Który lepszy hamulec? Avid juicy 3 czy bb7?

born2ride
Posty: 216
Rejestracja: 07.05.2006 13:40:29
Lokalizacja: To tu, to tam ... Tychy
Kontakt:

Post autor: born2ride »

street-fighter sie przecinek wkradl nie tam gdzie trzeba "avid SD7" :wink:
Pytam bo mam 545 i hamuja bez zastrzezen, ostatnio na asfalcie o malo przez kiere nie przelecialem tylko szukam porownania z ogolnie polecanymi, tanimi aczkolwiek skutecznimi BB5 i BB7.

Irion poki co obstaje za mechanikami a jak bedzie kapucha to sie pomysli o dobrych hydrach :roll:
[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Z przodu mam hayesa strokera trail. Sila jest porownywalna, troszke wieksza niz BB5, ale modulacja lepsza. Na tyle mam teraz BB5 i momentalnie blokuje kolo na tarczy 203. Takze ja bym bral BB5 albo BB7 stary model (monoblock, a nie skrecany na sruby jak nowy).
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

O 545 to się nie wypowiem, ale miałem do czynienia z 415. Jeśli chodzi o siłę i modulację to mam wrażenie ,że nie wiele ustępuje Avidowi. Modulację ośmieliłbym się określić jako lepszą, natomiast siła mogłaby być większa. Oczywiście mowa o seryjnych klockach w jednym i w drugim przypadku, ponoć Shimano zyskuje jak im dać inne.

To co zdecydowanie było "nie halo" to sztywnosć korpusu zacisku a także masa. Siłę hamowania dało się nieźle dozować, ale w oparcciu o wyczucie spowolnienia, klamka z tym zaciskiem robi się tak "gumowa", że prawie nie czuć kiedy klocki stykają się z tarczą. Dzieje się prawdopodobnie tak, ponieważ połowa zacisku jest stalowa. Za to na pewno przez to całość waży więcej.
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Ostatnio usłyszałem o zakładaniu linek przerzutki zamiast hamulcowych (mniejsze opory i mniej się rozciągają) - co o tym myślicie? :) Jedynym "poważnym" mankamentem mojego bb7 było rozciąganie się ("gumowość") linki... może ta od przerzutki by się mniej rozciągała?
http://brooce.pinkbike.com
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Pogratulować pomysłowości. Po pierwsze nie wiem czy się nie rozciągają, nie próbowałem. Po drugie linka do przerzutki jest zwyczajnie za słaba. Zdarzyło mi się kilka razy w życiu urwać linkę hamulcową, była dobrze założona, nie strzępiła się, ale w pewnym momencie zmęczyła się na klamce i przy mocniejszym szarpnięciu trach... Linka przerzutkowa jest cieńsza, bałbym się tym jeździć...
Guciek88
Posty: 42
Rejestracja: 07.12.2007 20:17:07
Lokalizacja: Przeworsk
Kontakt:

Post autor: Guciek88 »

Widzę ze narzekać na J3 umiecie a niech ktoś się pochwali jak (wspaniale ha ha) hamuje bb7 na nieco mokrych tarczach wystarczy nieco wody i jedziemy praktycznie bez hebla,
w J3 nie ma takiego problemu. Zresztą nie bardzo można porównywać mechanika do hydraulika bo sie nie da = to tak odemnie. Mam J7 z przodu i J3 (2 sezonu i nowe kloce) z tyłu i powiem ze jeden i drugi jest nie porównywalnie lepszy do jakich kolwiek mechaników.
Jeśli chodzi o awaryjność to zero problemu nigdy nic nie ciekło
Ktoś napisał ze lepiej J5 kupić a niby czym sie różni J3 od J5?? chyba tylko ceną
A co do twardości klamki to można dolać lub odlać nieco płynu i mamy pełną regulacje
Jak bym miał kupowac hebel to na pewni nie poszedł bym w zadnego mechanika ze wzgledu na problemu jakie stwarzają (załamana linka, ocierający klocek itd)
Tyle 8)
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Guciek88 pisze:Ktoś napisał ze lepiej J5 kupić a niby czym sie różni J3 od J5
Tym, ze nie ma tloczkow z plastiku i nie padaja uszczelki po miesiacu. Nie bez powodu Avid wycenil BB7 na rowni z J3

Guciek88 pisze:hamuje bb7 na nieco mokrych tarczach wystarczy nieco wody i jedziemy praktycznie bez hebla,
Zmien klocki.

Guciek88 pisze:Jak bym miał kupowac hebel to na pewni nie poszedł bym w zadnego mechanika ze wzgledu na problemu jakie stwarzają (załamana linka, ocierający klocek itd)
Naucz sie regulowac. To, ze nigdy nie jezdziles na DOBRZE wyregulowanym mechaniku, nie oznacza, ze sa slabe.
randy-rockstiff
Posty: 367
Rejestracja: 18.05.2009 17:20:27
Kontakt:

Post autor: randy-rockstiff »

blackdemon pisze:Z przodu mam hayesa strokera trail. Sila jest porownywalna, troszke wieksza niz BB5,
Musisz być naprawdę ostry i jeździć w konkretnych warunkach, że piszesz takie coś.
Człowieku, ogarnij się i przestań pisać bzdury, bo to już nie pierwszy raz, kiedy robisz z siebie idiotę :)

Poza tym, nadal próbuj dowodzić wyższości mechaników nad hydrami.
S: Deemax Ultimate, Fox 40 2011
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

randy-rockstiff pisze:Człowieku, ogarnij się i przestań pisać bzdury, bo to już nie pierwszy raz, kiedy robisz z siebie idiotę
Zapraszam, dam sie przejechac to zmienisz zdanie. Dotykacie syfem tarczy, nie dbacie o czystosc klockow, a potem placz, ze nie hamuje. To samo z deszczem.

randy-rockstiff pisze:Poza tym, nadal próbuj dowodzić wyższości mechaników nad hydrami.
Gdzie o tym pisze? Oczywiscie, ze hydry sa lepsze. Tylko w cenie 200zl za NOWE nie ma sensu kupywac hydraulika. Co innego jakas dobra uzywka.
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Widzę ze narzekać na J3 umiecie a niech ktoś się pochwali jak (wspaniale ha ha) hamuje bb7 na nieco mokrych tarczach wystarczy nieco wody i jedziemy praktycznie bez hebla,
Gościu, chyba nie lałeś? Miałem do czenienia z różnymi rocznikami BB7 i mokre hamują równie ostro jak suche, jedyny nieprzyjemny efekt uboczny to straszliwe zgrzytanie. Probem był ze starszym BB5 z żywicznymi okładzinami (czyli takimi jak w J3)...
Guciek88 pisze:Zresztą nie bardzo można porównywać mechanika do hydraulika bo sie nie da = to tak odemnie. Mam J7 z przodu i J3 (2 sezonu i nowe kloce) z tyłu i powiem ze jeden i drugi jest nie porównywalnie lepszy do jakich kolwiek mechaników.
Rzezywiście, założenie hamulca z tyłu baaaardzo wiele mówi o jego sile i baardzo go obciąża...
Guciek88 pisze:Jeśli chodzi o awaryjność to zero problemu nigdy nic nie ciekło
To się ciesz i daj na mszę żeby nic takiego się nie stało...
Guciek88 pisze:Ktoś napisał ze lepiej J5 kupić a niby czym sie różni J3 od J5?? chyba tylko ceną
Wujek google nie gryzie, jak nie wiesz czym się różnią to sprawdź i nie pisz głupot. Poza tym myslenie też nie boli, skoro producent wycenił tak a nie inaczej te hamulce i trzeba dopłacić do J5 prawie drugie tyle to albo strzela sobie sam w kolano (raczej mało prawdopodobne) albo coś jednak jest na rzeczy. To,że paru allegrowych cwaniaczkównie doszukując się różnic w wyglądzie zaczęło wciskać ludziom, że 3 to jest wersja OEM 5-tki to jeszcze niczego nie dowodzi...
born2ride
Posty: 216
Rejestracja: 07.05.2006 13:40:29
Lokalizacja: To tu, to tam ... Tychy
Kontakt:

Post autor: born2ride »

I po raz kolejny widac ze kazdy zachwala to co ma :roll:

Jak najbardziej zgodze sie z blackdemon ze hydry sa lepsze od mechanikow ale niekoniecznie te z nizszej polki cenowej. Jednak jezeli sie dba o stan mechanikow (czystosc klockow, tarcz, stan linki i pancerza) to moga na prawde dobrze hamowac.

Guciek88 pisze:Ktoś napisał ze lepiej J5 kupić a niby czym sie różni J3 od J5?? chyba tylko ceną
hmm,no tak to po co przeplacac :?:
Guciek88 pisze:Jeśli chodzi o awaryjność to zero problemu nigdy nic nie ciekło
mi w mechaniku tez nigdy nic nie cieklo :wink:
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

born2ride pisze:Jak najbardziej zgodze sie z blackdemon ze hydry sa lepsze od mechanikow ale niekoniecznie te z nizszej polki cenowej.
No i własnie... Przynajmniej nie do DH, gdzie hamulce się katuje i oczekuje całkowitej niezawodności. Ogólnie do DH raczej nadają się tylko takie rzeczy jak J5 i lepsze, ale jeśli ktoś już musi iść na kompromis to ja uważam, że lepiej wybrać niezawodność mechanika.
Snepi
Posty: 233
Rejestracja: 31.01.2009 14:22:31
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Post autor: Snepi »

ja mysle ze juicy 3 sa lepsze
artursx1
Posty: 183
Rejestracja: 30.12.2008 13:31:17
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: artursx1 »

Ja niedawno zmieniłem klock (clark's) i w moim J3 i jest nieżle, na tarczy 160mm avidowej hamulec nabrał siły i modulacji i nie nagrzewa sie tak jak na oryginalnych okładzinach . Ale w moim juicy poszedł mi gwint w mocowaniu na srubke do oddalania i przyblizania klamki , naprawiłem to ale podczas zjazdu pujdzie ci ten gwint możesz sie nieźle wyglebić z braku hamulca. J5 jest lepsze od j3 głównie w wykonaniu .
http://sx1dh.pinkbike.com/
[Sprzedam] http://l.pl/6xn
[Rower] http://l.pl/6xm
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Guciek88 pisze: Widzę ze narzekać na J3 umiecie a niech ktoś się pochwali jak (wspaniale ha ha) hamuje bb7 na nieco mokrych tarczach wystarczy nieco wody i jedziemy praktycznie bez hebla
Jakoś nie zauważyłem żeby w moim bb7 coś się zmieniło po oblaniu go wodą... no, może został trochę głośniejszy...

Guciek88 pisze:Ktoś napisał ze lepiej J5 kupić a niby czym sie różni J3 od J5?? chyba tylko ceną
Taaak... dopłacasz 3 stówy tylko z grymasu producenta...

Guciek :)
Piszesz głupoty o których nie masz pojęcia. Nie myl innych, bo jeszcze przez Ciebie dokonają kiedyś złego wyboru i zmarnują pieniądze...
http://brooce.pinkbike.com
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Jakoś nie zauważyłem żeby w moim bb7 coś się zmieniło po oblaniu go wodą... no, może został trochę głośniejszy...
No dokładnie...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości