Uszkodzony session 10
To jest prawie że dokładnie "moje" Brodie... Rózni się dwoma szczegółami - ja mam nieco grubsze profile w dolnym wahaczu i trochę niżej punkt kotwiczenia dampera, mozliwe,że całość jest mniej progresywna... Podobnie jak ja gość odwrócił linki i dał damper 222 (normalnie wchodzi 200, przeszukaj google to zobaczysz jak jest normalnie), warto w tej sytuacji dorobić jakieś wzmocnienia mocowania dampera.
Z racji odchudzenia może nie być tak mocna jak moja, ale 8 stów to dobra cena jak za ten stan, o ile ofkoz nie ma wad ukrytych.
Trek czy BH - ja bym wolał Treka, ale jeśli nie masz porównania między jedno- i czterozawiasowcami to rzuć monetą. Ja też się nagrzałem na 4-zawias, bo ładnie pisali w gazetach, ale wcale mi nie pasi jego praca, gdyby jakieś głupie Prodigy miało więcej progresji to najpewniej już bym takowe kupił. Akurat praca na średnich i dużych nierównościach w takich 1-zawiasach to w dużej mierze wynik wysokiego punktu obrotu i cofania się osi przy uderzeniu w przeszkodę, ale też niemałą rolę gra tutaj charakterystyka. jak jadę szybko to jest płynność, jeśli prędkość jest mniejsza to nie tylko czuć szarpnięcie do tyłu (to akurat wynik takiej a nie innej trajektorii osi) ale też walnięcie w górę. Jeszcze całkiem niedawno lubiłem dużą progresję, teraz nadal lubię, bo nadrabia braki w technice, ale pod warunkiem, że zacyna się w drugiej połowie skoku, zbyt duża upośledza pracę zawieszenia. Big Hit z tego co patrzyłem na wykresy w linkage ma podobnie
Z racji odchudzenia może nie być tak mocna jak moja, ale 8 stów to dobra cena jak za ten stan, o ile ofkoz nie ma wad ukrytych.
Trek czy BH - ja bym wolał Treka, ale jeśli nie masz porównania między jedno- i czterozawiasowcami to rzuć monetą. Ja też się nagrzałem na 4-zawias, bo ładnie pisali w gazetach, ale wcale mi nie pasi jego praca, gdyby jakieś głupie Prodigy miało więcej progresji to najpewniej już bym takowe kupił. Akurat praca na średnich i dużych nierównościach w takich 1-zawiasach to w dużej mierze wynik wysokiego punktu obrotu i cofania się osi przy uderzeniu w przeszkodę, ale też niemałą rolę gra tutaj charakterystyka. jak jadę szybko to jest płynność, jeśli prędkość jest mniejsza to nie tylko czuć szarpnięcie do tyłu (to akurat wynik takiej a nie innej trajektorii osi) ale też walnięcie w górę. Jeszcze całkiem niedawno lubiłem dużą progresję, teraz nadal lubię, bo nadrabia braki w technice, ale pod warunkiem, że zacyna się w drugiej połowie skoku, zbyt duża upośledza pracę zawieszenia. Big Hit z tego co patrzyłem na wykresy w linkage ma podobnie
Sory , ale nie lepiej kupic w polsce jakiegos faith'a uzywanego ? Zdaje sie ze zapominasz o bardzo waznej kwestii przy zakupach za oceanem - wysylka droga jak diabli oraz to , ze malo kto z nich zanizy ci cene paczki zebys mogl ominac clo . To nie polska , tam sie za takie rzeczy dobieraja do dupy i to zdrowo . Co za tym idzie paczka zostanie oclona i zostanie doliczony vat , wiec z twoich zakupow chyba nici . Do twoich 1400zl musisz doliczyc jeszcze z 40% tej kwoty (wysylka , clo , vat ) . Na allegro jest ciekawy faith za 1700 z damperem i paroma rzeczami , moze sie powinienes rozgladac wpierw po polskich serwisach ?
Spaced - ustawić to i owszem, jednak w takim budżecie to nie ma miejsca na Revoxa, Vanilla R, w najlepszym razie RC to wszystko. Ustawić można tak,ze będzie wybierał średnie tak jak chcę, ale wtedy będzie z tego tapczan kompletny, w dodatku jeszcze rozbujany. Z dwojga złego wolę, że czasem coś nieprzyjemnie walnie, tym bardziej że przy niewielkich prędkościach takie walnięcia nie stwarzają wielkiego zagrożenia i tak własnie ustawiam. Myk z miękką sprężyną i silnym tłumieniem to oczywiscie już w tym wszystkim jest przećwiczony... Ten typ tak ma,że nie ma jakiejś silnej progresji, ale siła narasta jednostajnie, zamiast do jakichś 50% skoku być liniowa.
dwe - Bullit to ma się do tych ram podobnie jak Prodigy, to jest bardzo podobna konstrukcja. W pierwszej fazie skoku może się wydawać trochę tępy, ale im więcej skoku wykorzystasz tym będzie się uginał bardziej spontanicznie. Do tego jeszcze masz cofającą się oś, co z jednek strony powoduje cofanie się korb na małych blatach (trzeba odpowiednio dobrać blat,żeby się nie cofało), ale da bardzo gładkie przejeżdżanie przez ostre nierowności. Takie Brodie czy BH to będzie cię zawze lekko spowalniać (przy dużej prędkości to nie czuć tego spowolnienia, mnie przynajmniej nie spowalnia to bardziej niż strach), ale przy małej to całym rowerem potrafi lekko szarpnąć do tyłu. Oprócz tego łatwo taką ramę dobić, damper musi mieć koniecznie regulowaną szybką i wolną kompresję, wtedy to wszystko jakoś ustawisz, że będziesz miał zarówno progresję jak i płynną jazdę po nierównosciach. Ja mimo wszystko chyba wolałbym trochę niżej punkt obrotu, ale w pewnych aspektach taki patent działa moim zdaniem wzorowo.
Jest jeszcze jedna wada - to o czym piszą w gazetkach, czyli pogowanie i usztywnianie się przy hamowaniu i mocnym przyspieszaniu. Jest to tylko częściowa prawda. Faktem jest,że 4-zawiasy są tutaj są bardziej odiotoodporne, można w nie kopać mocniej i będą jechały stabilnie, ale jedno i drugie jak się postarasz to rozbujasz. Jest tak,ze do pewnego mementu oba patenty zachowują się podobnie, jeśli zatem umiesz kręcić płynnie to zupełnie niebędzie Ci przeszkadzała większa wrażliwość 1-zawiasów, moment, w którym zaczyna telepać jest na tyle późno, że nie przszkadza. co do usztywniania - duzo zależy od przełożenia i doboru zębatki, na prawidłowo dobranej zębatce nie będzie się usztywniał podczas przyspieszania. Będzie się natomiast trochę bardziej od 4-zawiasa usztywniał przy hamowaniu, są jedna i na to sposoby (pływające zaciski). Jedno i drugie pracuje inaczej trzeba wiedzieć co się lubi i dopiero podejmować decyzje, a jeśli jesteś na etapie wyrabiania sobie preferencji to rób jak mówiłem - wybierz coś, czego nie będzie trzeba ciągnąć z drugiego końca świata, i co nie pęknie. Jeśli propozycji będzie kilka to rzuć monetą...
dwe - Bullit to ma się do tych ram podobnie jak Prodigy, to jest bardzo podobna konstrukcja. W pierwszej fazie skoku może się wydawać trochę tępy, ale im więcej skoku wykorzystasz tym będzie się uginał bardziej spontanicznie. Do tego jeszcze masz cofającą się oś, co z jednek strony powoduje cofanie się korb na małych blatach (trzeba odpowiednio dobrać blat,żeby się nie cofało), ale da bardzo gładkie przejeżdżanie przez ostre nierowności. Takie Brodie czy BH to będzie cię zawze lekko spowalniać (przy dużej prędkości to nie czuć tego spowolnienia, mnie przynajmniej nie spowalnia to bardziej niż strach), ale przy małej to całym rowerem potrafi lekko szarpnąć do tyłu. Oprócz tego łatwo taką ramę dobić, damper musi mieć koniecznie regulowaną szybką i wolną kompresję, wtedy to wszystko jakoś ustawisz, że będziesz miał zarówno progresję jak i płynną jazdę po nierównosciach. Ja mimo wszystko chyba wolałbym trochę niżej punkt obrotu, ale w pewnych aspektach taki patent działa moim zdaniem wzorowo.
Jest jeszcze jedna wada - to o czym piszą w gazetkach, czyli pogowanie i usztywnianie się przy hamowaniu i mocnym przyspieszaniu. Jest to tylko częściowa prawda. Faktem jest,że 4-zawiasy są tutaj są bardziej odiotoodporne, można w nie kopać mocniej i będą jechały stabilnie, ale jedno i drugie jak się postarasz to rozbujasz. Jest tak,ze do pewnego mementu oba patenty zachowują się podobnie, jeśli zatem umiesz kręcić płynnie to zupełnie niebędzie Ci przeszkadzała większa wrażliwość 1-zawiasów, moment, w którym zaczyna telepać jest na tyle późno, że nie przszkadza. co do usztywniania - duzo zależy od przełożenia i doboru zębatki, na prawidłowo dobranej zębatce nie będzie się usztywniał podczas przyspieszania. Będzie się natomiast trochę bardziej od 4-zawiasa usztywniał przy hamowaniu, są jedna i na to sposoby (pływające zaciski). Jedno i drugie pracuje inaczej trzeba wiedzieć co się lubi i dopiero podejmować decyzje, a jeśli jesteś na etapie wyrabiania sobie preferencji to rób jak mówiłem - wybierz coś, czego nie będzie trzeba ciągnąć z drugiego końca świata, i co nie pęknie. Jeśli propozycji będzie kilka to rzuć monetą...
Spaced - ale nikt nie będzie szarpał się z damperem do 5-letniego Brodie za 1000 zlotych. Po drugie Brodie były sprzedawane własnie z Vanillami, więc chyba pod coś takiego były projektowane i chyba własnie tak ma być. nie powiem, do hopania i dropania to jest dobre, bo cokolwiek nie spieprzysz to nie dobijesz, ale trzeba tego wlaśnie chcieć. FSR to szeroki patent, ale porównaj sobie charakterystykę Bullita i Big Hita. W BH cały czas przełozenie się zmniejsza, właściwie proporcjonalnie do skoku, w Bullicie jest odwrotnie - nieznacznie się zwiększa i nawet pod sam koniec się nie utwardza. Mozna tutaj nadrabiac damperami, ale rozmawiamy o tym co jest "wyjściowo", bo wiadomo że mając budzet 1000 - 1500 na ramę z damperem to w grę wchodzi tylko Vanilla, ewentualnie swinger jeśli komuś nie przeszkadza,że może takowy źle skończyć.
B.Z. ty mnie powaznie nie rozumiesz. Ja nic o damperze nie mówie. Pisałem ci tylko, ze to jakie wrazenie bedzie sprawiac na tobie fsr ma nie tylko patent ale również to jak w życie wprowadzi go konstruktor. Krzywe mogą sie róznic i zwracalem ci na to uwage, bo rzuciles, ze ogólnie fsr be bo 1 biku w tym systemie który sprawdzales.
SeraaX to nie było ogłoszenie, nie ja sprzedawałem tego foxa tylko gość z Kanady miał do sprzedania glorkę dh 09 z takim foxem za 4300zł.
A nad tym faithem będę musiał się zastanowić ale wolę poczekać do zimy i może znajdzie się coś innego :P
Jak wygląda sprawa z rozmiarami tych Faith'ów? Brać M czy S przy 185cm?
I jaki numerek i rocznik najlepiej?
A nad tym faithem będę musiał się zastanowić ale wolę poczekać do zimy i może znajdzie się coś innego :P
Jak wygląda sprawa z rozmiarami tych Faith'ów? Brać M czy S przy 185cm?
I jaki numerek i rocznik najlepiej?
Spaced - tak, masz rację - mowa o dwóch bikach, które działają dość podobnie. Racja, że mogą się bardziej róznić, ale jeśli rozpatrujemy ramki za 1500 to wielkiego wyboru nie ma. Big Hit, moze jakiś Azonic (tego przyznaję - nie znam) i róznej maści 1-zawiasy... Racja, ze wrzucanie wszystkich FSRów do jednego wora to zbyt duże uogólnienie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość