Odkręcanie suportu GigaPipe

kuwer
Posty: 153
Rejestracja: 26.07.2008 09:29:14
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Odkręcanie suportu GigaPipe

Post autor: kuwer »

elo
Mam suport giga pipe team dh i bardzo mi skrzypi :/ ( jak w takim starym rowerze ) wiem ze te suporty maja słabe uszczelnienie, a jeszcze zaczął tak skrzypiec po wypadzie na gore kamiensk ( było straszne błoto ) i do tego poluzował mi się i napinacz zaczął chodzić na wszystkie strony i myślę, ze wpadło tam sporo błota :/

i pytanie jak odkręcić ten suport żeby nie zerwać gwintu i go rozkręcić i jak nasmarować ( czy gwint tez się smaruje ? )
mam smar greaser orlenowski ŁT 43 chyba ( taki zielony ) do łożysk samochodowych - czy będzie on odpowiedni ??

szukałem ale nie moglem znaleźć nic konkretnego w necie na ten temat( pisze tu w ostateczności )
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

Musisz kupic klucz do sciagania ISIS i odkrecic wyczyscic i skrecic. Klucze sa na allegro
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Jak Ci syfu nawlatywalo to zaklej dziury w ramie. Najpierw odkrecasz lewa miske, nastepnie prawa, rozbierz na czynniki pierwsze przesmaruj i poskladaj. Smar spokojnie da rade - sam takiego uzywam :D
kuwer
Posty: 153
Rejestracja: 26.07.2008 09:29:14
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Post autor: kuwer »

mam wszystkie klucze - zapomnialem napisac i wiesz co jakby to bylo takie bezproblemowe jak odkrecanie tarczowek to bym tutaj nie pisal - kolega nie wiedzial jak odkreca sie suport i rame musial oddac do gwintowania

edit : widzialem w serwisie jak koles odkrecal - najpierw poluzowal 1 miske potem druga , a nastepnie odkrecil 1 i druga po kolei ;] - ale nie wiem ile odkrecic moze ktos tak dokladnie wytlumaczyc bo nie chce leciec z rama do gwintowania
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

kuwer pisze:kolega nie wiedzial jak odkreca sie suport i rame musial oddac do gwintowania
Bo ciężko było mu sprawdzić. Środek suportu z lewej strony wykręca się w stronę przeciwną do wskazówek zegara a z prawej strony zgodnie ze wskazówkami czasomierza.
A ja czyściłem szczoteczką z piachu między łożyskami, gwinty itp potem wycierałem szmateczka, trochę smaru i heja.
kuwer
Posty: 153
Rejestracja: 26.07.2008 09:29:14
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Post autor: kuwer »

czyli z tego co piszesz moge spokojnie odkrecic 1 strone ( lewa ) calkowicie a potem prawa ??
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Tak, dokładnie. Kolejność wkręcania jest odwrotna. Najpierw prawa do oporu potem lewa. Jeśli miałbyś jakieś wątpliwości zawsze do instrukcji obsługi możesz zajrzeć.
kuwer
Posty: 153
Rejestracja: 26.07.2008 09:29:14
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Post autor: kuwer »

dobra thx Bombell ide zobaczyc czy sie uda ;]

Edit:
odkrecilem suport i az sie zdziwilem ile tam blota bylo ..
teraz tak - mam suport wyjety i jak go nasmarowac od srodka bo jak krece tulejki to slysze ten piach w nich ;/
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... is+suportu
znalazlem ten temat i tam napisali ze trzeba je wybic i teraaz pytanie jak to zrobic zeby niczego nie uszkodzic ?? ;]
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Same łożyska to są OK, one sa uszczelnianie, "skrobie" piach który wpada między nie a te śmieszne tulejki. Sam zachodziłem w gowę jak to zdjąć, żeby niczego nie zepsuć (bo tam faktycznie nie bardzo jest za co chwycić), ale odpuściłem sobie, wystarczyło wyczyszczenie wszystkiego od zewnątrz szczoteczką do zębów i benzyną.

Zakładając, ze trzeba wymienić łożyska, bo wymiękają to zwyczajnie rozwaliłbym tą złotą tuleję pomiędzy nimi (można ją zastąpić dowolną aluminiową rurką o takiej samej średnicy) i wsadziłbym ściągacz za łożyska. Nawet jak łożyska się rozwalą przy tej okazji to i tak skoro wymieniasz to raczej nie ma co z nich zbierać. Nie robiłem tego, ale innej metody nie widzę i jak się zapytałem to też nie bardzo ktokolwiek był w stanie cokolwiek doradzić.

Ostatnia sprawa - można spróbować poprawić fabryczne uszczelninie. Ja u siebie zakleiłem dziurę w mufie, przez którą się sypał piasek gumowym płatem wyciętym z dętki) a na nasady korb załozyłem piankowe krążki wycięte ze starych chwytów i "sciagnąłem" je opaskami zaciskowymi. W ten sposób zaślepiłem szczelinę między miską a osią, przez którą syf leci jak chce. Na ile to będzie skuteczne to się jeszcze okaże, jeżdzę z tym stosunkowo krótko, niemniej jednak polecam spróbować.
diablos993
Posty: 679
Rejestracja: 18.03.2008 00:36:39
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: diablos993 »

No i przy zakręcaniu najpierw prawa miska(od strony napędu) wraz z napinaczem na maksa tak żebyś nie mógł ruszyć napinaczem po czym dopiero lewa lekko bez hardcore'ów.
[url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6456721[/url]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości