Tarczówka i skrzypienie - problem
Tarczówka i skrzypienie - problem
Witam,
Posiadam Krossa FR2 a na nim hamulec tarczowy na tyle (chyba to ta oryginalny). Zmieniona była tarcza oraz klocki i zamiast hamowania słyszę jedynie zgrzytanie czy jak to nazwać a rower nie staje, czuje jedynie lekki spowalnianie... To kwestia dotarcia się klocków i tarczy czy coś jest nie tak? Pierwszy raz użytkuję tarczówki więc nie mam o nich zielonego pojęcia.
Posiadam Krossa FR2 a na nim hamulec tarczowy na tyle (chyba to ta oryginalny). Zmieniona była tarcza oraz klocki i zamiast hamowania słyszę jedynie zgrzytanie czy jak to nazwać a rower nie staje, czuje jedynie lekki spowalnianie... To kwestia dotarcia się klocków i tarczy czy coś jest nie tak? Pierwszy raz użytkuję tarczówki więc nie mam o nich zielonego pojęcia.
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 24.03.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 19.06.2009 20:15:04
- Lokalizacja: kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 24.03.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 24.03.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Palec jest tlusty i takie czynnosci pogarszaja sile hampla. Mowie zebys na poczatek wymyl ludwikiem tarcze, potem klocki. Albo inaczej: hampel dobrze lapie? czy ledwo spowalnia?alzajac pisze:P.s jak przejade palcem po tarczy to zostaje mi na palcu kupa czarnego osadu.
To tylko moja skromna opinia. Prosze nie gryzc :]
ehh... tarcza musi sie dotrzeć, klocki też. Narazie masz całą tarcze "nie lustrzaną" no nie? Tzn. nie widać jeszcze gdzie trą klocki, cała jest taka sama. Dlatego skrzypi itp. Maxymalną siłe uzyskasz jak sie wszystko dotrze i wyrażnie będzie widać gdzie trą klocki (będziesz mógł sie tam przejrzeć).
A co do osadu.. norma, kurz, pył itp. których nie widać gółym okiem.
Narazie próbuj dotrzeć hamulec (pod warunkiem że jest dobrze ustawiony), jeśli sie dotrze i dalej będą problemy do odtłuść
A co do osadu.. norma, kurz, pył itp. których nie widać gółym okiem.
Narazie próbuj dotrzeć hamulec (pod warunkiem że jest dobrze ustawiony), jeśli sie dotrze i dalej będą problemy do odtłuść
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 07.04.2009 18:08:09
- Lokalizacja: w którym mieszkam: Ostrów Wielkopolski
- Kontakt:
A ja się jestem w stanie założyć nawet i o 100zł ze masz nieustawione hamulce. Ponaciągaj na maxa wszystkie regulacje linki i te przy zacisku i te obok klamki. Nie wiem jakie masz tam hamulce ale przy niektórych tarczówkach na linkę przy zacisku masz taką regulacje na imbus od wewnętrznej strony koła, ją tez możesz bardziej dokręcić.
EDIT:
Zresztą za bardzo nie rozumie po co mam się uspokoić skoro nie jestem zdenerwowany hehe...
EDIT:
Widzisz sam sobie odpowiedziałeś, może i tak sobie tego się nie dokręca ale to stanowi regulacje hamulca. Ta regulacja jest potrzebna po to żeby oba klocki zaciskały się w tym samym momencie. Dlatego najpierw reguluje się linki a następnie dostosowuje odległość klocka do tarczy względem klocka przeciwnego.PoleK pisze:to od wew storny kola w mechanikach to regulacja odleglosci klocka prawego od tarczy
Zresztą za bardzo nie rozumie po co mam się uspokoić skoro nie jestem zdenerwowany hehe...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości