Rama DH\Fr
raczus w zdaniu antyczny zawiera sie to, ze z dawna wiedza i nie przemyslane. Chociaz mysle, ze to wynika z tego z czym SC ma dalej problem. I'm sie wydaje, ze rower FR powinien miec kąty nie tylko do jazdy w dól ale tez pod góre. Stad tez takie dziwaczne efekty we Free i w Driverze (bo w jego przypadku tez to brali pod uwage, Bóg wie czemu)
Spaced, a ja myśle, że przesadzasz, owszem jest to ważne ale przywiązujesz zbyt dużą uwagę do suchy liczb, vp-free jest bardzo fajną ramą i wielu by cie objechało na niej, mimo tej geo. Z resztą Neil Donoghue mial wybór i dawniej bardzo często smigał na vp-free zamiast v-10.
Co osobiscie zauwazyłem. to na bardzo trudnych, dziurawych, stromych sekcjach, sciankach na vp ma wieksze rezerwy od typowo racingowych bo zawieszka działa miodnie, a wysoki suport nie sprawia że ryjesz po ziemi. Z drugiej strony troche gorzej skręca, ale nie popadajmy w skrajości.
Nie kazdy sciga sie na mega poziomie, zeby wykorzystal elo nowoczesną geo na trasy PŚ, początkującym moze to wrecz przeszkadzac.
Zainteresowanym proponuje przeczytac recenzje na mtbr.com, oraz inne z gazet.
Nie powiesz mi chyba ze wszsytkie napisali piarowcy santy.
Co osobiscie zauwazyłem. to na bardzo trudnych, dziurawych, stromych sekcjach, sciankach na vp ma wieksze rezerwy od typowo racingowych bo zawieszka działa miodnie, a wysoki suport nie sprawia że ryjesz po ziemi. Z drugiej strony troche gorzej skręca, ale nie popadajmy w skrajości.
Nie kazdy sciga sie na mega poziomie, zeby wykorzystal elo nowoczesną geo na trasy PŚ, początkującym moze to wrecz przeszkadzac.
Zainteresowanym proponuje przeczytac recenzje na mtbr.com, oraz inne z gazet.
Nie powiesz mi chyba ze wszsytkie napisali piarowcy santy.
Jaśko wielu by mnie objechało na wielu innych ramach co nic nie mówi o tym jak ta rama wyglada z konstrukcyjnego pktu widzenia. A Neil co prawda jezdzil na free ale z krótszym damperem wiec argument troche z bani 
Zreszta wcale nie trzeba elo nowoczesnego geo, mialem okazje bujnac sie na free i to nie jest tak, ze jest to rower do dupy ale przez te kąty prowadzi sie dziwnie i nie daje uczucia pewnosci. W obecnych czasach nie ma złych bików o czym juz mówilem. Po prostu jest tez duzo lepszych niz free, które byłoby duzo ciekawszym bikiem jakby santa nie kalkulowała podjezdzania na niej. I tutaj nie sugeruje bika z geo gdzie support jest na ziemi, a głowka ma taki kąt, ze prednie koło masz na drugiej półkuli tylko jakiś zloty środek. Chłop i tak nie bedzie podjezdzac to moze lepiej. Na free kiedys zajawke mialem ale ciesze sie teraz, ze sie powstrzymałem od zakupu.
wariatHC z checia bym na bika pojechał ale półsemestr działa jak przedawkowanie sterydów na moich wykładowców i ostatnio to głownie sprawozdania z labek pisze
Inna sprawa, ze NSy jakie tam kombinujesz z ziomami u siebie to akurat mniejsce gdzie widze Free ale jak nsów sie nie chce to juz nie bardzo 

Zreszta wcale nie trzeba elo nowoczesnego geo, mialem okazje bujnac sie na free i to nie jest tak, ze jest to rower do dupy ale przez te kąty prowadzi sie dziwnie i nie daje uczucia pewnosci. W obecnych czasach nie ma złych bików o czym juz mówilem. Po prostu jest tez duzo lepszych niz free, które byłoby duzo ciekawszym bikiem jakby santa nie kalkulowała podjezdzania na niej. I tutaj nie sugeruje bika z geo gdzie support jest na ziemi, a głowka ma taki kąt, ze prednie koło masz na drugiej półkuli tylko jakiś zloty środek. Chłop i tak nie bedzie podjezdzac to moze lepiej. Na free kiedys zajawke mialem ale ciesze sie teraz, ze sie powstrzymałem od zakupu.
wariatHC z checia bym na bika pojechał ale półsemestr działa jak przedawkowanie sterydów na moich wykładowców i ostatnio to głownie sprawozdania z labek pisze


Speced, to znaczy, że dzisiejsze rowery z super geometrią, na których sie świetnie jeździ za kilka lat też bedą przestarzałe i trzeba bedzie je odstawić do piwnicy, bo już nic sie nie da na nich zjechać? Jak dla mnie vp-free to świetny rower, bardzo uniwersalny i dobrze sprawdzający sie w wielu dyscyplinach. Osobiście mam Socoma, kolega z którym często jeżdże ma vp-free, oba na foxach 40 i ogólnie podobnie złożone. Nie zauważyłem, żeby suport w sancie był jakoś specjalnie dużo wyżej niż u mnie. A jak widze jak kumpel sobie radzi, to jestem pewny, że objechałby na nim większość tutejszych teoretyków-gawędziarzy, dla których 0,5* odstępstwa od dzisiejszej geometrii to tragedia uniemożliwiająca jazde. Niektórzy chyba zabardzo sie zapędzają i zapominają, że to rowerzysta jest ważniejszy a nie sprzęt.
Ze swojej strony vp-free polecam, może nie jest specjalnie ładna ale daje rade, i we fr, i w dh. Chyba że ktoś jeździ na światowym poziomie i nie może sobie pozwolić na pospolitą sante z dupowatą geometrią
Ze swojej strony vp-free polecam, może nie jest specjalnie ładna ale daje rade, i we fr, i w dh. Chyba że ktoś jeździ na światowym poziomie i nie może sobie pozwolić na pospolitą sante z dupowatą geometrią

michal.z nie sugerowałem tego. Antyczna = z czasów kiedy inaczej do tego pochodzono - dlatego moim zdaniem free jest mniej stabilne, a nie dlatego, ze jest stare. Ogólnie to jakbym równie dobrze czytal twoje posty jak moje to mozna wyjsc z załozenia, ze dowolny bike moze sobie kupic bo zawsze mozna znalesc jakiegos prosa, który tu wiekszosc forum objedzie.
-dlatego ja zawsze mówie żeby wybrać sobie rower który najbardziej wizualnie się podoba, bo na forum ilu ludzi tyle opinii
pozatym dla 90% najlepszy rower z super , naprawde super pracą to ten na którym akurat jeżdża, pękają firmy x,y,z a jak ktoś już kupi baja powiedzmy z x firmy to wtedy się mówi, że ''tak, x pękają jak mówiłem ale te od rocznika <tu rocznik ramy którą ma mówiący> już nie'' hehe taka prawda, niewielu bikerów spotkałem którzy narzekaliby na sprzęt na którym aktualnie jeżdżą i w najbliższym czasie nie będą zmieniali 


http://www.allegro.pl/item934868489.html
Tak mi sie wydaje ze jak na początku miales Lapierre to bylo wszystko git - jedna z najlepszych ram, kazdemu polecałeś, a teraz jest be. To źle tamto źle. Nie zwalaj już na te rowery. Moze problem lezy gdzies indziej. EDV zwany Strażakiem czuje sie dość pewnie na vp-free wielu to potwierdzi hehe, generalnie ludzie nie narzekali na te ramy aż wyczaili ze robi sie ramy z BB na poziomie 35cm i kątami glowki 64 oraz mniej. Tyle za ta rama ma duży sag , a to duzo zmienia. V_10 tez ma teoretycznie zryte geo na pusto.Spaced pisze:Zreszta wcale nie trzeba elo nowoczesnego geo, mialem okazje bujnac sie na free i to nie jest tak, ze jest to rower do dupy ale przez te kąty prowadzi sie dziwnie i nie daje uczucia pewnosci.
michal.z ma racje, niektorzy myślą że miną dwa lata i rower jest do wyrzucenia bo coś sie zmieniło w branży, albo ktos wygrywa na tym czy tamtym.
Spaced, ale piszesz jakby santa była totalną kaszaną. To bardzo dobry rower, znam kilku właścicieli vp-free i większość jest z niego bardzo zadowolona. Testy w różnych portalach i gazetach też wypadały swojego czasu bardzo dobrze. Skoro kiedyś sie jeździło na tym dobrze, to teraz bedzie jeździć sie tak samo, nie zmieni tego fakt, że nowe rowery teoretycznie są lepsze. A co do stabilności to nie tylko wysokość suportu o tym decyduje (który nie jest tak wysoko jak niektórzy tu dramatyzują). vp-free to długie krówsko, stabilności jej nie brakuje, przynajmniej osobiście tego nie zauważyłem.
Jaśko bo byłem zajarany nowa rama, była lzejsza i zawieszenie pracowało lepiej. Najpierw zauwazyłem zalety, potem wady. Zreszta co to za podejscie - nie podoba mi sie twoja rama to na mnie najedziesz? Ja wiem, ze mi duzo treningu trzeba wiec zluzuj.
Stary ogolnie to mam wrazenie, ze jedziesz na mnie bez zastanowienia o czym gadasz. Akurat nie jaram sie sprzetem bo ktos wygrywa na nim, po prostu szukam dla siebie sprzetu, na którym bede czuc sie dobrze bo jazda na dobrze dobranym biku moim zdaniem sprawia wiecej frajdy(oczywiscie pewnie to zinterpretujesz jako potrzebe posiadania elo bika ale to juz twoj problem, ja z tym, ze lubisz free nie mam problemu).
A co do tego, ze free jest uniwersalna i do tego co mówisz to sie z tym w 100% zgadzam. Po prostu jesli nie podjezdza sie tyle i nie jezdzi wolniejszych rzeczy ala nsy, a chce sie cos z pogranicza DH to sa lepsze opcje.
Inna sprawa, ze sugerowanie, ze ludzie wola do zjazdu ramki nizsze i bardziej płaskie tylko dlatego, ze to niedawno odkryli i tylko dlatego free jest be jest komiczne. To tak jakbys powiedział, ze Enzo jest gorsze do zapieprzania po ulicach od 350GTB i dopiero jak ludzie zobaczyli enzo to ogarneli, ze stara ferrarka nie jest super. Slyszał ty kiedys o postepie? Zdajesz sobie sprawe jak konstrowano ramy 5 lat temu, a jak teraz?
A co do duzego sagu to inne ramy dh/fr nie maja? Pomijam fakt, ze przez platforme free pomimo duzego sagu w skok troche inaczej niz ramy dh wchodzi.
michal.z nie pisze, ze jest kaszana tylko, ze sa lepsze rozwiazania. Szczególnie jesli ma sie sprecyzowane co sie chce na biku robic i nie jest to dokładnie to do czego free zostało pomyslane. Inna sprawa, ze dla mnie idea mieszania bika enduro z fr jest dziwna i niezrozumiała. Ogólnie na swoim biku prawie zawsze człowiek bedzie czuł sie w miare wygodnie. Ja mam wieksze skrecenie techniczne to sie czepiam ale niektórzy po prostu sie nad tym nie zastanawiaja czy rower ew. moze prowadzic sie lepiej i nie mam z tym problemu. Ale chyba troche jak sie nie szuka czegos lepszego to tez trudno twierdzic, ze sie wie, ze to co sie ma jest najlepsze.
A co do magazynów i portali to wiem jak u nas te recki wygladaja i predzej uwierze w kolorowego niewidzialnego jednorozca niz w te recki (zeby wymienic "test" scotta voltage fr w bikeboardzie, którego w rekach nie mieli).
Stary ogolnie to mam wrazenie, ze jedziesz na mnie bez zastanowienia o czym gadasz. Akurat nie jaram sie sprzetem bo ktos wygrywa na nim, po prostu szukam dla siebie sprzetu, na którym bede czuc sie dobrze bo jazda na dobrze dobranym biku moim zdaniem sprawia wiecej frajdy(oczywiscie pewnie to zinterpretujesz jako potrzebe posiadania elo bika ale to juz twoj problem, ja z tym, ze lubisz free nie mam problemu).
A co do tego, ze free jest uniwersalna i do tego co mówisz to sie z tym w 100% zgadzam. Po prostu jesli nie podjezdza sie tyle i nie jezdzi wolniejszych rzeczy ala nsy, a chce sie cos z pogranicza DH to sa lepsze opcje.
Inna sprawa, ze sugerowanie, ze ludzie wola do zjazdu ramki nizsze i bardziej płaskie tylko dlatego, ze to niedawno odkryli i tylko dlatego free jest be jest komiczne. To tak jakbys powiedział, ze Enzo jest gorsze do zapieprzania po ulicach od 350GTB i dopiero jak ludzie zobaczyli enzo to ogarneli, ze stara ferrarka nie jest super. Slyszał ty kiedys o postepie? Zdajesz sobie sprawe jak konstrowano ramy 5 lat temu, a jak teraz?
A co do duzego sagu to inne ramy dh/fr nie maja? Pomijam fakt, ze przez platforme free pomimo duzego sagu w skok troche inaczej niz ramy dh wchodzi.
michal.z nie pisze, ze jest kaszana tylko, ze sa lepsze rozwiazania. Szczególnie jesli ma sie sprecyzowane co sie chce na biku robic i nie jest to dokładnie to do czego free zostało pomyslane. Inna sprawa, ze dla mnie idea mieszania bika enduro z fr jest dziwna i niezrozumiała. Ogólnie na swoim biku prawie zawsze człowiek bedzie czuł sie w miare wygodnie. Ja mam wieksze skrecenie techniczne to sie czepiam ale niektórzy po prostu sie nad tym nie zastanawiaja czy rower ew. moze prowadzic sie lepiej i nie mam z tym problemu. Ale chyba troche jak sie nie szuka czegos lepszego to tez trudno twierdzic, ze sie wie, ze to co sie ma jest najlepsze.
A co do magazynów i portali to wiem jak u nas te recki wygladaja i predzej uwierze w kolorowego niewidzialnego jednorozca niz w te recki (zeby wymienic "test" scotta voltage fr w bikeboardzie, którego w rekach nie mieli).
Ja nie mam nic do Twojej ramy, po prostu zauważyłem co pisaleś kiedyś, a co ostatnio.Spaced pisze:Zreszta co to za podejscie - nie podoba mi sie twoja rama to na mnie najedziesz?
Co do vp-free, kiedys miałem bardzo podobne zdanie jak Ty - wlasnie patrząc na geo , ale zmieniło się to o 18O stopni po przejazdzce na niej. Na niektórych podświadomość działa jednak z ogromną siłą, nawet o tym nie wiedzą.
Krytykowanie vp-free za to że jest freeridówką zdolną podjeżdzać, że to niepotrzebne nikomu itp. to mniej wiecej tak jak kupić sobie SUV'a i zastanawiać się po co jest uterenowiony kiedy nigdy nie zjezdzam nim ze szosy.
A co do do odpowiedniego dobrania ramy pod siebie, bez obrazy ale wydaje się że Banshee które zamówiłeś ( chyba) nie jest najszczęśliwszym wyborem. Wg. mnie to rama, która ma dość ekstremalne kąty i nadaje się dla zawodników którzy potrafią zapierdalać, wymaga specyficznego stylu jazdy i pewnej prędkości podróżnej.
Oczywiscie znów może być tak, że bedziesz zajawiony kiedy nowa, wyczekana zabawka przyjdzie do domu, pierwsze jazdy testowe wykaża same plusy, będziesz się nad nią rozpływał na forum, ale po kilku niekoniecznie udanych startach, jak już zmiazdzysz 3 pary pedałów lub coś tam jeszcze, to dojdziesz do wniosku, że to jednak nie to, i znów zaczną się poszukiwania idealnej ramy. Taki niekończący się proces hehe. Sam tak poniekąd mam.
Takie hipotezy sobie wysnuwam tylko, nie denerwuj się proszę

-
- Posty: 1011
- Rejestracja: 06.06.2004 20:45:00
- Lokalizacja: Ruda Śl./Kalwaria Z.
- Kontakt:
Spaceddla mnie mozliwosc podjezdzania ma akurat same zalety i czesto przydaje sie czy to na lokalnych miejscowkach, czy w wyzszych gorach, wlasciwosci zjazdowe i geometria rowniez mi odpowiadaja, chociaz na pewno jest teraz sporo lepszych ram, jednak do mojej jazdy vp-free wydaje sie byc zlotym srodkiem, na potwierdzenie moich slow proponowalbym ominac kiedys wyciagi i pojechac w gory na naprawde trudne miejscowki gdzie nie liczy sie to jak szybko przejedziesz tylko czy wogole sie uda, jak cos to zapraszam
na dokladke jeszcze mala reklama strazaka, sciagnijcie ten film ze strony g3 riders:

na dokladke jeszcze mala reklama strazaka, sciagnijcie ten film ze strony g3 riders:

g3riders.com
http://matash.pinkbike.com/album/Freeride/
http://matash.pinkbike.com/album/Freeride/
Jaśkonie zamowiłem tej ramy po prostu przejechałem sie na paru fullach i na zadnym nie czułem sie tak pewnie, i dobrze jak na scythe ale wolałem sie upewnic bo moze ze jest cos lepszego za ta kase...ale faktycznie ile ludzi tyle opinii i propozycji...
takze chyba po prostu bede musiał wybrac miedzy blindslidem transitoin albo scythe bo jak narazie to te 2 ramki najbardziej mi podchodza,tylko co do transition widze ze ciezko z dostepnoscia i z opiniamio na jej temet.

http://www.pinkbike.com/photo/7264360/
Witam, może podzielę się swoją skromną opinią
Otóż jeżdżę na ramce banshee scythe już prawie 8 miesięcy. Kupowałem ją z myślą tylko i wyłącznie o FR. Sprawa wygląda tak, jak napisze to co odczuwam to zaraz będą wszyscy pisali że chwalę swoje, a tak nie ma to wyglądać.. Rama jest ponadprzeciętna i genialna. Nie dość, że w FR spełnia swoje zadanie doskonale, to w 5 sekund poprzez jedną śrubę zmieniasz geometrię na DH. Czuesz się jak na innym rowerze. Do mnie przemawia właśnie ta możliwość wyboru aż 4 ustawień ! Rama idealna do FR ale nadająca się do wszystkiego ! Polecam z ręką na sercu ! Zastanawiałem się tez nad blindsidem i scythe, i naprawdę nie pożałujesz jak wybierzesz scythe. Banshee ma lepszą jakość wykonania posiada możliwość regulaci geo i ksoku i jest bardziej zaawansowana technologicznie. Wraz z DHX 5.0 i sprezynką tytanową zawieszenie pracue tak, jak sobie wymarzyłem. Polecam !

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość