[5th] Niepełny skok.
[5th] Niepełny skok.
Witam
Postaram się streścić.
Sprawa wygląda tak ze kupiłem sobie ramkę z 5th, po kilku hopach coś mi nie pasowało, teoretycznie miało by być skoku <20cm a tu na moje czucie jakieś 15cm. Zirytowało mnie to troszkę bo dobijałem do tych 15 i dalej tak jakbym dobił o odbojnik.
Wziąłem zakręciłem tłumienie powrotu, skoczyłem na pedałach i patrze...damper ma jeszcze trochę skoku.
Wyciądłem go, sciągnełem z niego sprężyne, założyłem spowrotem do ramy, przycisnąłem... i tu dziwna sprawa, damper dochodzi do końca, ładnie się zamyka, rama nigdzie nie chaczy czy nic z tych rzeczy, wątpę czy ta wyjęta sprężyna gdzieś miałą obcierać, nie ma szans.
Pamiętam z pierwszych jazd jeszcze w zime jak uginałem rumaka i w pewnym momęcie usłyszałem huk jakby złamać ramę(metaliczny huk), zszedłem z rowerka patrze i wszystko ok, uginam go, wszytsko ok, sztywność boczna ok; pojechałem dalej, bez zmian.
Dziwi mnie też jedna sprawa, mianowicie to ze albo wogóle albo minimalnie damprer reaguje na ustawienia kompresji (begin travel & end), nie wiem jak w tym damperze są czułe te pokrętła bo nie mam porównania.
Nie mam pojęcia czemu tak się dzieje.
Postaram się streścić.
Sprawa wygląda tak ze kupiłem sobie ramkę z 5th, po kilku hopach coś mi nie pasowało, teoretycznie miało by być skoku <20cm a tu na moje czucie jakieś 15cm. Zirytowało mnie to troszkę bo dobijałem do tych 15 i dalej tak jakbym dobił o odbojnik.
Wziąłem zakręciłem tłumienie powrotu, skoczyłem na pedałach i patrze...damper ma jeszcze trochę skoku.
Wyciądłem go, sciągnełem z niego sprężyne, założyłem spowrotem do ramy, przycisnąłem... i tu dziwna sprawa, damper dochodzi do końca, ładnie się zamyka, rama nigdzie nie chaczy czy nic z tych rzeczy, wątpę czy ta wyjęta sprężyna gdzieś miałą obcierać, nie ma szans.
Pamiętam z pierwszych jazd jeszcze w zime jak uginałem rumaka i w pewnym momęcie usłyszałem huk jakby złamać ramę(metaliczny huk), zszedłem z rowerka patrze i wszystko ok, uginam go, wszytsko ok, sztywność boczna ok; pojechałem dalej, bez zmian.
Dziwi mnie też jedna sprawa, mianowicie to ze albo wogóle albo minimalnie damprer reaguje na ustawienia kompresji (begin travel & end), nie wiem jak w tym damperze są czułe te pokrętła bo nie mam porównania.
Nie mam pojęcia czemu tak się dzieje.
B1 team i 5th element
nie bardzo wiem o co ci chodzi, jesli damper ma pelny skok, mozna go wcisnac do samego odbojnika to rama musi miec pelny skok.
Ewentualnie mozesz miec sprezyne o zbyt malym skoku i damper nie dochodzi do konca ale zato zwoje sprezyny sie zderzaja i blokuja, stad tez mogl byc metaliczny huk o ktorym pisales.
Jaka dlugosc dampera masz i jaki skok sprezyny?
Poza tym nie widza zadnej mozliwosci zeby rama nie wykozystywala pelnego skoku.
Ewentualnie mozesz miec sprezyne o zbyt malym skoku i damper nie dochodzi do konca ale zato zwoje sprezyny sie zderzaja i blokuja, stad tez mogl byc metaliczny huk o ktorym pisales.
Jaka dlugosc dampera masz i jaki skok sprezyny?
Poza tym nie widza zadnej mozliwosci zeby rama nie wykozystywala pelnego skoku.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Pomysł z małym skokiem sprężyny odpada. Między zwojami przy tym (na zakręconym tłumieniu) jest sporo miejsca. Sprężyna była dopasowana do rozm. dampera.
Też mnie to dziwi ze jak sprężyna jest to cały skok nie wchodzi, a jak nie ma jej to zamykam skok.(nie pisałby tu jeśli wiedziałbym czemu tak jest).
Jeszcze kojarzy mi się z czytania forum coś o zapowietrzeniu ale to raczej też odpada.
edit:
Co do huku to na pewno nie mogła być sprężyna. Zdarzyło to się raz, a poza tym to (ciężko porównać)to jakby hartowana rura średnicy 1/4 metra strzeliła w jednym momencie.
Też mnie to dziwi ze jak sprężyna jest to cały skok nie wchodzi, a jak nie ma jej to zamykam skok.(nie pisałby tu jeśli wiedziałbym czemu tak jest).
Jeszcze kojarzy mi się z czytania forum coś o zapowietrzeniu ale to raczej też odpada.
edit:
Co do huku to na pewno nie mogła być sprężyna. Zdarzyło to się raz, a poza tym to (ciężko porównać)to jakby hartowana rura średnicy 1/4 metra strzeliła w jednym momencie.
B1 team i 5th element
To że ze sprężyną nie dochodzi może być winą tego że jest mała komora powietrzna w damperze, wbita pod korek powietrzem przez co stał się bardzo progresywny. Jeśli zawieszenie ramy też jest progresywne to efekty się nakładają i masz... Jak zdejmiesz sprężynę odchodzi olbrzymia siła i dlatego spokojnie możesz wgnieść damper do końca.
Jeśli nic nie stuka przy uginaniu dampera i mówisz że sprężyna jest git to może zobacz czy rama gdzieś nie jebnęła...
Ale tak jak ludzie powyżej optowałbym za tym że to za krótka sprężyna jest.
Jeśli nic nie stuka przy uginaniu dampera i mówisz że sprężyna jest git to może zobacz czy rama gdzieś nie jebnęła...
Ale tak jak ludzie powyżej optowałbym za tym że to za krótka sprężyna jest.
e te regulacje to gowno sa warte.Aqqs pisze:Dziwi mnie też jedna sprawa, mianowicie to ze albo wogóle albo minimalnie damprer reaguje na ustawienia kompresji (begin travel & end), nie wiem jak w tym damperze są czułe te pokrętła bo nie mam porównania.
moze ta rama tylko na papierze ma wiecej niz 15 cm ? choc na miekkiej sprezynie powinienes domknac caly damper.
Zacznij od ustawienia minimalnego cisnienia i maksymalnej komory.
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
Ok, to damper ma 222 montażową, sprężyna 2.3 lub 2.5 (wytarty numerek trochę), poza tym jak zakręce pokrętło, skocze na niego, dobije do tego miejsca, i moge jeszcze mały palec tam włożyć wiec na pewno to nie jest dobijanie zwojów sprężyny.
Z tego co czuje to on jest strasznie czuły na zmianę ciśnienia w komorze, wystarczyło trochę odjąć a już nie miał tłumienia powrotu. Narazie nie mam pompki do amorka (co by podeszła, strasznie ciasno tam) a patenty na pompowanie których używałem odrzucają dokładne dopompowanie.
W pon sprawdzę czy to nie za duże ciśnienie, i jak działa na różnych ciśnieniach. Tak wiec dzięki za pomysł XXX&topick
Z tego co czuje to on jest strasznie czuły na zmianę ciśnienia w komorze, wystarczyło trochę odjąć a już nie miał tłumienia powrotu. Narazie nie mam pompki do amorka (co by podeszła, strasznie ciasno tam) a patenty na pompowanie których używałem odrzucają dokładne dopompowanie.
W pon sprawdzę czy to nie za duże ciśnienie, i jak działa na różnych ciśnieniach. Tak wiec dzięki za pomysł XXX&topick
B1 team i 5th element
222 występują w rozmiarze 2.5". Co prawda nie wiem czy 5th element. Double Barrel na pewno, a i na allegro vanillę rc widziałem taką, tyle że wydaje mi się iż w tym wypadku to była pomyłka.
A i możesz mi powiedzieć jak ciśnienie w komorze ma wpływać na tłumienie powrotu? Nie potrafię sobie tego wyobrazić...
A i możesz mi powiedzieć jak ciśnienie w komorze ma wpływać na tłumienie powrotu? Nie potrafię sobie tego wyobrazić...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości