ROCCO TST R czy tak powinno byc?

rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

ROCCO TST R czy tak powinno byc?

Post autor: rafimax »

Witam mam takie pytanie mam rower miesiąc czasu i zauważyłem że jak ustawie tłumienie mniej więcej na połowę to po jeździe przy regulacji tłumienia pokazuje się niewielka ilość oleju tak jakby jakiejś uszczelki brakowało?
No ride... No Life...
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

niewielka ilośc oleju gdzie?
Jak na tłoku to masz rozwalone uszczelki. Wiec napisz w którym miejscu ogólnie wszelakie wycieki to winy uszczelek :)
Jak z regulacji powrotu to norma roco ma wadę konstrukcyjną i uszczelki puszczą olej przy niej.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

Z regulacji powrotu. Dzięki za info
No ride... No Life...
konewka
Posty: 607
Rejestracja: 18.10.2008 17:58:30
Lokalizacja: austria
Kontakt:

Post autor: konewka »

ja mialem to samo roco tstr ze stinky deluxe i nic takiego mi sie nie dzialo, ostre smiganie w leogang, w polskich gorach, dropy its, nic sie nie pojawialo, wszystko plynnie itd
http://mrshaper.pinkbike.com/
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Post autor: topick »

off_road pisze:Jak z regulacji powrotu to norma roco ma wadę konstrukcyjną i uszczelki puszczą olej przy niej.
na czym polega ta wada i repracja ? :D
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Wada polega na tym, że uszczelka na iglicy jest za mała, dopiero po zmianie na odrobinkę większą wszystko wraca do normy :) Kwestia zamontowania odrobinkę większego o-ringu.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

Da radę to wymienić samemu czy serwis? Trochę wiedzy mam ale narzędzi brak:-(
No ride... No Life...
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

Da radę to wymienić samemu czy serwis? Trochę wiedzy mam ale narzędzi brak:-(
No ride... No Life...
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Niestety bez pewnego narzedzia będzie trudno. Do przytrzymania tłoka bez jego porysowania ani zgniecenia.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ziper
Posty: 13
Rejestracja: 09.05.2009 08:25:05
Kontakt:

Post autor: ziper »

Prosze napiszcie mi ile oleju wlać do dampera marzocchi roco coil r 2008. Wlałem castrol 5w40 prawie po gwint, i nie wiem czy to nie za dużo albo nie za mało.
htrs
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ziper do dampera nie da sie wlać za mało albo za dużo oleju... ma być na maxa, 0 powietrza
SitoD
Posty: 100
Rejestracja: 09.03.2009 07:52:54
Lokalizacja: Krapkowice
Kontakt:

Post autor: SitoD »

rafimax mialem tak samo w moim roco, sprobuj troche dokrecic srubke, ktora znajduje sie w pokretle, powinno pomoc.
ziper
Posty: 13
Rejestracja: 09.05.2009 08:25:05
Kontakt:

Post autor: ziper »

Dziex, nalałem po uszy i jest git, a panu koledze moze cieknąć po tłoczku bo ma niedokręcony korpus tak jak było u mnie. rozkręcił sie całkiem i wywaliło cały olej. Wyciag sprężyne i sprawdź czy damper jest skręcony prawidłowo. Błoto + kręcenie sprężyną powoduje że dolny tależ przestaje sie obracać i po kilku obkręceniach luzujesz korpus, co prowadzi do rozkręcenia.
htrs
ziper
Posty: 13
Rejestracja: 09.05.2009 08:25:05
Kontakt:

Post autor: ziper »

i nie polecam wlewać innego oleju niz tego przeznaczonego do amortyzatorów!!! Samochodowy olej się pieni, co powoduje że tłumienie nie działa prawidłowo kiedy przez dziórki przechodzi spieniony olej.
htrs
ziper
Posty: 13
Rejestracja: 09.05.2009 08:25:05
Kontakt:

Post autor: ziper »

Dobra, najważniejsza sprawa. jak już wyciągnę tłoczek i wyleje olej, to mam wlać oleju do fula i zakręcić tak?? Bo jest jedno ale. Wyciągam tłoczek wylewam olej i nie wiem co z tą ruchomą blaszką w środku, w jakiej ona ma byc pozycji?? od jej położenia zależy ile oleju się wleje. wcisnąć ją do oporu i wlać olej czy jak??? omyślam się ze ona oddziela komore powietrzną od olejowej. tylko jak ustawić ja w prawidłowej pozycji??
htrs
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

a ta wada dotyczy Roco 08 czy 09tez? ja mam roco tst r 09 i nie saczy mi sie olej nigdzie. Ja w swoim roco 241mm gdy otworzylem zbiornik wyrownawczy a damper byl fabrycznie zalewany olejem bo kupilem nowy to ten plywak (blaszka o ktorej mowisz) byla na glebokosci 42mm mierzac przy samej sciance zbiornika wyrownawczego od samego plywaka do krawedzi zbiornika.

Ja tez mam male pytanko odnoscnie roco. czy w nim poinno byc tak dosc mocno czuc platforme?? tzn czulosc dampera na male nierownosci jest niezadowalajaca mimo ze twardosc sprezyny jest odpowiednia. jezdze na 500lbs i po zalozeniu 400lbs tez byl zbyt malo czuly a tyl zapadal sie bo bylo za miekko.

Wymienilem olej na 5W i nadal jest ten efekt wiec moze zmienic na 2.5W??
Wlewal ktos 2.5W w roco? Na 5W tlumienie wlasciwe do jazdy musi byc ustawione w zakresie okolo 1/2 moze ciut blizej maxa.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości