Zumbi F-22

Noldorek
Posty: 653
Rejestracja: 01.12.2007 11:42:50
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Zumbi F-22

Post autor: Noldorek »

No...i jest wersja enduro... szczerze widzę tą ramkę z także w wersji fun bike :) dość uniwersalnie się zapowiada.
http://www.zumbi.pl/
Obrazek
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Jak dla mnie super ramka, geometria bardzo podobna do big hita 2006-2008 a w niektórych punktach identyczna, szkoda tylko, że na stronie Zumbi nie ma podanej geometrii po zmianach, bo jest wspomniane coś o regulacjach. Ciekawe jaka cena, obstawiam że ponad 5tyś minimum...
Pudel
Posty: 101
Rejestracja: 26.04.2004 18:14:43
Kontakt:

Post autor: Pudel »

Piękna, polak potrafi:)
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Noldorek to w zamierzeniu miała być ramka mini-dh, ale jak zwał, tak zwał..

Poza tym było już o tym:

http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php? ... &start=152
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

No właśnie, było już i jakoś nie ma nowych niusów. IMO kluczowa będzie cena, 5 koła to w kontekście F-44 to jest chyba jednak jakaś abstracja. Skoto to mini-DH/enduro/fun bike to teoretycznie cena powinna być skalkulowana poniżej F-44.

Ogólnie rama trafia idealnie w moje prywatne potrzeby, u mnie jeden rower służy do wszystkiego. Bazą mojego rowerka jest krótka rama do FR, i powoli dojrzewam do zmiany na coś bardziej współczesnego. Nie jest to kwestia najbliższego sezonu (chyba, że obecna rama się rozleci), ale przegląd rynku robię powoli już teraz. Wolałbym co prawda jednozawias, ale najważniejsze dla mnie czynniki to wytrzymałość, cena no i geometria. Geo jest OK, wytrzymałość - nawet jeśli jest z tym problem to producent nie umywa od tego rąk, cena - no własnie czekam na jakieś wiarygodne info. O ile będzie rozsądnie skalkulowana to będzie to mocna pozycja na mojej liście życzeń.
Liquid2
Posty: 15
Rejestracja: 24.09.2009 22:13:24
Kontakt:

Post autor: Liquid2 »

http://www.pinkbike.com/photo/4354890/
http://www.pinkbike.com/photo/4354891/ nie wiem czy ktoś widział ale daje na wszelki wypadek :)
michal.z
Posty: 91
Rejestracja: 01.03.2006 19:50:57
Kontakt:

Post autor: michal.z »

Do enduro to ta rama sie raczej kiepsko bedzie nadawać. Kąt podsiodłówki jest tak płaski, że po wysunięciu sztycy do odpowiedniej, podjazdowej wysokości, siodło bedzie mniej więcej nad osią tylnego koła. Jakoś nie wyobrażam sobie podjeżdżania w takiej pozycji. Ogólnie wg mnie robienie ramy enduro przez pomniejszenie zjazdówki jest kiepskim pomysłem.
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

michal.z pisze:Ogólnie wg mnie robienie ramy enduro przez pomniejszenie zjazdówki jest kiepskim pomysłem
na F-44 jak sie uprzec, to tez da sie podjezdzac - samemu zawsze mi sie to zdaza gdy jade na trase. nie mowie oczywiscie o podjezdzaniu siedzac przez 10km. wszystko to z reszta kwestia proporcji. enduro to nie zawsze 50% podjazdu i 50% zjazdu. ktos moze podjezdzac na 30%, ale te pozostale 70% jak pocisnie w dol...
michal.z
Posty: 91
Rejestracja: 01.03.2006 19:50:57
Kontakt:

Post autor: michal.z »

Jak sie uprzeć to na wszystkim da sie podjeżdżać. Sam mam Socoma, uparłem sie i też na nim podjeżdżam, nawet w wyścigach enduro startuje ale nie twierdze, że jest to rama do enduro. Poza tym kąt podsiodłówki w tym Zumbi jest na prawde tragiczny do podjazdów, nawet jakby podjeżdżało sie 10% z ogółu jazdy to bedzie to męczarnia. Nie wspominając już o tym, że przy takim pochyleniu prędzej czy później rama pęknie od wysuwania wysoko sztycy.
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

powiem Ci ze ze sztyca wysunieta tragedii nie ma. mam w tej chwili docieta na 33,5 co przy wysunietej na maxa (10cm w ramie) daje swobodne pedalowanie siedzac. chociaz cala kwestie dlugosci podsiodlowki ja bym w F-44 (nie wiem jaka jest roznica w F-22) inaczej rozwiazal.

osobiscie cos takiego jak "rama do enduro" to dla mnie pojecie zbyt szerokie. F-22 to jak dla mnie czysta rama do FR jest.
michal.z
Posty: 91
Rejestracja: 01.03.2006 19:50:57
Kontakt:

Post autor: michal.z »

Dla mnie też do FR, bo z enduro to wiele wspólnego nie ma :)
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

porownanie geometrii F-22 z Trekiem Remedy 9

Obrazek
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Moim zdaniem świetna ramka.
Jest to znakomita alternatywa dla osób którrzy są niskiego wzrostu i szukają czegoś do DH o niedużym skoku.
Dobre bo Polskie :)
KefirQn
Posty: 1264
Rejestracja: 03.06.2007 11:25:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KefirQn »

=disbrainer= tu widać włąśnie przewage f-22 bo to jest rama nie strikte do AM !! tylko bardziej uniwersalna i mimo jak uważacie " dziwnego kąta rury podsiodłowiej " ma dokładnie w tym samym miejscu siodło co ten trek ! weźcie ludzie sie opanujcie w końcu....
Części rowerowe na sell: smietana.dh@gmail.com Pisz czego szukasz :)
Tom@s
Posty: 568
Rejestracja: 09.09.2005 02:19:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tom@s »

KefirQn, hm.. Remedy to taki rower łączący Enduro z FR, nierzadko używany na rynkach docelowych (USA, Kanada) jako konkretna freeride'ówka, więc akurat tutaj przewagi Zumbi nie widzę żadnej... bym powiedział nawet, że odstaje znacząco od Treka, bo jest on bardziej uniwersalny niż F-22 (oczywiście bazuję tutaj na pokazanej bezpośredniej różnicy w geometrii, a także moich doświadczeniach z Trekiem)

zresztą trzeba też rozgraniczyć co uważamy za enduro/fr, bo w pojęciu amerykanów/kanadyjczyków enduro, to nasze hardcore freeride, bo po prostu wszystkie przeszkody są o kilka rozmiarów większe niż u nas :D
43RIDE magazyn rowerowy
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Sam sobie zaprzeczasz. Najpierw, że Trek jest lepszy bo bardziej uniwersalny (prawda, jeśli za miarę uniwersalności przyjąć zdolność do podjeżdżania), a potem, ze amerykański enduro to nasz FR HC. Albo tak, albo siak, jeśli coś jest lepsze bo jest bardziej AM niż DH to argument, że amerykańskie enduro to masakra jest kompletnie nielogiczny.

Tak jak pisze Kefir - opanujcie się ludzie. Ja rozumiem krytykę, sam się czepiałem różnych rzeczy, nawet tego że Antidote jest słabo wykończone jak na swoją cenę za co dostałem zjebkę. No, ale jeśli krytykujemy geo to może trzymajmy się faktów a nie tego co się komu wydaje. Rama z tego co widać geometrycznie jak najbardziej jest zgodna ze współczesnymi endurakami, trzeba tylko wiedzieć na co patrzeć.

Bardziej mnie zastanawia jak będzie z ceną i wytrzymałością, ale jeszcze za wczesnie żeby o tym dyskutować.
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Post autor: topick »

KefirQn pisze:=disbrainer= tu widać włąśnie przewage f-22 bo to jest rama nie strikte do AM !! tylko bardziej uniwersalna i mimo jak uważacie " dziwnego kąta rury podsiodłowiej " ma dokładnie w tym samym miejscu siodło co ten trek ! weźcie ludzie sie opanujcie w końcu....
1 kto u wierzy ze ten rysunek jest do konca prawdziwy
2. dla wiekszego rozmiaru ramy zumbi juz polegnie bo siodlo bardziej wysuwa sie do tylu niz do gory
3. wytrzymalosc rury siodlowej i sztycy obciazanej pod takim katem jest watpliwa.
4. brak przedniej przerzutki. Oczywiscie jest e-type i HS. ale to nie to samo , nie mowiac juz o kosztach i wadze tego ostatniego.
Nawet jesli geometria (wirtualny kat podsiodlowki) jest ok to ze wzgledu na ten 3 mankament darowalbym sobie te rame do enduro. Ale przyjmena minizjadowka/frka z tej ramy moze byc
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

Ideal ramki do FR slopku a nawet DH:) POsluchajcie, moim zdaniem ni ma bata zeby byla to rama do jakiegos XC, na kazdym rowerze da sie podjechac, kazdym :) Z roznym skutkiem ale da!:) Tak samo tutaj, wsadzic tam foxa 36 talasa, Z tylu jakis damper z blokada skoku i da sie na tym tak samo latac potezne rzeczy( wyglada na pnacerna i glowka i katy tez ma do tego), jezeli mial bym miec 2 rower( powiedzmy ze mam zjazdowke i tylko ja ktora nie nadaje do niczego oprocz zjazdu) to z checia kupil bym wlasnie takie cos, Zlozyl na FR bika ,,fun bika,, i miec z tego radoche :))
Karpiel i Duncon to moje zycie
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

topick pisze:1 kto u wierzy ze ten rysunek jest do konca prawdziwy
Nie bądźmy dziećmi, po co ktoś miałby to robić? Poza tym jeśli stawiasz zarzut powinieneś sam przytoczyć jakies podstawy a nie uprawiać demagogię. Ja na przykład wierzę no i co w związku z tym? Cały argument pada?
topick pisze:2. dla wiekszego rozmiaru ramy zumbi juz polegnie bo siodlo bardziej wysuwa sie do tylu niz do gory
a nie przyszło ci do głowy,że w przypadku większego rozmiaru ta rura może być wspawana pod innym kątem?

topick pisze:3. wytrzymalosc rury siodlowej i sztycy obciazanej pod takim katem jest watpliwa.
Wątpliwe to są podstawy tego stwierdzenia. Po pierwsze nie liczyłeś więc nie wiesz, po drugie sztyca jest najgrubsza z możliwych, po trzecie w F44 taki patent jakoś się sprawdza, dlaczego nie ma się sprardzić i tutaj?
topick pisze:4. brak przedniej przerzutki. Oczywiscie jest e-type i HS. ale to nie to samo , nie mowiac juz o kosztach i wadze tego ostatniego.
Dlaczego nie to samo? Ile waży mocowanie przerzutki do suportu? Ile waży rurka która musiałaby w tym przypadku pełnić rolę wspornika? Ile droższa jest przerzutka mocowana do suportu od zwykłej?
Nawet jesli geometria (wirtualny kat podsiodlowki) jest ok to ze wzgledu na ten 3 mankament darowalbym sobie te rame do enduro. Ale przyjmena minizjadowka/frka z tej ramy moze byc
Santę Driver8 też należy sobie darować? Pewnie że nie jest to rower XC/AM, ale definicja enduro jest szeroka. Sam uważam, że jeżdzę enduro, a jakoś wymiękaly ramy do AM. Enduro to szeroka definicja, na pewno nie jest to napierdalanie po kamieniach jak w DH, ale prędkości ponad 50 km/h jak najbardziej wchodzą w grę. W tej sytuacji geometria z cechami zjazdowymi jak najbardziej ma sens, bardzo ważne jest, żeby rower był stabilny, O WIELE ważniejsze niż żeby zajebiscie podjeżdżał. Problemy z podjeżdżaniem zresztą łatwo ogarniąć stosując odpowiednią amortyzację. Blokady, zmiana skoku, bez problemu można kupić co tylko dusza zapragnie i porfel pozwoli.

Na koniec dodam, że mój obecny rower jest b. podobny geometrycznie do F22. Kąt głowki mam ciut większy, ale to akurat chęnie bym zmienił, siodło cofnięte tak samo jak w Zubiaku i tego akurat bym nie zmieniał. I co? I nawet po mieście po chodniku lepiej mi się tym jeździ niż XC-ciakiem. Co z tego że się gorzej rozpędza, pozycja jest dużo mniej męcząca, lepsza kontrola, dużo łatwiej utrzymać tym stałą prędkość na wybojach. Waży to-to 18 kg i na bardziej stromych podjazdach ma problemy, ale do szeroko pojętej eksploracji nie chcę nic bardziej w kierunku XC, miałem takie coś i aktualnym bikiem jeździ mi się znacznie lepiej.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości