Wymiana łożysk w big hit II
Wymiana łożysk w big hit II
Witam!
Mam pewien problem, otóż nie wiem jak wybić stare łożyska z linku i wahacza. Próbowałem wybić tulejkę ale nic nie idzie, a boję się, że jak mocniej stuknę to coś uszkodzę . Pomóżcie
Mam pewien problem, otóż nie wiem jak wybić stare łożyska z linku i wahacza. Próbowałem wybić tulejkę ale nic nie idzie, a boję się, że jak mocniej stuknę to coś uszkodzę . Pomóżcie
[url]http://zawro.pinkbike.com[/url]
niedawno wyciągałem wszystkie łożyska w moim BH 04. Nie wal młotkiem!! Znajdź imadło i odpowiednie tujelki/podkładki. Włóż wszystko w imadło (oczywiście przez drewienka) tak, wy ściskając imadło łożyska sie wybijały, najprawdopodobniej będą już do kosza. Na początku będzie ciężko szło, ale będzie "cyk" to pójdzie jak masełko, a nie używałem żadnego WD40 itp.
Powodzenia
Powodzenia

Zakładamy że obie strony imadła wykładasz drewienkiem, z wiadomych względów.
Od strony w którą łożysko ma wychodzić dajesz jakąś podkładke czy coś co ma w środku otwór o średnicy łożyska lub więcej i ma szerokość conajmniej taką jak osadzenie łożyska (czerwony kolor na rysunku). Od drugiej strony dajesz coś, co będzie pchało łożysko (żółty kolor na rysunku) (ja dałem klucz nasadowy 14 od grzechotki do tych dużych łożysk).
Ściskając imadło element ramy pozostaje w miejscu. Przesuwasz (w moim przypadku klucz nasadowy 14), on pcha łożysko (szary kolor na rysunku) w strone podkładki z otworem wypychając łożysko z gniazda. Tyle.
Jeśli chodzi o te łożyska między którymi są takie tuleje, to tam musisz dopasować coś, co będzie miało taką srednice jak ta tulejka (ja używałem nasadki 8,5mm). Zasada działania ta sama. Ściskając imadło pchasz nasadke w tujejke przez łożysko 1, tulejka wypycha łożysko 2 i po wybiciu łożyska 2 zostaje Ci 1 łożysko do wybicia :)
Myśle że zrozumiesz o co mi chodzi.
Od strony w którą łożysko ma wychodzić dajesz jakąś podkładke czy coś co ma w środku otwór o średnicy łożyska lub więcej i ma szerokość conajmniej taką jak osadzenie łożyska (czerwony kolor na rysunku). Od drugiej strony dajesz coś, co będzie pchało łożysko (żółty kolor na rysunku) (ja dałem klucz nasadowy 14 od grzechotki do tych dużych łożysk).
Ściskając imadło element ramy pozostaje w miejscu. Przesuwasz (w moim przypadku klucz nasadowy 14), on pcha łożysko (szary kolor na rysunku) w strone podkładki z otworem wypychając łożysko z gniazda. Tyle.
Jeśli chodzi o te łożyska między którymi są takie tuleje, to tam musisz dopasować coś, co będzie miało taką srednice jak ta tulejka (ja używałem nasadki 8,5mm). Zasada działania ta sama. Ściskając imadło pchasz nasadke w tujejke przez łożysko 1, tulejka wypycha łożysko 2 i po wybiciu łożyska 2 zostaje Ci 1 łożysko do wybicia :)
Myśle że zrozumiesz o co mi chodzi.
- Załączniki
-
- 1
- Wybijanie ?o?ysk.JPG (23.96 KiB) Przejrzano 1428 razy
co do tulejek i podkladek mozesz posluzyc sie nasadkami ;]. jak ja wymienialem lozyska w glorce to bralem nasadke ktora wchodzila idealnie w mufe lozyska (nie na wcisk, z minimalnym luzem) i druga ktora byla tak duza ze lozysko wchodzilo do niej do srodka. potem bralem srube z nakretka i podkladka przekladalem prze nasadki i lozysko i skrecalem wyciagajac lozysko:) przy wciskaniu robilem tak samo ale bez tej duzej tulejki bo jest zbedna jak wiadomo;)
Jak nie chce isc to nie krecic na hama tylko puscic znow skrecic itp ewentualnie lekko czyms w mufe lozyska(rame) puknac tak zeby sie naprezenia rozeszly i powinno wyjsc. Tak sie robi w samochodach przy wymianie sworzni koncowek drazkow kierowniczych itp. tylko ze tam sie wali mlotem
Jak nie chce isc to nie krecic na hama tylko puscic znow skrecic itp ewentualnie lekko czyms w mufe lozyska(rame) puknac tak zeby sie naprezenia rozeszly i powinno wyjsc. Tak sie robi w samochodach przy wymianie sworzni koncowek drazkow kierowniczych itp. tylko ze tam sie wali mlotem

[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość