Odchudzanie Big Hita

B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Dokładnie, w dzisiejszych czasach, żeby osiągnąć 22 kg to trzeba się mocno postarać. Albo jakieś Glory DH, albo jakaś zabytkowa rama. Ja swój rower "zamknąłem" w 18-19 kg, a nie ma tam ani jednej lekkiej części, wszystko raczej taniocha.

Jeśli już tak bardzo chcecie go odchudzić to w zasadzie ludzie napisali już wszystko na ten temat. Wielkiego pola do popisu nie ma, jeśli nie chcesz się wykosztować i wymieniać wszystkiego po kolei.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Rama: Specialized Big Hit FSR 2007 rozmiar M
Widelec: Marzocchi 888 RC2X VA 07 :arrow: Boxxer
Damper: 5TH ELEMENT :arrow: Fox z Ti

Kierownica: Easton ea30
Mostek: integral marzo
Gripy: giant
Stery: fsa kulki :arrow: Jakieś krzysie, lub podruby (s8?)

Siodło: san marco [Jakie to san marko? Pewnie to najtansze?] :arrow: Tioga mc little
Sztyca: specialized skrocona :arrow: też coś urwiesz na innej pewnie
Zacisk: Specialized

Korby: hussefelt :arrow: SLX, [ta waga podana jest z supertem i dwoma blatami, ZACZNIJ DOBRZE OCENIAĆ FAKTY ! Rozejrzyj się sam, zanim zaczniesz prosić o pomoc]
http://www.pinkbike.com/photo/2785212/

Support: truvativ hussefelt XXXXXXX
Zębatka: truvativ :arrow: WEEZE :P Hehe
Łańcuch: Shimano jaki?
Pedały: ns pankace :arrow: HT, NS Argyle

Napinacz: boxguaid :arrow: Weeze :P, e13 itd
Przerzutki: Shimano saint :arrow: XTR
Manetki: Shimano Deore :arrow: XTR
Kaseta: Shimano Dura Ace

Koło przód:
Obręcz: mtx 33 :arrow: Mavic 721
Szprychy: dt silver
Piasta: kona qr20 :arrow: Hope pro
Opona: Maxxis minion dh 2.5 42a
Dętka: tioga 2.5 :arrow: Maxxis Welterweight, jeżdze sezon i ani jednej dziury

Koło tył:
Obręcz: double track :arrow: mavic 721
Szprychy: dt champion black
Piasta: shimano saint :arrow: HOPE pro
Opona: maxxis minion dh 2.5 42a
Dętka: continental :arrow: Maxxis welt....

Hamulec przód: code 7 203mm :arrow: Formula ONE
Hamulec tył: code 7 203mm :arrow: Formula ONE
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

SegatiV Za te zmiany które zaproponowałeś to już lepiej zmienić cały rower, dobrze, że przynajmniej ramę oszczędziłeś :)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Ramę można jeszcze zrawować, niby tanio, ale traci na wartości.
SegatiV, czemu nie dhx air? Dużo więcej by zrzucił.
Poza tym faktycznie taniej wyjdzie cały rower zmienić :mrgreen:
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

SegatiV Za te zmiany które zaproponowałeś to już lepiej zmienić cały rower, dobrze, że przynajmniej ramę oszczędziłeś
No własnie jak dla mnie to można było równie dobrze i ramę zmienić, może od tego zacząć nawet, bo nie wiem jaki jest sens do BH zakładać Boxxera, koła które będą warte mniej więcej tyle co rama, przerzutki XTR... W tej sytuacji chyba znacznie lepiej kupić cały, bardziej zjazdowy rower, o ile oczywiście obecny właściciel tego BH chce coś takiego. Patrząc po zestawieniu to sprzęt jest chyba bardziej do FR niż DH (mogę się mylić, wnioskuję tylko po tym co zostało napisane) i jeśli tak ma zostać to po pierwsze nie iść na maksa w odchudzanie, po drugie zakładać części do łojenia a nie do technicznej jazdy. Jak ktoś chce trzepać kilkumetrowe dropy to korba SLX to raczej średni pomysł moim skromnym zdaniem.

Proponuję zacząć od określenia ile się ma kasy i co się chce osiągnąć. Wyliczankę różnego rodzaju sprzętu to łatwo zrobić, ale wypadałoby, żeby całość miała sens, a nie że ramę FR z jakimiś tam zjazdowymi naleciałościami za circa 2000 PLN żenimy ze szpejami przeznaczonymi do technicznego zjazdu lub nawet do enduro.

chcąc zachować obecny charakter bika to zająłbym się przede wszystkim kołami, potem ewentualnie damper i sprężyna Ti... Korby bym zmienił, ale nie na lżejsze, tylko na coś mniej badziewnego. no i zasadniczo na tym koniec. Może jakieś siodło, jakieś pedały. Code'y możnaby zmienić na coś lżejszego też... Generalnie jednak proponuję wrzucić całość na wiarygodną wagę, tak złożony rower IMO nie powinien ważyć więcej niż ~20 kg i odchudzenie go do sensownie-przeciętnego poziomu nie powinnno być specjalnie trudne i kosztowne.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

A czy ja mu każe wszystko na raz zmieniać ? Pokazuje tylko miejsca i ewentualne części którymi mógłby się zainteresować. Wiem że wymieniłem mu cały rower (liczyć trochę jeszcze potrafię).

Poza tym jeśli nie masz kasy, nie baw się w odchudzanie, ciesz się jazdą. Kup dętki które Ci zaproponowałem, ew. korby, i damper z Ti... Zacznij zbierać kasę i na przyszły rok kup zjazdófke...
IgorCeKa
Posty: 108
Rejestracja: 14.11.2009 17:25:56
Kontakt:

Post autor: IgorCeKa »

Sergativ czy przez pojecie ''zjazdófke'' rozumiesz tylko kone, Iron horse itd ??
Co prawda kilka ciekawych propozycji pokazales mi, ale boxxer do mojej wagi i do tego jeszcze ze ja lubie sobie czasem cos wiekszego skoczyc przydropic moglby niewytrzymac.
Narazie w srode zakladam do tego roweru korbe sainta. Najstepne w kolejce beda obrecze tylko tu bedzie dopiero zabawa by cos dobrego dobrac. mavic 721 jest troszke zbyt drogą obrecza...
Zbrojenie przez sezonem 2011 :) [k] boxxer race badz team 08-09
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

IgorCeKa hmm, o ile mi wiadomo to marki te mają w ofercie różne rowery, zwłaszcza Kona, ma szeroki asortyment, tak więc sprecyzuj pytanie.

Jak potrafisz jeździć boxxer wytrzymie, Tobie może wydawać się że nie, tak więc tzymaj sie ósemek.

Korba sain, nawet nowa najlrzejsza nie jest, z obręczami jeśli liczysz każdy grosz weż dartmura, cześci które podałem to dość Topowy zestaw (oprócz siodła, 140pln, a można nieżle jejść) ale obrazuje miejsca w których możesz poszaleć za niższa kase rówież. nCiągle nie doczekaliśmy się kwoty i prawdziwej wagi roweru (stąd też topowe cześci podane przezemnie). Ty nie masz ustosunkowywać się do naszych propozycji, a sprecyzować konkretnie wymagania swoje, edytnij pożądnie ten cholerny post w:

- Wage (swoją i roweru)
- Kwotę jaką chcesz przeznaczyć
- Czy kolorki wchodzą w grę itd

JEsteśmy chętni pomuc Ci, choć taki post to szczyt lenistwa, zważywszy na fakt że takich tematuw było multum, zmieniały się tylko ramy, części są powielane (moda, faktyczna wartość użytkowa itd).
IgorCeKa
Posty: 108
Rejestracja: 14.11.2009 17:25:56
Kontakt:

Post autor: IgorCeKa »

dokladna waga roweru wynosi 21kg 290 Gram Moja waga 92 kg Kwota do 1000 zl + odzyskana kasa z częsci ktore moze uda mi sie sprzedac. Kolorki raczej takie by pasowaly do calosci. Rama jest czarna 888 wersja usa czyli szara kola obecnie czarne
Zbrojenie przez sezonem 2011 :) [k] boxxer race badz team 08-09
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

mostek: sporo tego. cos koło 160 gr
stery: cos 100 gr ( pełno tego)
napinacz: najlepiej mozart albo cos do 200 gr
kaseta: jakis XT albo szosowka
pedały: vp super light
jakies normalne dętki
korba: slxxxx
ew. Ti spring

powinno sie zamknąc w tej sumie

to bym wymienił. reszty sie nie opłaca bo to juz drogie zeczy. same koła ok. 1400zl. hamucle masz super fajne i bym je zostawił na 100%, lekka klamka i zajebisty zacisk.
Amor jest taki jaki byc powinien. Ew. jakies lekkie tarcze.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości