Cool bomb - tuning tarczowek hydraulicznych??

blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Kramon pisze:Siła ma polegać na tym że teoretycznie im chłodniejsza subsntacja tym lepiej działa (oczywiście na logike..)
Zimny silnik tez lepiej dziala? Ciekawe.
Qcor pisze:Wiem, że ten pierdołek jest do shimano i hayesów a wszyscy normalni ludzi używają avidów
Jezdziles kiedys na innych hamulcach niz avid? Czy tylko mowisz tak bo uslyszales od kumpli jakie to shimano, hayes, formula i reszta sa gowniane.
easy_rider
Posty: 666
Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
Kontakt:

Post autor: easy_rider »

Hmmm oczyścić miejsce styku zacisku z adapterem i adaptera z ramą, miejsca styku tych elementów posmarować pastą termoprzewodzącą.
Przepis na COOL BOMB king size :lol:
FreeMan
Posty: 856
Rejestracja: 19.04.2004 12:41:55
Kontakt:

Post autor: FreeMan »

w samochodach sportowych i rajdowych i ogolnie tych szybsiejszych to jest przeciez chlodnica plynu hamulcowego :D

blackdemon pisze:Kramon napisał:
Siła ma polegać na tym że teoretycznie im chłodniejsza subsntacja tym lepiej działa (oczywiście na logike..)

Zimny silnik tez lepiej dziala? Ciekawe.

A co nie prawda?? nie zimny zaraz po odpalneiu, ale jak nabierze swojej wlasciwej temperatury - powiedzmy 80*C to dziala optyalnie , a powyzej np 120*C to juz trzeba schlodzic silnik, ,bo kontrolki migaja i plyn moze sie zagotoqwac. ( temperatury podane przeze mnie, nie wiem czy prawdziwe, strzelam)

a co do samego wynalazku to kiedys na jakiesj fotce z zawodow widzialem to na tylnym hamulcu jakiegos zjazdowca, ale to tak ze 4 lata temu
????
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Radiator już długo stosuje magura w swoich hamplach..

Dla mnie ma to jakiś sens.. Większa ilość płynu w układzie = wolniejsze przegrzewanie się, jak i szybsze wytracanie temperatury.. Chyba pójdę w "koszta" i będę testerem dla Was..

Tak btw: Dlaczego na aukcyjnej focie jest Eddie ?@

http://www.allegro.pl/item724665525_coo ... imano.html

Zakupiłem, relację zdam.. Specjalnie dla Was :P hehehehe
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

widze na aukcji ze ArthurGreen kupil, moze przetestuje i powie co to jes twarte.

Pamietacie dawy patent shimano na tarczowki chlodzone woda?
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

quilong Czytaj wszystkie posty, ten nad Twoim też :D
Ktoś się zastanawiał dlaczego zimny płyn lepiej działa- wg mnie (mogę nie mieć racji i nie wiem jak to z olejem jest) ale np woda, jej jedną z wielu właściwości fizycznych jest gęstość- największa w temperaturze 3,98 °C.
Jeśli to samo jest z olejem mineralnym (shimano i hayes chyba nie na dota są) to czym mniejsza jego temperatura tym większa gęstość=większa siła hamowania.
Podkreślam, że mam nie za wiele lat i mogę się mylić :D
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ArthurGreen a grzeja ci sie nowe sainty? ;)
ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

Spaced przecież tam jest olej mineralny, wiec się to "nie" grzeje :wink:
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ablee mialem gustavy na takim oleju i jakos cudzysłowów stawiac nie musialem ;)
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

szymon102 pisze:hayes chyba nie na dota są
A na co? Na wode? Hayes jest na DOT
Maciekx
Posty: 544
Rejestracja: 24.12.2005 16:12:11
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: Maciekx »

ArthurGreen Z tego co wiem to Eddie właśnie ma "sklep" z a2z i tymi rzeczami i sam się sponsoruje :P Więc to u niego ty chyba kupiłeś ;)
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

osobiscie sie z tym nie spotkalem, ale slyszalem ze w niektorych hamplach od zbyt wysokiej temperatury plynu klamka dziwnie chodzi.

wtedy taki radiator mialby sens jesli bylby zintegrowany z klockami (z ta blaszka na ktorej sa okladziny)
Pure Freeride
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

szymon102 pisze: czym mniejsza jego temperatura tym większa gęstość=większa siła hamowania
yyy... tego nie rozumiem :D Co ma gęstość cieczy do siły hamowania? :D

ArthurGreen pisze:Dla mnie ma to jakiś sens.. Większa ilość płynu w układzie = wolniejsze przegrzewanie się, jak i szybsze wytracanie temperatury..
Też tak sądzę :) W końcu to ma "odprowadzać ciepło" - pytanie tylko, czy to pomoże? Z pewnością "przedłuży" okres do czasu przegrzania się hamulca, ale o ile...
http://brooce.pinkbike.com
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

ArthurGreen pisze:Większa ilość płynu w układzie = wolniejsze przegrzewanie się, jak i szybsze wytracanie temperatury.
To nie można dać po prostu dłuższych przewodów? :mrgreen:
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

Witam
Pierdyknę wam wykładzik,a mianowicie:
- hamulec tarczowy hydrauliczny podczas hamowania wydziela ciepło od tarcia.Pewna część ciepła zostaje w w tarczy, a reszta nagrzewa klocki hamulcowe.Dalej klocek hamulcowy przekazuje część ciepła bezpośrednio na korpus hamulca (jest to mała ilość ze względu na małą powierzchnię styku klocka z korpusem ,dotyka tylko bokiem metalowej blaszki i sprężynką jak jest w danym modelu hamulca ).Reszta ciepła jest przekazywana za pomocą tłoczków do płynu hamulcowego.Korpus hamulca jest elementem stałym (wyjątek zacisk ruchomy Magura Gustaw DH) przykręconym do ramy lub widelca do których odprowadza małą część ciepła z racji małej powierzchni styku, tłoczki są zamocowane w korpusie na uszczelkach i jako takie nie przewodzą dużej ilości wytwarzanego ciepła.Niektóre firmy stosują tak zwane izolatory ciepła, montowane wewnątrz tłoczka ( Shimano Deore XT,Magura Gustaw DH ) inne poszły równoległym torem rozwoju : wyprodukowały tłoki z materiału izolującego ciepło (Hayes, Hope ). Medium przewodzące w dużej ilości ciepło to płyn hamulcowy .Płyn odbiera ciepło od klocków i nagrzewa wszystko w czym się znajduje :
korpus ,przewody ,klamkę etc. chłodząc się cały czas jak nie jest dostarczane ciepło z hamowania .Podczas nagrzewania płynu hamulcowego zwiększa się jego objętość .
Jest to wiadome z fizyki że :rozszerzający się płyn zawsze się przemieszcza w kierunku najmniejszego oporu,jest to zbiornik wyrównawczy .Jak się nie ma gdzie rozszerzyć to rozszerza siew kierunku tłoków i je zaciska.Hamulec jest wtedy nieczynny :(






I jak wiadomo z fizyki przewodnictwo cieplne jest w metalach i cieczach jest różne.
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

Wyżej opisany element jest raczej efektywnie słabą " chłodnicą "
chłodnica by działać musi być przepływ cieczy chłodzącej element ten z budowy wygląda na dodatkowy zbiornik płynu hamulcowego (zamkniętego-bez przepływu)
działanie może polegać na zwiększeniu masy metalu do nagrzania lub na różnicy temperatur płynu hamulcowego(gorący przepływa ku górze)lecz gorący płyn raczej przepłynie w przewody niż w zamknięty zbiornik który jest zbocznikowany w dolocie do zacisku ".Element zamontowany do końca przewodu doprowadzającego płyn hamulcowy jest rozdzielaczem ,odgałęzieniem połączonym ze zbiornikiem chłodzącym który ma tylko odpowietrzacz.Teoretycznie jest możliwe chłodzenie tylko gdy ten zbiornik jest wyżej w poziomie od zacisku hamulca taka konfiguracja jest możliwa tylko w tylnym hamulcu w przednim hamulcu element łącznikowy musiał by mieć inny kształt

wypocił Doktorxtr :mrgreen:
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Maciekx pisze:Z tego co wiem to Eddie właśnie ma "sklep" z a2z i tymi rzeczami i sam się sponsoruje :P Więc to u niego ty chyba kupiłeś
No to nie żałuję, bo Eddiego szanuję i raczej jestem pewien, że shitu nie sprzedaje..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

Wydaje mi się że jest to bajer typowo lansiarski lecz by to sprzwdzić trzeba to kupić :(
jestem pewny iż przewody w oplocie stal nierdzewna i nierdzewne końcówki szybciej schłodzą płyn hamulcowy .
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

doktorxtr, zobaczymy.. Mam parę miejsc u mnie gdzie hampel się naprawdę przegrzewa/puchnie..

W Elblągu raczej bardziej płasko niż u mnie na południu. Zobaczymy jak dostanę i przetestuję.. Test zamieścimy na "głównej" ..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość