Projekt piasty - Wasze sugestie/opinie

tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

troyo tu się z tobą zgodzę, te 30 zaczepień podniosą koszta produkcji, a nie oszukujmy się, ale cena też bardzo się liczy.
mozartt myślałeś o jakimś sposobie kasowania luzów? możesz pokazać wstępny projekt piasty z wymiarami??
KefirQn
Posty: 1264
Rejestracja: 03.06.2007 11:25:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KefirQn »

szerokie kołnierze , ( patent z olejem w bębenku masz 100 % gwarantowane powodzenie , Sprzegło ( ciezko jak piszesz dla Ciebie ze zrobieniem tego prawa itp itd ) , zapadki popatrz na CK , Nuke Proof , znajdz kompromis ale normalka czym wiecej punktów zaczepu tym lepiej bo precyzyjniejsze pedałowanie !! widząć to co robisz dasz sobie rade i zorobisz fajna piaste ;)

tylko pamiętaj:
czym szersze kołnierze tym sztywniej :D ,
punkty zaczepu czym więcej tym lepiej ! ( precyzja i brak szarpania )
i z tym olejem mnie przekonałeś :) ( tylko czy problemu nie bedzie z serwisowaniem )

tyle ode mnie Pozdrawiam
Części rowerowe na sell: smietana.dh@gmail.com Pisz czego szukasz :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

mozartt za jedno mam do ciebie szacunek - jestes chyba jedyna osoba tworzaca cos dla dh/fr w pl, która bierze pod uwage co mysla uzytkownicy ale zrób piaste w odpowiednim przedziale cenowym o wadze, która sugerujesz i przy dowolnej liczbie zapadek ludzie beda sie jarac. Wiekszosc ludzi na detale nie zwróci uwagi ;)
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Kilka ml oleju i styknie, samo sie wysmaruje :P Ogolnie uwazam to za dobry pomysl. No i jak najwiecej zapadek.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Ogolnie , to nie rozumiem w jakim celu chcesz lac oleju do srodka ? Jaki ma byc tego efekt?
mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

troyo Smar może czasami powodować, że zapadki nie zazębią się całkowicie, co prowadzi do szybszego zużycia się elementów. W przypadku kilku ml oleju problem ten występować nie będzie. Czytałem wiele tematów na temat sprzęgieł DT, CK i polskiego SoulKozaka. Jestem już prawie pewny że również zastosuję takie sprzęgło.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

mozarttale olej wyplucze ci smar z lozysk . W piascie rowerowej nie musisz odprowadzac ciepla z lozysk , lozyska tez nie pracuja powyzej predkosci granicznych dla smarow plastycznych i nie ma bog wie jakich predkosci obrotowych . Sam mechanizm mozesz sobie nasmarowac olejem , ale zwlewanie do srodka oleju (jesli dobrze zrozumialem) jest glupie i wiecej zaszkodzi niz pomoze .
mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

troyo Olej ma służyć wyłącznie do smarowania sprzęgła. Łożyska będą odseparowane.
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

mozartt pisze:troyo Smar może czasami powodować, że zapadki nie zazębią się całkowicie,
ale zapadek nie smaruje sie smarem, tylko daje sie mala ilosc oleju
Pure Freeride
bikerman
Posty: 1485
Rejestracja: 02.05.2006 15:11:23
Lokalizacja: Blok Wschodni
Kontakt:

Post autor: bikerman »

Większa ilość pkt zaczepienia jest jak najbardziej na miejscu. A co do postów wyżej to nigdy nie widziałem żeby ktokolwiek nakładał smar na zapadki..
http://www.pinkbike.com/photo/2138053/ - Ride !
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Co do sprzęgła - to proponuję zainteresować się sprzęgłami rolkowymi. Nieskończona ilość punktów zaczepienia > all.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Zapomnialem sie spytac. Bedzie tez szansa od ciebie wziac przednie piasty? Bo jak lekko i ładnie to po co przepłacac w tej sytuacji jak zrobienie sensownego przodu raczej problemem byc nie powinno ;)
mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

Spaced Będzie taka opcja, ale to kwestie około dwóch miesięcy.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

mozartt mi sie nie spieszy ;)
mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

Przedstawiam wstępny projekt piasty.

Szerokość 150mm
36 punktów zaczepienia
jednorazowo trzymają 4 zapadki.
Średnica między środkami otworów na szprychy: 60mm
Waga z aluminiowym bębenkiem: 270-280g

Proszę o komentarze i sugestie;)

Podglądowe rendery:
Obrazek

Obrazek

Wymiary:

Obrazek
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Wyglada apetycznie :), Ale, nie wiem jak bedziez wytrymaloscia kolnierza przy tarczy. Moze byc ciut za mocno wycieniowane.

Blotolf
Posty: 237
Rejestracja: 15.08.2005 19:26:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Blotolf »

Da__FreaK Wycięcia są bardzo podobne do tych w pieście WTB więc powinno wytrzymać.
Ile łożysk będzie w tej pieście i jakich ??
FreeMan
Posty: 856
Rejestracja: 19.04.2004 12:41:55
Kontakt:

Post autor: FreeMan »

a bedzie wersja 135mm na zacisk??

może by mocownie zrobic tarczy zrobic tak?? po skosie sruba i tak nie trzyma, a by bylo pare gramow mniej a mocownia tarczy z piasty raczej tez nie wyrwie, skoro ludzie jezdza na 3 srubach ti i nie wyrywa mocowan

o tak :
ObrazekObrazek
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

bardzo maly rozstaw kolnierzy
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość