Zadzwoń do vario-bike http://www.variobike.enic.pl/Creed pisze:
takie pytanko jeszcze gdzie można to zrobić w jakiejś bardziej rozsądnej cenie
Problem dhx 5.0
A więc odświeżam troszke temat.
Otóz mam problem ze swoim DHXem 5.0.
Damper przy zmianie kierunku poruszania sie tłoka wydaje charakterystyczne głuche "puknięcie". Jeśli szybko ugne zawieszenie to usłysze je na początku, jeśli ugne je powoli i szybko puszcze to również od razu puknie po puszczeniu (tak jakby najpierw poruszył sie tłok i napotkał na poluzowane blaszki i puk) ale ciszej, nie na końcu skoku tłoka, czyli nie jest to żaden objaw zapowietrzenia. Wystarczy upuścić tył z wysokości ok 0,5cm i już to słyhać. Próbowałem również ugiąć damper i na ok 1/3 skoku ruszać ok 2mm góra dół i za każdym ruchem jest ten puk.
Dodam jeszcze że gdy łape za sprężyne w chwili wciskania tłoka to puk jest przez nią przenoszone, czuć wibracje na niej, a na innych częściach dampera nie czuć. Ale próbowałem na różnym naprężeniu wstępnym i dalej to samo, tyle że trzeba troszke więc siły użyć by to usłyszeć, bo wiadomo, sprężyna twardsza sie robi i potrzeba więcej siły na ugoęcie tłoka.
Nie wiem czy to może platforma tak działa czy może jest możliwe że blaszki tłumiące na tłoku sie poluzowały (jak u kolegi w temacie). Wszystkie regulacje działają jak trzeba, tłumienie powrotu, proredal, wyczuwalna zmiana ciśinenia... puknięcie nie zmienia sie od innych ustawień.
Co to może być? Co mam zrobić?
Otóz mam problem ze swoim DHXem 5.0.
Damper przy zmianie kierunku poruszania sie tłoka wydaje charakterystyczne głuche "puknięcie". Jeśli szybko ugne zawieszenie to usłysze je na początku, jeśli ugne je powoli i szybko puszcze to również od razu puknie po puszczeniu (tak jakby najpierw poruszył sie tłok i napotkał na poluzowane blaszki i puk) ale ciszej, nie na końcu skoku tłoka, czyli nie jest to żaden objaw zapowietrzenia. Wystarczy upuścić tył z wysokości ok 0,5cm i już to słyhać. Próbowałem również ugiąć damper i na ok 1/3 skoku ruszać ok 2mm góra dół i za każdym ruchem jest ten puk.
Dodam jeszcze że gdy łape za sprężyne w chwili wciskania tłoka to puk jest przez nią przenoszone, czuć wibracje na niej, a na innych częściach dampera nie czuć. Ale próbowałem na różnym naprężeniu wstępnym i dalej to samo, tyle że trzeba troszke więc siły użyć by to usłyszeć, bo wiadomo, sprężyna twardsza sie robi i potrzeba więcej siły na ugoęcie tłoka.
Nie wiem czy to może platforma tak działa czy może jest możliwe że blaszki tłumiące na tłoku sie poluzowały (jak u kolegi w temacie). Wszystkie regulacje działają jak trzeba, tłumienie powrotu, proredal, wyczuwalna zmiana ciśinenia... puknięcie nie zmienia sie od innych ustawień.
Co to może być? Co mam zrobić?
MUSZEL wdł mnie to objaw odkręcenia się tłoczyska od sworznia. Żeby się upewnić to musisz zdjąć sprężyne i wtedy poruszać nim w ramie. Jeżeli nadal będzie to występowało to na 100% odkręciło Ci się tłoczysko. Wtedy musisz rozkręcić damper, odtłuścić gwint i śrube tłoczyska i wkręcić na locktite. Wtedy na pewno się nie odkręci. 
Pzdr

Pzdr
Marcio takie b.delikatne pukniecie to jest zawor tlumienia/kompresji.
Sklada sie on zwykle z pierscienia z dziurkami blaszki i sprezynki i jak olej przeplywa unosi blaszke jak nie przeplywa sprezyna ja dopycha i przy zmianie kierunku ruchu slychac lekkie pukniecie.
Mam ten sam objaw w nowiusienkim Roco TST R w glorce dh. damper byl przeze mnie rozkrecany i tuningowany i pukanie sie zmniejszylo ale nadal jest. Ale nie tuningowalem go po to zeby zmniejszyc pukanie tylko zeby wywalic platforme z niego.
Ale na wszelki wielki bym rozebral wasze dampery sprawdzic czy to napewno nie poluzowane tloczysko. bo jak tak to moze sie skonczyc kiepskimi efektami.
No i bedziecie mowic ze XXX napisal ze to nie tlok tylko platforma;p
P.S. wczesniej mialem DHXa 4.0 w tej glorce i tez stukala platforma wiec tyczy sie to nie tylko Roco
Sklada sie on zwykle z pierscienia z dziurkami blaszki i sprezynki i jak olej przeplywa unosi blaszke jak nie przeplywa sprezyna ja dopycha i przy zmianie kierunku ruchu slychac lekkie pukniecie.
Mam ten sam objaw w nowiusienkim Roco TST R w glorce dh. damper byl przeze mnie rozkrecany i tuningowany i pukanie sie zmniejszylo ale nadal jest. Ale nie tuningowalem go po to zeby zmniejszyc pukanie tylko zeby wywalic platforme z niego.
Ale na wszelki wielki bym rozebral wasze dampery sprawdzic czy to napewno nie poluzowane tloczysko. bo jak tak to moze sie skonczyc kiepskimi efektami.
No i bedziecie mowic ze XXX napisal ze to nie tlok tylko platforma;p
P.S. wczesniej mialem DHXa 4.0 w tej glorce i tez stukala platforma wiec tyczy sie to nie tylko Roco
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość