Manitou Travis -- wymiana oleju
Manitou Travis -- wymiana oleju
Witam, szukam manuala do mojego Travisa single 180 TPC. Potrzebuję wiedzieć ile i jakiego oleju wlac do smarowania oraz do tłumika.
Ja wlewam 2,5w do tłumika bo przy 5w już w moim wypadku jest taki jakiś lekko zamulony
Do smarowania wlewam 40ml 5w40(ktoś kiedyś mi pisał żeby tyle wlać i tyle wlewam
(chyba DDEX:))),
a do tłumika to tyle że 10-9cm od góry w tej rurce ma być puste(według manuala:P)
Z tym że co do tłumika to ty raczej więcej troszke chyba musisz wlać(ja mam 150mm)
trzeba poprostu w manualu sprawdzić w tabelce 
Do smarowania wlewam 40ml 5w40(ktoś kiedyś mi pisał żeby tyle wlać i tyle wlewam

a do tłumika to tyle że 10-9cm od góry w tej rurce ma być puste(według manuala:P)

Z tym że co do tłumika to ty raczej więcej troszke chyba musisz wlać(ja mam 150mm)


Screamer
Intrinsic jest najbardziej zaawansowanym w ofercie manitou.
http://img251.imageshack.us/i/manitoudamping.jpg/
BTW.
W intrinsic jest "sunken schrader valve". Kombinowal ktoś ze zmianą cisnienia ? Nie znalazłem o tym nic specjalnego w żadnym manualu, a na ciśnieniu "seryjnym" regulacja intrinsic jest słabo wyczuwalna.
Pasuje mi liniowość travisa, tylko mógłby być bardziej odporny na dobicia (sprężyna raczej dobrze dobrana, sag 30-35%.)
Podniesienie cisnienia mogłoby załatwić sprawę ?
Intrinsic jest najbardziej zaawansowanym w ofercie manitou.
http://img251.imageshack.us/i/manitoudamping.jpg/
BTW.
W intrinsic jest "sunken schrader valve". Kombinowal ktoś ze zmianą cisnienia ? Nie znalazłem o tym nic specjalnego w żadnym manualu, a na ciśnieniu "seryjnym" regulacja intrinsic jest słabo wyczuwalna.
Pasuje mi liniowość travisa, tylko mógłby być bardziej odporny na dobicia (sprężyna raczej dobrze dobrana, sag 30-35%.)
Podniesienie cisnienia mogłoby załatwić sprawę ?
mam pewien problem z serwisem travisa intrinsic (spring backed IFP). Wg serwisówki potrzebny jest tzw. vacuum tool. To akurat nie problem bo to de facto strzykawa. Manual każe wylać stary olej z tłumika, dokręcić tłumik kompresji o 6 obrotów do kartridża, za pomocą vacuum tool zrobić próżnię (przykładając strzykawe w miejsce gdzie normalnie jest tłumik odbicia) - co ma spowodować dobre usawienie się pływaka. Narazie wszystko jest jasne. ale co dalej. Czy olej mam zalać przy odciągniętej strzykawce, kiedy w tłumiku jest próżnia czy najpierw jednak mam wyciągnąć vacuum tool (co spowoduje to że powietrze dostanie się do tłumika - to jasne) i wtedy zalać olejem. Czy przy wytworzeniu próżni pływak ustawi się na odpowiedniej pozycji i tak już pozostanie mimo zdemontowania strzykawki, czy jednak trzeba utrzymać próżnię i tak zalać choć trochę tłumik?
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość