Problem dhx 5.0

Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cesiu »

Creed pisze:
takie pytanko jeszcze gdzie można to zrobić w jakiejś bardziej rozsądnej cenie
Zadzwoń do vario-bike http://www.variobike.enic.pl/
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

A więc odświeżam troszke temat.

Otóz mam problem ze swoim DHXem 5.0.
Damper przy zmianie kierunku poruszania sie tłoka wydaje charakterystyczne głuche "puknięcie". Jeśli szybko ugne zawieszenie to usłysze je na początku, jeśli ugne je powoli i szybko puszcze to również od razu puknie po puszczeniu (tak jakby najpierw poruszył sie tłok i napotkał na poluzowane blaszki i puk) ale ciszej, nie na końcu skoku tłoka, czyli nie jest to żaden objaw zapowietrzenia. Wystarczy upuścić tył z wysokości ok 0,5cm i już to słyhać. Próbowałem również ugiąć damper i na ok 1/3 skoku ruszać ok 2mm góra dół i za każdym ruchem jest ten puk.

Dodam jeszcze że gdy łape za sprężyne w chwili wciskania tłoka to puk jest przez nią przenoszone, czuć wibracje na niej, a na innych częściach dampera nie czuć. Ale próbowałem na różnym naprężeniu wstępnym i dalej to samo, tyle że trzeba troszke więc siły użyć by to usłyszeć, bo wiadomo, sprężyna twardsza sie robi i potrzeba więcej siły na ugoęcie tłoka.

Nie wiem czy to może platforma tak działa czy może jest możliwe że blaszki tłumiące na tłoku sie poluzowały (jak u kolegi w temacie). Wszystkie regulacje działają jak trzeba, tłumienie powrotu, proredal, wyczuwalna zmiana ciśinenia... puknięcie nie zmienia sie od innych ustawień.

Co to może być? Co mam zrobić?
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

MUSZEL wdł mnie to objaw odkręcenia się tłoczyska od sworznia. Żeby się upewnić to musisz zdjąć sprężyne i wtedy poruszać nim w ramie. Jeżeli nadal będzie to występowało to na 100% odkręciło Ci się tłoczysko. Wtedy musisz rozkręcić damper, odtłuścić gwint i śrube tłoczyska i wkręcić na locktite. Wtedy na pewno się nie odkręci. ;)

Pzdr
groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: groochas »

MUSZEL na 99% to ślizg na tłoczysku. W damperach na tłoczysku jest taka teflonowa opaska ktora robi za ślizg i za uszczelnienie tłumienia. Jak to sie wyrobi to sie rusza na tłoczysku, daje to milimetr skoku bez tłumienia przez co masz takie puknięcie.
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

groochas A jesli czuc delikatne stukniecie w momencie zmiany kierunku poruszania sie tloka tylko jesli odbicie jest mocno podkrecone? Co to moze byc? Tak samo zdaza sie zreszta w widlach jesli skrecisz mocno odbicie.

Damper 5th element.
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

Marcio takie b.delikatne pukniecie to jest zawor tlumienia/kompresji.
Sklada sie on zwykle z pierscienia z dziurkami blaszki i sprezynki i jak olej przeplywa unosi blaszke jak nie przeplywa sprezyna ja dopycha i przy zmianie kierunku ruchu slychac lekkie pukniecie.
Mam ten sam objaw w nowiusienkim Roco TST R w glorce dh. damper byl przeze mnie rozkrecany i tuningowany i pukanie sie zmniejszylo ale nadal jest. Ale nie tuningowalem go po to zeby zmniejszyc pukanie tylko zeby wywalic platforme z niego.

Ale na wszelki wielki bym rozebral wasze dampery sprawdzic czy to napewno nie poluzowane tloczysko. bo jak tak to moze sie skonczyc kiepskimi efektami.
No i bedziecie mowic ze XXX napisal ze to nie tlok tylko platforma;p
P.S. wczesniej mialem DHXa 4.0 w tej glorce i tez stukala platforma wiec tyczy sie to nie tylko Roco
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

XXX A co to jest jak skrecam troche mocniej sprezyne i po ugieciu dampera on zaczyna sie rozsuwac i na koncu czuc stukniecie. Wydaje sie ze amortyzator powinien delikatnie dochodzic do konca suwu a tutaj tak nie ma.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Marcio to masz zapowietrzony damper, czyli do rozbiórki.

Może ktoś sie jeszcze wypowie co do mojej sytuacji? Bo sam tego nie będe robił i wyniesie mnie to troche i chce być pewien...
tuha
Posty: 59
Rejestracja: 15.06.2009 15:01:49
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: tuha »

jesli wcisniesz(bez sprezyny) i nie wychodzi do konca tj mozesz ręka jeszcze wyciagnac np 1-2mm to masz zapowietrzony.
[url]http://www.CkBikeShop.pl/[/url]
[url]http://www.tnij.org/tuhallegro/[/url]
Serwis Dhx'ow
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość