0gór Ta sprężyna na zdjęciu przypomina Progressive. Oni robili sprężyny o małej ilości zwojów. Były bardzo lekkie i dobrej jakości. Czasami można je jeszcze znaleźć na eBayu.
Ale Progressive już nie robi gratów do MTB.
Większość, jeśli nie wszyscy obecni producenci, robią sprężyny Ti o większej ilości zwojów. Dzięki temu, sprężyny jest mniej wysilona, obciążona.
Podejrzewam, że dzięki temu można użyć "gorszego", a zatem tańszego stopu tytanu.
DSP Racing, której sprężynę mam, sprzedaje swoje produkty za 200$. To chyba najtańsza oferta na rynku.
Moja 2,75x300lbs waży 280g.
Jak to jest z Ti springami?
Mniejsza ilość zwojów w sprężynie oznacza jej krótszy żywot, nawet w przypadku tytanowych. Mniejsza ilość zwojów to oczywiście mniej materiału, a zatem mocniejsze hartowanie. Sprężyna nadal musi znosić te same obciążenia, co jej bardziej uzwojony odpowiednik, zatem szybciej się zużywa. Zasada ta jest trochę mniej bolesna w przypadku sprężyn o niższych twardościach i podejrzewam, że ta ze zdjęcia właśnie taką jest, tzn. ok. 250 lbs/in. Popatrzcie na sprężyny w damperach Curnutta do ramy Foes DHS Mono 2:1 - twardość niska z racji małego przełożenia i niewiele zwojów.
www.foesracing.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości