Nowa, 2010 Glory w wersji freeride

kozikos
Posty: 2
Rejestracja: 09.12.2009 15:45:56
Kontakt:

Post autor: kozikos »

Wg mnie dystrybutor jest od tego żeby odpowiadać na popyt. Wątpię żeby mój przypadek był unikatowy.
Poza tym nie mogę zrozumieć, że opłaca się to w sąsiadującym z naszym 4 razy mniejszym kraju. Dilera pytałem i potwierdza stanowisko naszego pożal się dystrybutora. Jeśli chodzi o sprowadzanie to chyba nie ma innego wyjścia ale rodzi się problem gwarancji.
Co się tyczy rozmiaru to jestem "w rozkroku" bo mam kompaktowy wzrost 172cm i naturalnie zastanawiam się między S i M. Jednakże M jest chyba trochę przydługa a ja wolę krótsze ramy. Baza kół jest raczej wystarczająca tym bardziej, że w zamyśle ma nie być to stricte DH więc sądzę że S.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Hmm, jeśli nawet diler tego nie widzi, to lipa :|
Dałem przykład Czech, bo jest rynek o wiele bardziej dojrzały niż polski. Dlatego tam jest większy wybór, nie tylko jeśli chodzi o gianta.
Jeśli chodzi o gwarę, to chyba nie powinno być problemu, pod warunkiem, że będziesz mieć wszystkie papiery.
Rozmiar M na 2010 jest dłuższy (górna rura) od modelu >2009 o jakieś 2cm. Myślę, że S będzie dla Ciebie lepsza.
pozdro

frango
kolec1234
Posty: 31
Rejestracja: 13.12.2009 14:39:14
Kontakt:

Post autor: kolec1234 »

MAM DWA PYTANIA JEDNO ODNOŚNIE RAMY DRUGIE DO TWOJEJ OSOBY :P
ILE MASZ WZROSTU TO RAZ A DWA CZY MOZE3SZ ZWAŻYĆ TYLNĄ OŚ, CHODZI MI O ORYGINALNA OŚKĘ OD RAMY JESTEM CIEKAW CZY MAXLE JEST LŻEJSZA NIŻ ORYGINAŁ
http://www.pinkbike.com/photo/8243799/
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Ja twierdzę ma mam 170cm wzrostu ;) ale tak realnie, to pewnie 168 ;)
Spoko, jak będę pamiętać, to wieczorem ją zważę.
pozdro

frango
kolec1234
Posty: 31
Rejestracja: 13.12.2009 14:39:14
Kontakt:

Post autor: kolec1234 »

no to M chyba bedzie na mnie dobra bo ja mam 183 a realnie 181 :P wczesniejsze Glory tez mialem M-ke a waga oski potrzebna mi bo w starszych glorasach byla ciezsza od Maxla o 100g wiec zawsze cos tez mam zamiar zlozyc lekkie cacuszko tylko bardziej do DH a co do ramy mozna ja kupic za ok 4500zł w USA w sklepach tylko niestety nie mozna wysylkowo poityka Gianta jak zloze rowerek to wstawie foty ramam bedzie w styczniu reszte klamotow juz mam :P
http://www.pinkbike.com/photo/8243799/
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Dla wzrostu 183, a nawet realnie 181, to ja bym się zastanawiał nad L.
Z kupieniem ramy w USA może być problem, bo chyba się przeliczyli... dali super cenę, a ludzie na MTBR i RM piszą, że realizacja ich zamówień przesunęła się na maj! :O
Ale życzę Ci, by udało Ci się zdobyć rame, bo to super sprzęcior :)

BTW. oś waży 78g :)
pozdro

frango
kolec1234
Posty: 31
Rejestracja: 13.12.2009 14:39:14
Kontakt:

Post autor: kolec1234 »

rame juz kupilem bedzie w styczniu plynie statkiem udalo sie dorwac u lokalnego sprzedawcy mial tylko 3 i rozeszly sie jak cieple buleczki w tym moja M-ka a co do oski to dzieki wielkie za fatyge dali rade z osia bo w starym glory wazyla 200g napisz jeszcze jak wrazenia z jazdy i na czym wczesniej jezdziles i czy mozesz porownac do wczesniejszej glorki ja przesiadam sie z pierwszego glorasa na 2010 wczesniej rower wazyl 20,9kg teraz bedzie wazyc okolo 17kg wiec roznica bedzie spora
http://www.pinkbike.com/photo/8243799/
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

O! Super! :) czyli będzie ich więcej w Polsce :)
W "Starej" Glory wszystko było pancerne :D Oryginalne stery FSA ważyły prawie 300g. Nowe, które dostaniesz z ramą, ważą około 140g :)
Poprzednio jeździłem na Glory (FR) 2008 z Totemem Solo Air, a przedtem na Glory DH 2006 z Foxem 40.
Do obu ram włożyłem Foxa DHX Air... ale działanie nie zachwycało. Ten damper nie pasuje do tej ramy. Na dodatek, przypadkowo włożyłem do Glory(FR) damper o zbyt krótkim skoku, co w konsekwencji zmiejszyło skok ramo do 180mm :D Ale przez rok tego nie zauważyłem :D
DHX Air działa inaczej niż RC4. RC4 ma dużo tłumienia kompresji i powrotu. Jest trochę zamulony. Ale podobno taka teraz moda z tymi ambitniejszymy damperami... Daje to podobno super przyczepność. Na razie byłem tylko w Kamieńsku, więc bez szaleństw, ale jestem zadowolony :)
Albo będziesz grzebać w damperze albo się do tego przyzwyczaisz ;)
pozdro

frango
kolec1234
Posty: 31
Rejestracja: 13.12.2009 14:39:14
Kontakt:

Post autor: kolec1234 »

a mozesz mi podac jeszcze wymiary sprezyny (średnica wewnętrzna, średnica zewnętrzna, długość) w tym foxie pezymierzam sie do zakupu tytanowki tylko nie wiem czy jest sens bo wagowo chyba nie bedzie takiej duzej roznicy
http://www.pinkbike.com/photo/8243799/
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Sprężyną do RC4 jest taka sama jak do DHX 5.0.
Jest na DHZ dyskusja nt. różncy wagi między sprężyną stalową a tytanową. Im twardsza i dłuższa sprężyna, tym oczywiście ta różnica większa.
W M-ce będziesz mieć 500lbs - 492g . Ile ważysz? Możliwe, że ta 500lbs będzie w ogóle za twarda. Ja miałem 450 a po wielu próbach ustaliłem, że potrzebuję 300lbs! Waże 65-67 w pełnym rynsztunku.
Jeśli uda ci się zdobyć odpowiednią Progressive, to różnica będzie rzędu 150-200g. Ale Nuke Proof, Obtainium czy RCS już nie są takie lekkie.
Ja zamówiłem DSP, ale tylko dlatego, że mieli 300lbs i dostałem dobrą cenę :)
Aha, zapomniałbym... laaaaaaans :)
pozdro

frango
kolec1234
Posty: 31
Rejestracja: 13.12.2009 14:39:14
Kontakt:

Post autor: kolec1234 »

ja waze 85 kilo w gotowosci bojowej :D na kalkulatorach wychodzi mi 430 sprezyna na allegro znalazlem 400 i teraz zastanawiam sie czy nie bedzie za miekka zawsze mozna cos podpompowac lub bardziej skrecic jak myslisz
http://www.pinkbike.com/photo/8243799/
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

A jakich kalkulatorów używałeś?
Mojo pokazało mi 375 a TFTuned 324/352 (bo nie jestem pewien jak przyporządkowować Glory). Słyszałem jednak, że z tymi nowymi, przetłumionymi damperami to czasami trzeba wziąć sprężynę o 50lbs miększą...
No i tak wyszło mi po tym jak przymierzyłem stalowe 450 -> 400 -> 350 i w końcu 300lbs. Przy 300lbs mam 33% SAGu, czyli klasycznie :)
Ja bym się wstrzymał z kupnem tytanu... aż będziesz dokładnie wiedzieć, czego potrzebujesz.
pozdro

frango
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Chyba zapomniałem się pochwalić, że moja Glory ma już wszystkie części, które planowałem do niej włożyć :)

http://bikeaction.pl/forum/gallery/imag ... e_id=14229

Czyli:
Sprężyna DSP Ti 300lbs
Gripy Pro Vanderham, białe
Sztyca Giant Connect SL CF
Zacisk KCNC QR, czarny
Tarcze Alligator WindCutter + klocki Unex Ceramic
Tytanowe śruby do tarcz i zacisków

Oby do wiosny ;)
pozdro

frango
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

waga??
kolec1234
Posty: 31
Rejestracja: 13.12.2009 14:39:14
Kontakt:

Post autor: kolec1234 »

jaka sprezyne wstawiles 3.0 czy 2,75?
http://www.pinkbike.com/photo/8243799/
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Waga... sam jestem zaskoczony :shock: :lol:
15,42kg!
http://w.fotka.pl/c84a42f58b.jpg

DSP robi 2,75 i ID 1,37, czyli takie jak oryginalne Foxa
pozdro

frango
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości