Travis SC 203mm - opinie

michal.z
Posty: 91
Rejestracja: 01.03.2006 19:50:57
Kontakt:

Travis SC 203mm - opinie

Post autor: michal.z »

Witam
Co sądzicie o Travisie SC 203mm? Ten konkretnie: http://allegro.pl/item959794348_manitou ... totem.html
Czy rzeczuwiście praca Travisów różni sie na plus w stosunku do starszych Maniciaków? I czy 203mm w jednej półce przy w sumie cienkich górnych goleniach (34mm) to nie za dużo?
I jeszcze może ktoś wie czy jest jakaś opcja obniżenia tego amortyzatora do 180mm?
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Gdyby byl na 1 1/8 to sam bym go lyknal :wink: Bujalem sie troche na maniciakach i praca TPC+ jest w miare ok, liniowa co mi cholernie odpowiada :D Plynnosc tez na przyzwoitym poziomie, o ile dbasz o wymiane oleju w polkapieli i smarujesz uszczelki. Sztywnosc powinna byc dobra. Maniciaki maja odwrotny booster i oske 6 katna, co dodatkowo go usztywnia. Wysokosciowo amor nie jest jakis ogromny, napewno nizszy niz konkurencja. Obnizyc go oczywiscie mozna, wystarczy w lewej ladze (sprezyna) dac dystanse.
miecio000027
Posty: 701
Rejestracja: 14.03.2008 19:41:21
Lokalizacja: Oberschlesien
Kontakt:

Post autor: miecio000027 »

michal.z Główka 1.5 okrutnie zwiększa sztywność jednopółek.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Na pewno lepiej to działa niż np. Shermany.
Z TPC+ miałem bardzo złe doświadczenia osobiście, kumpel tak samo [Stance Kingpin nówki], ale z drugiej strony w takim Dorado działało to dużo lepiej. A co do skoku to nie widzę przeciwskazań.
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Las3k_91 Ldz pisze:Stance Kingpin nówki
No i co sie dziwisz? Amor smarowany smarem stalym, anoda schodzi po tygodniu jak w duro, puszcza powietrze, praca w ogole nie podobna do TPC+. Ogolnie widel to straszna kupa.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

blackdemon pisze:anoda schodzi po tygodniu jak w duro
-.-
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

blackdemon, a w Dorado to smaru nie było? A anody i komory w to nie mieszaj, i tak jeździłem bez powietrza i nie mają one wpływu na tłumienie. TPC+ powinno działać na odpowiednim poziomie.
michal.z
Posty: 91
Rejestracja: 01.03.2006 19:50:57
Kontakt:

Post autor: michal.z »

Ok, czyli mówicie, że brać? :) I czy te dystanse pod sprężyną to potwierdzony sposób na obniżenie go? 200mm to jednak troche zbyt dużo do mojej ramy.
miecio000027
Posty: 701
Rejestracja: 14.03.2008 19:41:21
Lokalizacja: Oberschlesien
Kontakt:

Post autor: miecio000027 »

michal.z Jaka ramka?
agressor
Posty: 1182
Rejestracja: 19.04.2004 07:44:33
Lokalizacja: Rzeszów city
Kontakt:

Post autor: agressor »

kumpel miał same problemy z travisem dwa razy chyba tłumik wymieniał o ile dobrze pamiętam. Pomyśl lepiej nad jakimś bomberem ewentualnie rs ;P
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

Da się go zrobić na 180. Dajesz 2cm dystans pod sprężynę negatywną. Tylko będzie znacznie twardszy.
ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

Jeździłem dokładnie na tym egzemplarzu od października (pożyczony od kolegi w zamian za serwis).
Parę słów do tematu dorzucę:
- jest to były amor użytkownika tego forum o nicku dexx (można się jego o ten wideł wypytywać)
- pracowal calym skokiem pod mną ( ważę 80kg) i nie dobijał
- duży zakres regulacji tłumienia i kompresji
- mega sztywność całej konstrukcji
- prosty w serwisowaniu i bezawaryjny
agressor pisze:kumpel miał same problemy z travisem dwa razy chyba tłumik wymieniał o ile dobrze pamiętam.
Wspominasz wideł, w którym użytkownik miał za miękką sprężynę do swojej masy przez co mu rozwaliło tłumik (tu jest TPC+, a tam był Intrinsic, dwa calkiem inne tłumiki).
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

jeśli jeszcze ten kumpel miał travisa z 2006 (czarne górne golenie) to miał duże szanse trafić na wadliwy tłumik. Intrinsic z 2006 miał jakąś wadę fabryczną i faktycznie sporo tych tłumików padało, później zostało to dopracowane i już nie było problemów.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
ddex
Posty: 1081
Rejestracja: 06.07.2006 20:07:38
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: ddex »

no jesli to jest moj travis :D to ja zlego slowa o nim nigdy powiedziec nie pozwolilem, najlepiej sprawowal sie w sytuacjach gdzie w 66 mi brakuje skoku i sa zbyt nerwowe.
Trasy DH to jego dom, tam mozna oceniac jego prace, brakowalo mu moze minimalnie czulosci podczas jazdy po swiezo wybrukowanym chodniku ;) Jedyne w co warto zainwestowac to olej semi-bath motorexa, drogi w stosunku do zwyklego, ale robi robote, polaczany z smarem pedrosa do amorow naprawde zadziwial siadajace na nim osoby.

I jak juz ablee wspomnial zakres regulacji rozwala intrinsica na podkladki, znaczy lopatki. I napisy ktore nie sa naklejkami tez sa zajebiste :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości