja podkladki/tulejki i jest ok
jesli chodzi o te ostatnie 2cm ktore nie pracuja to pewnie jest to sprawa zbyt duzej ilosci oleju... odlej po troszeczku z kazdej lagi i zobaczysz ze amor bedzie pracowal na pelnym skoku... ja zawsze zalewam amor tak ze blokuje sie mniej wiecej 5-10mm od dobicia..zapobiega to dobijaniu amora...
a co do tego ze masz oryginalny olej to chyba juz najwyzszy czas na wymiane oleju..
tak wiec na twoim miejscu bym zrobil serwis tego amora.. lub oddal go do serwisu jesli sam nie potrafisz tego zrobic...
jesli bedziesz sie za to bral samemu to kup olej np. motorex albo motul fork oil 5 lub 10W.. no i te podkladki na sprezyny...lub podkrecenie reg. twardosci i amorek powinien lepiej pracowac w wiekszym zakresie skoku
jesli zas amor jest zapadniety o 2cm jak rower swobodnie stoi to wedlug mnie sa to zbite sprezyny.. musisz albo podkrecic mu reg twardosci albo podlozyc podkladki na sprezyny... w juniorach tez sie tak dzieje i ludzie daja podkladki/tulejki i jest ok
jesli chodzi o te ostatnie 2cm ktore nie pracuja to pewnie jest to sprawa zbyt duzej ilosci oleju... odlej po troszeczku z kazdej lagi i zobaczysz ze amor bedzie pracowal na pelnym skoku... ja zawsze zalewam amor tak ze blokuje sie mniej wiecej 5-10mm od dobicia..zapobiega to dobijaniu amora...
a co do tego ze masz oryginalny olej to chyba juz najwyzszy czas na wymiane oleju..
tak wiec na twoim miejscu bym zrobil serwis tego amora.. lub oddal go do serwisu jesli sam nie potrafisz tego zrobic...
jesli bedziesz sie za to bral samemu to kup olej np. motorex albo motul fork oil 5 lub 10W.. no i te podkladki na sprezyny...lub podkrecenie reg. twardosci i amorek powinien lepiej pracowac w wiekszym zakresie skoku

[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
To i ja sie podlacze do tematu. Mianowicie, mam 888 vf 200mm. Sprezyny fabryczne ( srednie ) ,waze 75 kg. .Olej wg producenta 220ml do lagi o gestosci 7.5 W
Na `sucho`( stojac na pedalach i naciskajac kiere ) jestem w stanie go dobic na 85-90%- tu jest w porzadku. Podczas jazdy wykorzystuje jedynie ok 50-55%. Amortyzator z 200 mm skoku wybiera ok 10 -11 cm. Teraz pytanie. Jak poprawic jego prace, tak aby pracowal na 90% ugieciu podczas zjazdu a nie jedynie polowa skoku ? Czeka mnie jedynie zmiana sprezyn na miekie ? Niestety, jest to wersja OEM, wiec regulacji nie ma zadnych - co nie znaczy ze jego praca jest ulomna, amortyzator dziala dobrze po prostu. Nie brakuje mu plynnosci czy czulosci.
Na `sucho`( stojac na pedalach i naciskajac kiere ) jestem w stanie go dobic na 85-90%- tu jest w porzadku. Podczas jazdy wykorzystuje jedynie ok 50-55%. Amortyzator z 200 mm skoku wybiera ok 10 -11 cm. Teraz pytanie. Jak poprawic jego prace, tak aby pracowal na 90% ugieciu podczas zjazdu a nie jedynie polowa skoku ? Czeka mnie jedynie zmiana sprezyn na miekie ? Niestety, jest to wersja OEM, wiec regulacji nie ma zadnych - co nie znaczy ze jego praca jest ulomna, amortyzator dziala dobrze po prostu. Nie brakuje mu plynnosci czy czulosci.
co znaczy " nie pracuje"? Przy max. dobiciu widelec powinien "niedobić" - masło maślane ale tak to ma działać . Ewentualnie odlej po 5ml z lagi.1. Nie pracuje całym skokiem zostaje 2cm które się nie uginają
jbl pisze:Zawsze schowane jest ok 2cm goleni
Wyjmij i wsadź spowrotem korki, przy wyprostowanym widelcu , niech amor złapie troche luftu , powinno pomóc.
orginalny w sensie marzocchi czy od lat dwóch nie zmieniany? W przypadku drugiej ewentualności podziwiam Twoją przezornośc i przesadną troskę o sprzętjbl pisze:3. Amor ma oryginalny olej
4. Rocznik 2007

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości