Lekkie do dh - 20 + 12x150mm

mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Lekkie do dh - 20 + 12x150mm

Post autor: mlynooo »

witam. Jestem na etapie składania kół na przyszły sezon. SZukam czegos lekkiego do stricte DH.

Zestaw na:
hope pro 2
dt revolution
mavic 721
wazy 2050 gr okolo

Moze znacie jakis lzejszy zestaw?

oski 20mm i 12x150mm
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

mlynooo zalezy ile wazysz. Mi revolutiony z 823 i hope dobrze trzymaja ale wielu ciezszym riderom niewyrabiały, a koła byly niesztywne.

Zamiast 721 rozwaz jeszcze stans ztr flow. Jesli dobrze mysle to lzejsze i bezdetki mozna zakladac. Zamiast piast hope mozesz tez dac na tył American Classic (240g) i na przodzie bodajze DT 240. Ktos liczył i takie zestawy wychodziły <2kg bez wchodzenia w revo.
diabeł
Posty: 233
Rejestracja: 20.02.2005 17:02:10
Lokalizacja: Totalbikes
Kontakt:

Post autor: diabeł »

Myśle że American Classic i Dt 240 nie służy stricte do DH.
Jeśli chodzi o tył na 150mm a przód na oś 20mm to ciężko złożyć lżejszy zestaw niż hope/dt/mavic. Chyba że dt ex1750 ale to troche drogie i ciężko dostępne.
Ja bym został przy hopach.
http://www.totalbikes.pl -Profesjonalne Obozy Rowerowe
http://www.urgebike.pl -kaski Urge
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

diabeł AC nie słuzy do dh a komplet kół do lekkiego enduro od dt tak ? ;)
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

Spaced waze 76kg plus ochraniacze.

Bezdetkowe kola odpadają :/. Zalapac wniota na kamieniu latwo a potem duzy problem :P

tak patrze na piasty Tune ale po niemiecku niewiele rozumiem :DD ma ktos jakas strone z cenami tych piast ???
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

mlynooo tune nie wyrobi wiecej niz ac ;)

A bezdetkowe koła mozna uzywac detkowo wiec nie bój zaby. Do tego powietrze trzymane jest pewnie jak w 823 na wewnetrznym rancie. Mialem wgniota z tyłu w 823 po niedolocie z dropa i trzymało dalej super.
tooFATtoRIDE
Posty: 148
Rejestracja: 26.04.2008 23:31:49
Kontakt:

Post autor: tooFATtoRIDE »

Jaki jest Twój budżet na nowe koła?
Jeżeli nie masz ograniczeń finansowych i chcesz coś super lekkiego: piasty Tune King Kong MK 20mm/150mmx12, obręcze ZTR Flow, szprychy Sapim CX-Ray, nyple według uznania.
(więcej info o cenach piast Tune: http://www.starbike.com/php/suchen.php? ... &q=&cid=28)


Jeżeli szukasz czegoś lekkiego ale nie aż tak drogiego jak zestaw powyżej: piasty DT Swiss 240s 20mm (wystarczająco wytrzymała do downhillu) i American Classic Downhill 150mm, obręcze ZTR Flow, szprychy DT Swiss Super Competition, nyple według uznania.

Najtańszy będzie ten zestaw: piasty Hope Pro2, obręcze ZTR Flow, szprychy DT Swiss Super Competition, nyple według uznania.

Ewentualnie możesz wybrać Mavic Deemax Ultimate na rok 2010, ważą 2000gr.

Pozdr.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

tooFATtoRIDE ponizej lekko nawet ;)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

diabeł pisze:Myśle że American Classic i Dt 240 nie służy stricte do DH.
A jak się ma ich wytrzymałość do np. Novateców czy NSów? Dużo cięższych i dużo tańszych. Mnie tam szitowa piasta Dartmoora na QR20 trzyma 4 lata bez żadnych problemów, kumplowi też, fart?

A co do tematu to bym składaj jak mówi Spaced, chyba, że naprawdę masz kasę na Tune'y.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Jest jeszcze opcja brania oberczy edge po 400g ale to chora kasa juz jest.
tooFATtoRIDE
Posty: 148
Rejestracja: 26.04.2008 23:31:49
Kontakt:

Post autor: tooFATtoRIDE »

Gdybym ja mial teraz składać koła i miałbym w miare nieograniczony budżet, zapewne wybrałbym ten zestaw: Dt Swiss 240s 20mm na przód, Dt Swiss 440s na tył, obręcze ZTR Flow, szprychy Sapim CX-Ray, nyple (brass) i kogoś z doświadczeniem i odpowiednimi narzędziami, żeby z tego dobre koła złożyć.
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

Kurcze jarają mnie te ZTR Flow, ale strasznie sie boje wgniotow i tego ze po wgniocie ta obręcz będzie do dupy.
Ktos wie jak z wytrzymałością tych ZTRow w porownaniu do 721.
kolejna sprawa to jakie opony do tego??

Co do bużetu to nie wiem. Powiedzmy ze mam na zestaw hope/721/DT ale jezeli będzie warto to poprostu doloze i kupie cos lepszego. Narazie mysle zeby dozbierac troche. Jarają mnie te piasty Tune, ale moze kupie Hope+ZTR.

Tune + ZTR - 300+ 960= 1260 + szprychy( DT revo 280gr)
Hope + ZTR = 80 gr wiecej

Kto wie moze jak wagowo opony No Tubes w porownaniu do takich maxxisow HR 2.5 z podwojna scianka??

Co to są za szprychy te Sapimy CX-Ray bo widze ze pare osob je poleca, jak wypadają w porownaniu do DT revolution.

Co do piast to w grę wchodzą tylko lżejsze od Hope wiec DT440 odpada.

Kurcze dopiero znalazlem American Classics DH rear Hub, wygląda całkiem ciekawie, swietna cena (ponizej 300$), lzejsze chyba nawet od Tune, ciekawa propozycja.


ps. dzieki za poprawienie Topicu, gdzies zjadlem "koła" :]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

mlynooo jak ci pisałem nie musisz miec zadnych dziwnych opon do ZTRów i jak nie chcesz bezdetek to dajesz zwykle opony. Wiec nie ma sie tutaj czego bac. ZTRy na razie dobre opinie zbieraja wiec jak nie niszczysz kół i 721 by zyły to ZTRY pewnie tez.
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

Spaced to świetnie, sprawa obręczy jest przesądzona, wyprobuje ZTRy w nowym sezonie. Nie wiem czy nie popsuje 721, nie jestem zadnym PROsem zeby katowac koła, ale wiem ze kamyczek lubi wyrosnąc.

Pozostała kwestia szprych i piast. Narazie proszę o pomoc ze szprychami. Co wybrac??
zastanawiam sie nad:
DT revolution waga 284 gr
DT super comp waga 318 gr
ostatecznie DT cometition ale nie wiem jak z wagą, generalnie ludzie polecają do DH
Ponoć DT revo strasznie pękaja w DH, czy to prawda?? Co od siebie polecacie??
Jak ze sztywnoscia tych szprych ??

ps. da sie cos urwac na nyplach ??



Nie wiem czemu ale jaram sie bardziej dobrymi kołami niz dobrym widelcem ktorego na dodatek nie mam :]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

mlynooo jak tooFATtoRIDE pisał jak chcesz wage revo to CX-ray Sapimy . Revolution u mnie w 823 nie peka ale to mocna obrecz, a ja przez sezon wazylem kolo 65-70kg wiec troche inna sytuacja. Raczej problem z nimi jest taki, ze nie beda sztywne pod ciezszych zawodników i koło bedzie sie głupio zachowywac. Plus fakt, ze z taka obrecza beda bardziej obrywac niz z 823.
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

Ok. juz wiem ze obręcze napewno będą ZTR Flow, szprychy Sapim CX-ray. Teraz zostal mi tylko wybór piast. Zastanawiam sie nad:

tyl american classics cena 279$ waga 235 gr
tyl Hope pro 2 cena na CRC 570zl waga 295gr
tyl Tune Kong cena 470$ waga 255 gr więc odpada, drogo i w porownaniu do AC cięzsze

przod Tune King cena okolo 700zl waga 155gr
przod Hope pro 2 cena na CRC 230zl waga 180gr
prod DT 240 s cena 650zl waga 165gr wiec odpada, wagowo pomiędzy, a cenowo jak tune

Chociaz teraz tak sobie mysle za jak mam wydac 700 zl na szprychy to troche mnie boli bo wagowo nic nie zyskuje w porownaniu do DT revo. Moze lepiej to poprostu zainwestowac w piasty, co wy o tym myslicie ?
tooFATtoRIDE
Posty: 148
Rejestracja: 26.04.2008 23:31:49
Kontakt:

Post autor: tooFATtoRIDE »

Powiem tak: CX-Ray to najlepsze szprychy jakie możesz mieć. Według mnie nie ma w tej chwili nic o lepszym stosunku wytrzymałości do wagi.

Co do piast, według mnie Hope są dobre, ale lata świetlne za DT Swiss. Tune to drogi i lekkie zabawki, ale uważam, że Tune jest dobre do XC.
Wiem, że DT Swiss jest drogie i to może być bariera nie do przeskoczenia, ale ja mam DT Swiss 440s we wszystkich moich rowerach i to jest typ piasty, którą zaplatasz do koła i już nie musisz się niczym przejmować.
Hope jest lekkie i całkiem nieźle wykonane, ale wymiana łożysk to przynajmniej raz do roku, przynajmniej w wilgotnych warunkach w Anglii i Walii.

Weź DT Swiss na przód i American na tył. Taki byłby mój wybór.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

mlynooo licz zysk wagowy cxow do mocniejszych szprych. Revo z twoja waga i lzejsza obrecza moga juz nie wyrabiac. Płacisz własnie, za extra wytrzymałosc, nie wage.
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

http://www.allegro.pl/item791254660_mav ... dh_fr.html

wtb laser disc (20mm 12x150mm), 823... Mysle ze cena swietna.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości