Suntour RUX manual.

Monx
Posty: 398
Rejestracja: 28.02.2008 15:03:59
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Suntour RUX manual.

Post autor: Monx »

Ktoś ma jakiegoś dokładnego manuala do SR Rux'a?
Mojemu przyda się porządny serwis. Potrzebuję dokładnie wiedzieć gdzie jest jaki olej i ile go jest oraz w jakiej kolejności skręcać i rozkręcać.
Do tego jeszcze jak ktoś może rozkręcał to potrzebuję informacje co do uszczelek - i tych górnych i tych o-ringów przy dolnych śrubach ( bo właśnie tam mój Rux się spuszcza ).
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

Napisz do używkownika ak47 wiem że ma albo miał ruxa i zna się na tym .
szumasta
Posty: 137
Rejestracja: 31.12.2007 13:25:37
Lokalizacja: Krapkowice
Kontakt:

Post autor: szumasta »

http://www.srsuntour-cycling.com/SID=si ... pe=service

http://www.srsuntour-cycling.com/SID=si ... pe=service


W pierwszym linku masz rys zlozeniowy ruxa nie wiem czy akurat ten model ale to mniej wiecej podobnie jest. W drugim jakies tam sr tv, cos na wzor srama ale nic ciekawego tam nie widze. W pierwszym linku masz tez odnosnik do ilosci i rodzaju oleju, od siebie dodam ze warto jednak zamiast 10W zalac go 5W troszke wyczula prace. Co do uszczelek czy oringow to mozesz wyciagnac stare i popytac w jakichs sklepach mechanicznych lub w jakims serwisie rowerowym kupic. Gdzies kiedys mialem rys zlozeniowe w pdf takie dokladniejsze ale nie wiem czy znajde, poszukam. Co do samego rozkrecania skrecania to jak kazdy inny amor.
pozdrawiam
Monx
Posty: 398
Rejestracja: 28.02.2008 15:03:59
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Monx »

To mam. Ale fabryczne ustawienia rzadko są dobre. Dlatego pytanie ile użytkownicy leją oleju i jakiego ( 5w/7,5w ). I jakie wymiary mają dolne uszczelki i czy górne pasują z Marza 32mm.
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

Z tego co wiem to pasują uszczelki Evil genius z manitou . Jak mówie poszukaj ak47 i zapytaj jego bo na pewno odpowie na twoje pytania.
ak47

Post autor: ak47 »

Zostałem poproszony przez PW, więc wyjaśniam niejasności :)

1. W ruxie zamontowane są oryginalnie uszczelki olejowe i kurzowe Marzocchi (wzięte żywcem, wszystkie napisy i numery są identyczne z zakupionymi w Gregorio - wiem bo wymieniałem).
2. U siebie miałem olej 5W i to było to. Pięknie pracował. Poniżej link do filmiku mojego autorstwa: http://www.youtube.com/watch?v=BHtfQWRZf8M
3. Dolne oringi mają wymiary 8x2 lub 8x2,5. Lepiej kup sobie kilka różnych na próbę. Jak wsadzisz za duży, to może go przeciąć. Jak za mały - będzie cieknąć. Ale 8x2,5 będą pasować na 90%.

Jak rozłożyć?
1. odkręć lewy korek(klucz 27mm), wylej olej, wyjmij sprężynę.
2. Podważ cienkim śrubokrętem lub nożem pokrętło regulacji odbicia. Uważaj, żeby nie zgubić 2 części, które są pod tym pokrętłem.
3. Odkręć prawy korek, wsuń całkowicie górne golenie w dolne. Wylej olej. Aby olej wypłynął z tłumika, musisz ruszać tłoczyskiem tłumika.
4. Odkręć dolne śruby kluczem 12mm. Radzę zaopatrzyć się w zgrabny klucz nasadowy, bo łatwo je obrobić.
5. Oddziel golenie górne od dolnych. Oringi będziesz mieć na wierzchu. Przy zakładaniu nowych uważaj, by nie uszkodziły ich ostre krawędzie gwintu.

A co do ilości oleju - należy go wlewać przed włożeniem sprężyny! Najlepiej jest nalewać olej gdy amor jest zamontowany do roweru.
1. Zaczynamy od goleni z tłumikiem - lej olej i ruszaj co chwilę tłoczyskiem, aby odpowietrzyć tłumik. Wlej na początek 120ml i potem dolewaj porcjami 5ml. Przed wlaniem kolejnej porcji zakręć korek i spróbuj dobić amortyzator swoim ciężarem. Jeżeli dobijesz- dolewasz i znów sprawdzasz. Jeżeli nie - przechodzisz do punktu 2. To postępowanie ma na celu idealne dobranie ilości oleju - aby amor pracował całym skokiem i nie dobijał.
2. Do lewej goleni lejesz tyle oleju, by przestała być widoczna szpilka(trzpień na którym opiera się sprężyna) na we wnętrzu. Amor ma być maksymalnie "rozciągnięty". Zakręcasz korek, pompujesz ile chcesz i gotowe.


Jeżeli chcesz, żeby amor był bardziej czuły na drobne nierówności, a przy tym nie dobijał - musisz zmodyfikować tłumik. Wtedy będzie wybierać nawet najmniejsze dziury, jak na moim filmie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość