Modulacja hamulca - co to jest?
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 22.06.2007 20:44:35
- Lokalizacja: polanica zdrój
- Kontakt:
Modulacja hamulca - co to jest?
moze to jest głupie pytanie ale proszę mi napisac co to jest modulacja hamulca.. czytam cały czas posty o tej modulacji ale niewiem co to znaczy to pojęcia prosze mi wytłumaczyć. z góry dzięki
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 22.06.2007 20:44:35
- Lokalizacja: polanica zdrój
- Kontakt:
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 24.03.2009 21:49:07
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 22.06.2007 20:44:35
- Lokalizacja: polanica zdrój
- Kontakt:
i jeszcze takie pytanie czy te nowe hayes trail i ryde to to są podobne w działaniu od starych hayesów (tylko nowa nazwa)ale "barte" HOPEow nie znajde w tej cenie..a hayes nine?? może traile?? wydaje mi sie ze w tej cenie to hayes stroker trail byłby najlepszą ofertą. może macie jakieś doświadczenie z nimi??
Strokery w moim odczuciu pracują dużo lepiej niż HFX 9. Sam mam Strokery Traile na tarczach 180mm, są całkowicie bezawaryjne, siła naprawdę wystarczająca, modulacja nie jest jakaś specjalna, ale nie jest najgorzej. Ogólnie są warte swojej ceny i moge je szczerze polecić.
http://sstanikk.pinkbike.com/album/Freeride/
marcin4546 ja wybrałem ryde bo trial ma to nie potrzebne mi pokrętło (ustawiać można za pomocą imbusa tylko trzeba w wycięcie w dźwigni dać podkładki) i ma zacisk montowany tak jak w seriach g1 co powoduje straty hydrauliczne. Co do porównania ich ze statymi to mogę powiedzieć że u mnie lepiej spisują się niż compy, hfx9 i chyba nawet maga (wszystko z tarczą 203mm)
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 22.06.2007 20:44:35
- Lokalizacja: polanica zdrój
- Kontakt:
OŻESZM KURDE JA O TYM WOGÓLE NIE SŁYSZAZAŁEM:D TO JUŻ CHYBA WYSOKI STOPIEŃ WTAJEMNICZENIA:DTolek pisze:Jeśli już jesteśmy przy takich pytaniach, to się podepnę. Czym się charakteryzuje praca liniowa, a czym progresywna?
al trail ma regulowaną pozycje przewodu przy zaciskutomek059 pisze:ja wybrałem ryde bo trial ma to nie potrzebne mi pokrętło (ustawiać można za pomocą imbusa tylko trzeba w wycięcie w dźwigni dać podkładki) i ma zacisk montowany tak jak w seriach g1 co powoduje straty hydrauliczne.
a pozatym myslicie ze za jakiś czas będą jakieś obniżki tegorocznych modeli??
Tolek poleciales po bandzie i zmieniles temat
Ogolnie dam ci na przykladzie, np. Liniowy skok, to taki ktory pracuje z praktycznie niezmieniona twardoscia przez calosc skoku, czyli ze pierwsze tam 5-6cm bedzie wybieralo tak samo miekkie jak ostanie te 5-6. Progresywne to takie ktorego praca bedzie sie zmieniac w zaleznosci od stopnia ugiecia.
To tak pi raz oko
mysle ze sie nie pomylilme jak to to mnie poprawcie

Ogolnie dam ci na przykladzie, np. Liniowy skok, to taki ktory pracuje z praktycznie niezmieniona twardoscia przez calosc skoku, czyli ze pierwsze tam 5-6cm bedzie wybieralo tak samo miekkie jak ostanie te 5-6. Progresywne to takie ktorego praca bedzie sie zmieniac w zaleznosci od stopnia ugiecia.
To tak pi raz oko

Skok liniowy:
Wykresem siły od ugięcia ( F(x) ) jest linia prosta, stały współczynnik sprężystości.
Skok progresywny - tutaj współczynnik sprężystości zmienia się wraz z wartością ugięcia, wykresem będzie krzywa (nie wnikam jaka).

Wykresem siły od ugięcia ( F(x) ) jest linia prosta, stały współczynnik sprężystości.
Skok progresywny - tutaj współczynnik sprężystości zmienia się wraz z wartością ugięcia, wykresem będzie krzywa (nie wnikam jaka).
Trail'e mają dodatkowo większą powierzchnię klocka i (podobno) lepszą modulacjętomek059 pisze:marcin4546 ja wybrałem ryde bo trial ma to nie potrzebne mi pokrętło (ustawiać można za pomocą imbusa tylko trzeba w wycięcie w dźwigni dać podkładki) i ma zacisk montowany tak jak w seriach g1 co powoduje straty hydrauliczne

http://brooce.pinkbike.com
Liniowa - cały czas trzeba działać z taką sama siłą by ugiąć, amor przez cały zakres skoku jest tak samo miękki (zapominamy o tłumikach wszelkich). Liniowe są sprężyny np.
Progresywna - z każdym milimetrem ugięcia trzeba przykładać większą siłę by ugiąć o kolejny milimetr, amor robi się coraz twardszy. Tutaj amorki powietrzne.
Regresywna (robią takie?) - z każdym milimetrem ugięcia można przykładać coraz miniejszą siłę by ugiąć o kolejne milimetry, amor robi się coraz miększy. A tu mi przykład do głowy nie przychodzi
Progresywna - z każdym milimetrem ugięcia trzeba przykładać większą siłę by ugiąć o kolejny milimetr, amor robi się coraz twardszy. Tutaj amorki powietrzne.
Regresywna (robią takie?) - z każdym milimetrem ugięcia można przykładać coraz miniejszą siłę by ugiąć o kolejne milimetry, amor robi się coraz miększy. A tu mi przykład do głowy nie przychodzi

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość