Jaka waga roweru do DH ??
Jaka waga roweru do DH ??
siema. Tak sobie wlasnie mysle. Jaka waga jest odpowiednia dla roweru do DH??? Jest teraz moda na hiper lekkie części. Sam nawet takie kupuje, jezeli cos wymieniam oczywiscie. Gdzies wyczytalem ze ponizej jakiejs wagi rower staje sie nerwowy. Mam plan zeby zlozyc do kwietnia rower w granicach 15 kg, ale teraz sie tak zastanawiam czy to nie będzie za lekko. Dodam ze mam budowę normalnego goscia, 189cm, waga jakies 77kg + graty na rower.
pytanie: Jaka powinna byc optymalna waga roweru do DH??
pytanie: Jaka powinna byc optymalna waga roweru do DH??
hmm tak jak mowi GgG indywidualna sprawa, sam mialem 17,5 kg i bardzo dobrze mi sie na nim smigalo, teraz moj rower wazy w granicach 14,5 do 15kg i mam zamiar go troszke pogrubic
tak jak sam pisaleś w pewnym momencie odchudzania rower staje sie strasznie nerwowy. Pozdro

http://infobot.pl/r/1EuH <- Mega !
Wiesz co może deko prawdy w tym jest. Miałem 14,5kg bullita to był trochę nerwowy i do skakania się średnio nadawał. 17kg vp free na zjazdowych oponach się lepiej sprawuje,ale to też pewnie zaleta Vpp. W dużej mierze stabilność zależy od kątów ,opon , umiejętności itd . . . Ja jestem zdania,że im lżejszy rower tym lepszy. Moje przyszłe uzzi mam zamiar złożyć w granicach 14.7 - 15kg na zjazdowych oponach.
Ride 4 Fun ! Biatch !
Cóż... mój rower waży 15.7/8 kg aktualnie i wcale nie jest to sprzęt nerwowy . Jestem wręcz niesamowicie zadowolony, bo mam pełną nad nim kontrole oraz czuję, że diabelsko przyspiesza przekazując pełną pracę mych nóg na koła .
Myślę, ze granica 15.5-16 kg dla osób do 80kg to naprawdę ideał, lecz trzeba wtedy nie zapominać o ważnych kwestiach w stylu opony, nastawy zawieszenia i generalnie tego typu rzeczy. Gadka, że ciężko opanować lekki rower i lepiej bawić się w ciężke rzeczy ( to nie jest kierowane tutaj do nikogo naturalnie i bez podtekstów ) jest dla mnie tekstem osoby, która zwyczajnie nie potrafi zapanować nad maszyną i pozwala siebie targać tam gdzie rower sam pokieruje .
Sugeruję przejechać się na lekkim sprzęcie a potem wsiąść znów na coś cięższego - nie będzie Wam łatwo jechać a co dopiero skręcać .
Tak więc mówię - im lżej tym lepiej - byle przy zachowaniu marginesu wytrzymałości ( kompromis w tym sporcie musi być ) i z pamięcią dla istotnych łaczników sprzętu z ziemią .
Myślę, ze granica 15.5-16 kg dla osób do 80kg to naprawdę ideał, lecz trzeba wtedy nie zapominać o ważnych kwestiach w stylu opony, nastawy zawieszenia i generalnie tego typu rzeczy. Gadka, że ciężko opanować lekki rower i lepiej bawić się w ciężke rzeczy ( to nie jest kierowane tutaj do nikogo naturalnie i bez podtekstów ) jest dla mnie tekstem osoby, która zwyczajnie nie potrafi zapanować nad maszyną i pozwala siebie targać tam gdzie rower sam pokieruje .
Sugeruję przejechać się na lekkim sprzęcie a potem wsiąść znów na coś cięższego - nie będzie Wam łatwo jechać a co dopiero skręcać .
Tak więc mówię - im lżej tym lepiej - byle przy zachowaniu marginesu wytrzymałości ( kompromis w tym sporcie musi być ) i z pamięcią dla istotnych łaczników sprzętu z ziemią .
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zaborowski1 wlasnie o to chcialem zapytac. Ktos wie ile mniej wiecej wazą zjazdowki tych najlepszych??
sudi mysle ze wlasnie chyba zostane przy tej granicy 15.5-16kg.
Teraz tylko pytanie jak zachowac ten kompromis wagowy?? Lepiej kupic bardzo lekkie koła USt i bardzo lekka rame, a troche cięzsza reszte gratów. Czy moze lepiej zachowac troche cięzsze koła i rame i kupic same lekkie graty.
Na tych częsciach ktore chcialem kupic wychodzi ponizej 15kg więc gdzies trzeba dodac, tylko pytanie gdzie. Pierwsze co mi przychodzi do głowy to koła, mogły by byc troche mocniejsze, ale z kolei slyszałem ze lekkie koła to najlepsze co moze byc zeby rower szybko przyspieszał, nie wiem ile w tym prawdy.
sudi mysle ze wlasnie chyba zostane przy tej granicy 15.5-16kg.
Teraz tylko pytanie jak zachowac ten kompromis wagowy?? Lepiej kupic bardzo lekkie koła USt i bardzo lekka rame, a troche cięzsza reszte gratów. Czy moze lepiej zachowac troche cięzsze koła i rame i kupic same lekkie graty.
Na tych częsciach ktore chcialem kupic wychodzi ponizej 15kg więc gdzies trzeba dodac, tylko pytanie gdzie. Pierwsze co mi przychodzi do głowy to koła, mogły by byc troche mocniejsze, ale z kolei slyszałem ze lekkie koła to najlepsze co moze byc zeby rower szybko przyspieszał, nie wiem ile w tym prawdy.
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
mlynooo W dziale "rowery" jest moja cane corso - Looknij na spis części i Powinieneś dostać kompletną odpowiedź gdzie przyciąć a gdzie dodać .
Koła to zasadnicza rzecz w rowerze do ubijania masy z wyważeniem wytrzymałości. Ja jestem zwolennikiem mocnej obręczy ( mam ex729 cd - 682g sztuka ), lekkich piast, alu osi, DOBRYCH alu nypli, cieniowanych lecz z głową szprych ... i jeżdżę tak od roku - nic nie urywając. Do tego posiadam ghetto tuebeles i opony 2.35 na pojedyńczym oplocie, co także zdaje egzamin ...
Masa rotacyjna to ważny czynnik.. jednak trzeba także pamiętać o oporach toczenia. Można mieć super lekkie opony ale z oporami jak traktorze...
Koła to zasadnicza rzecz w rowerze do ubijania masy z wyważeniem wytrzymałości. Ja jestem zwolennikiem mocnej obręczy ( mam ex729 cd - 682g sztuka ), lekkich piast, alu osi, DOBRYCH alu nypli, cieniowanych lecz z głową szprych ... i jeżdżę tak od roku - nic nie urywając. Do tego posiadam ghetto tuebeles i opony 2.35 na pojedyńczym oplocie, co także zdaje egzamin ...
Masa rotacyjna to ważny czynnik.. jednak trzeba także pamiętać o oporach toczenia. Można mieć super lekkie opony ale z oporami jak traktorze...
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
Ej chłopaki co rozumiecie pod pojęciem nerwowy ?
Chcecie powiedzieć że powiedzmy rower DH poniżej 15kg to już sie kiepsko prowadzi bo jest za lekki?
A może zawieszenie już tak nie wybiera bo rower jest lżejszy o te 2kg ?
Przecież to są mity (żeby nie powiedzieć bzdury) które są wyssane z palca! nie mają żadnego potwierdzenia ani odzwierciedlenia w rzeczywistości
Chcecie powiedzieć że powiedzmy rower DH poniżej 15kg to już sie kiepsko prowadzi bo jest za lekki?

A może zawieszenie już tak nie wybiera bo rower jest lżejszy o te 2kg ?
Przecież to są mity (żeby nie powiedzieć bzdury) które są wyssane z palca! nie mają żadnego potwierdzenia ani odzwierciedlenia w rzeczywistości

Sell: Rower - Intense M9
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość