Spis osób serwisujących dampery w PL pomoc.

dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Spis osób serwisujących dampery w PL pomoc.

Post autor: dziadek_dzidek »

Witam serdecznie interesuje Mnie kto z riderów w Polsce serwisuje odpłatnie dampery? Dodam, że NIE chodzi mi o oficjalne serwisy typu-cult bikes itp. Na zasadzie że wysyłam gostkowi mój damper płacę,a osoba serwisuje damper i odsyła pocztą do Mnie. Chodzi mi o sprawdzone osoby, które nie oszukują. Muszę zrobić gruntowny serwis Vanilli RC, a nie mam do tego potrzebnych narzędzi, ani warunków. Gdbybyście mogli, to wypiszcie listę takich osób oraz kwotę za jaką potencjalnie serwisują.

Jeżeli te osoby nie życzą sobie umieszczania ich danych personalnych, kontaktowych na forum, proszę o info na Priva (PM). Będę naprawdę bardzo bardzo bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Vanilki ci nikt nie przeserwisuje bez przerobki na wentyl..
ACextreme
Posty: 1381
Rejestracja: 24.02.2006 05:55:22
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: ACextreme »

Uwierz... nie warto- szczegolnie na takiej zasadzie jak piszesz.
Zaoszczedzisz troche kasy, a pozniej okaze sie ze cos jest nie tak i bedzie kolejny temat na forum typu: " Oszukali mnie/Zepsuli damper" czy cos w tym stylu.
Czesto do serwisu potrzebne sa odpowiednie narzedzia czy chocby czesci, ktorych zaden zwykly rider nie posiada.
Cult-Bike odpada z gory, lecz slyszalem juz ze 100 razy o niejakim "Kali", z serwisu z krakowa, ktory jest jedna z najlepszych osob bawiacych sie w te klocki i serwis kosztuje porownywalnie jak u domowych serwisantow w przypadku takich damperow.
http://www.endura.pl
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

ACextreme zgadza się, jest Kali z VarioBike http://www.variobike.enic.pl/

Ceny konkurencyjne, a robota rzetelna.
www.feel-free.pl
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

blackdemon pisze:Vanilki ci nikt nie przeserwisuje bez przerobki na wentyl..
To akurat już nie stanowi problemu, ponieważ razem z kolegą już przerobiliśmy ją na powietrze i od tego czasu jeździłem na niej ok.2 miesięcy.

Gdyby była to sama wymiana oleju, to sam bym się w to pobawił, ale amor zaczął się stopniowo zapowietrzać gdy zauważyłem olej na powierzchni tłoka, więc sądzę że to uszczelki i będę musiał się pobawić w ich wymianę, samemu nie za bardzo mam ochotę się siłować. Wchodzi w grę jeszcze możliwość zapowietrzenia dampera w związku z rysą na powierzchni tłoka ( na samym końcu tłoka, tuż przy odbojniku podczas wymiany sprężyny lekko zarysowała mi się jego powierzchnia . lecz ten odcinek tłoka, wchodzi do dampera tylko w przypadku mega dobicia, więc ta przyczyna wydaje mi się mało prawdopodobna ) .W związku z tym i tak muszę naprawić mały ubytek w powierzchni tłoka.

Zrobiłbym to sam ale dochodzi do tego kolejna kwestia- ciężko będzie mi znaleźć imadło potrzebne do rozkręcenia dampera, ponieważ damper miał taką przypadłość, że lubił rozkręcać się na korpusie, i się zapowietrzać, (przynajmniej taka była teoria kolegii, może to jednak wina głównej uszczelki) , więc w końcu skręciliśmy go w **** mocno i skleiliśmy klejem dwu składnikowym, więc teraz odkręcenie tłoka w pojedynkę może stanowić problem...

W związku z powyższym wolałbym jednak oddać damper do serwisu osobie, która się na tym dobrze zna, wymieni mi uszczelki, zdiagnozuje dokładnie na czym polegał problem, a później już będę ją sobie sam serwisował. Pozdrawiam
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

Kali to prawdziwy fachowiec. Podejmuje sie napraw sprzetu ktorego zaden inny serwis nie potrafi naprawic, a nawet przyjac. Dodatkowo dostajesz gwarancje na sprzet wiec nie ma co sie dziwic ze trzeba umawiac terminy telefonicznie ;) Ceny za tak fachową robote i tak nie sa wygórowane.
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: Szakall »

dziadek_dzidek a moze wentyl nie jest wystarczajaco uszczelniony? ja jak prerabialem to za 1 razem mi powietrza nie trzymal i po 2 dniach byl zapowietrzony, wkrecilem nowy wentyl i dookola pozadnie zalalem go klejem i teraz trzyma juz pol roku ponad
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

Szakall pisze:dziadek_dzidek a moze wentyl nie jest wystarczajaco uszczelniony? ja jak prerabialem to za 1 razem mi powietrza nie trzymal i po 2 dniach byl zapowietrzony, wkrecilem nowy wentyl i dookola pozadnie zalalem go klejem i teraz trzyma juz pol roku ponad
to napewno nie wchodzi w grę, ciśnienie damper od przeróbki zawsze bez problemowo trzymał, poza tym zrobiłem dokładnie tym sposobem, którym wykonałeś Ty :) ,zagadką jest ten olej na tłoczku... możliwości są trzy
1. Albo padła główna uszczelka i puszcza olej, uszczelki mogły być zmieniane
już daaaawno, bo damper kilka lat juz ma
2. Albo odkręcił się znowu w cholerę główny tłok,ale nic na to nie wskazuje
3. Może także puszczać olej przy max ugięciu tą rysą, gdy zarysowana powierzchnia tłoka dostaje się do dampera.
Tak czy inaczej najprawdopodobniej wyślę raz damper do Kali'ego . :wink:
Pzdr
tuha
Posty: 59
Rejestracja: 15.06.2009 15:01:49
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: tuha »

nie trzeba przerabiac na wentyl aby przeserwisowac...
[url]http://www.CkBikeShop.pl/[/url]
[url]http://www.tnij.org/tuhallegro/[/url]
Serwis Dhx'ow
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

dziadek_dzidek właśnie masz tu naszego lokalnego speca od takich zabawek pana tuha
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

tuha pisze:nie trzeba przerabiac na wentyl aby przeserwisowac...
To ciekawe czym napompujesz.. W twarz igle lub nie powiem gdzie i pompujesz 50-100psi? A moze pompka od siatkowki?
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

blackdemon - pisz albo z sensem albo wcale. To że się tobie nie udało tego napompować nie znaczy, że nie ma gostków którzy są od ciebie sprytniejsi i sobie z tym poradzili. Wyobraź sobie, że sam nabijałem już kilka razy skutecznie powietrze do Vanilli i całą procedurę nawet opisałem na tym forum. Wystarczyła zwykla pompka do amortyzatorów za circa 100 PLN.

Ja pomimo posiadanego sprzętu nie podejmę się czegoś takiego, zbyt gówniana kasa jak dla mnie, żeby ryzykować trafienie na kogoś niezrównoważonego który sam rozwali damper a potem zrobi awanturę na forum (a bywały takie przypadki, że niektórym gostkom przypominało się grubo po transakcji, że coś jest nie tak). Ale nie wierzę, że nie ma osób które zrobią taki serwis za sensowne pieniądze.

dziadek_dzidek - wiesz, że jak to skleiłeś klejem dwuskładnikowym to możesz już tego nie rozkręcić? Nawet imadłem?
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

B.Z. pisze:Wyobraź sobie, że sam nabijałem już kilka razy skutecznie powietrze do Vanilli i całą procedurę nawet opisałem na tym forum.
Chetnie zobacze temat.
tuha
Posty: 59
Rejestracja: 15.06.2009 15:01:49
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: tuha »

pozwol blackdeamon ze zadam ci pytanie czy rozkrecales kiedykolwiek vanille rc?
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Blackdemon - użyj szukajki...

A dla wszystkich zainteresowanych - na dniach (jakoś w przyszłym tygodniu) będę serwisował swoją Vanillę R, jeśli ktoś obieca, że przyklei temat to porobię fotki i zrobię dokładny opis. Opisywałem to kilka razy różnym osobom prywatnie i nie chce mi się tego robić po raz n-ty. Jeśli będzie temat przyklejony raz na zawsze to się jeszcze ten raz "zgarbię".

Podstawowy serwis Vanilli jest bardzo prosty i jeśli się przeskoczy temat pompowania to każdy może to zrobić sam, na przysłowiowym kredensie. Wymagane narzędzia to małe imadło, klucz nastawny dorobiony imbus z dziurą (w R-ce, w RC nawet to nie jest potrzebne), pompka i dorobiony w prosty sposób adapter. Jeśli chcemy wymienić główny uszczelniacz tloka to potrzebny oprócz tego co wymieniłem jest jeszcze klucz nasadowy, zapomniałem jaki, ale rozbiorę to zmierzę. Nie twórzcie ludzie mitów, to nie jest żadne ufo, jak byście się zmierzyli z tematem naprawy pompy wtryskowej Lucas Epic to z takich Foxów byście się śmiali.
kuciek40i4
Posty: 491
Rejestracja: 09.02.2009 21:12:18
Lokalizacja: Czaniec/Kraków
Kontakt:

Post autor: kuciek40i4 »

B.Z. chętnie skorzystam z Twojego poradnika. Właśnie będę chciał przeserwisować swoją Vanille RC... :)
GÓRNIK
Posty: 4327
Rejestracja: 07.06.2004 22:38:47
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

Post autor: GÓRNIK »

dziadek_dzidek w wawie np: seba robi takie serwisy kontakt np: na www.cykloza.pl

pozdrawiam, górnik
www.cykloza.pl

ave na przetrwanie | amen

http://www.pinkbike.com/photo/2300621/
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

GÓRNIK pisze:
dziadek_dzidek w wawie np: seba robi takie serwisy kontakt np: na www.cykloza.pl
Ok, dzięki za info, odezwę się do niego, pozdrawiam. :wink:
Xxsin
moderator
Posty: 4870
Rejestracja: 13.11.2004 15:52:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Xxsin »

B.Z.
Wszelkie tego typu inicjatywy są mile widziane, jeśli temat założysz to go przykleję ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości