Nicolai UFO ST - cóż to takiego?
Nicolai UFO ST - cóż to takiego?
Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć do czego służy zaznaczony na zdjęciu element pod damperem? od pewnego czasu zastanawiam się do czego to służy. Na stronie producent nic o tym nie w wspomina. Jedyne co mi przychodzi do głowy to jakiś patent wykorzystywany w momencie zmiany ustawienia górnego mocowania dampera. Ale po co, aż coś takiego?!Będę wdzięczny za odpowiedź na to nurtujące mnie pytanie: ] może jakiś właściciel wypowie się na ten temat
- Załączniki
-
- ufo.JPG (58.24 KiB) Przejrzano 2600 razy
Może to być element, który zwiększa progresję. Tego typu zawieszenia to są zawsze albo degresywne, albo co najwyżej liniowe, łatwo się takie coś dobija, SZCZEGÓLNIE na damperach Foxa. U znajomego w Signie przerobiliśmy Foxa, MOCNO (znacznie bardziej niż pozwalają na to zazwyczaj regulacje) zmniejszyliśmy objętość zbiorniczka wytównawczego, przez co w pewnym momencie ściskane powietrze zaczyna stawiać bardzo duzy opór. Być może ten patent służy właśnie czemuś takiemu, w tłoczku jest powietrze pod niskim cisnieniem, przy małych ruchach nie daje żadnego dodatkowego ciśnienia, ale pod koniec skoku zaczyna mocno o sobie dawać znać.
Oczywiscie nie wiem tego na pewno, ale to mi się wydaje o wiele bardziej prawdopodobne niż to, że jest to jedynie pomoc do zakładania dampera. Damper bez takiego wichajstra założy nawet dziecko...
Edit - obejrzałem sobie inne zdjęcia, to faktycznie nie idzie do wahacza tylko do rury podsiodłowej... zupełnie nie rozumiem po co...
Oczywiscie nie wiem tego na pewno, ale to mi się wydaje o wiele bardziej prawdopodobne niż to, że jest to jedynie pomoc do zakładania dampera. Damper bez takiego wichajstra założy nawet dziecko...
Edit - obejrzałem sobie inne zdjęcia, to faktycznie nie idzie do wahacza tylko do rury podsiodłowej... zupełnie nie rozumiem po co...
Exactly - sam zauważyłem... W ogóle nie jest to żasen tłok tylko śruba.
http://www.nicolai.net/imgs/prod/dsk-xxl/ufo-st.jpg
i chyba faktycznie chodzi o rozłożenie sił. O ile nie jest to bajer mający dodać "groźnego" wyglądu, bo trudno uwierzyć, żeby konstrukcja ramy tego wymagała...
Edit - cytat z forum PB
http://www.nicolai.net/imgs/prod/dsk-xxl/ufo-st.jpg
i chyba faktycznie chodzi o rozłożenie sił. O ile nie jest to bajer mający dodać "groźnego" wyglądu, bo trudno uwierzyć, żeby konstrukcja ramy tego wymagała...
Edit - cytat z forum PB
no cóż, biorac pod uwagę, że zaprojektowali to znani ze skłonności do przesady wszelakiej Niemcy no to wszystko jasne. Boją się, że przedni trójkąt będzie miał za małą sztywność.I am an actual owner of a Ufo ST and that little linkage part or whatever you want to call it is only there to give more stiffness in the area of the shock mount. The linkage part is connected to the seat tube. As a result of that it's not being compressed while the rear shock is. As you can also see you can move the front part of the shock mount. I think the linkage is also supposed to border the maximum height of that front shock mount.
I think a definite answer could only Falco from Nicolai give y'all. So contact him.
ten łącznik chyba związany jest z nazwą ramy i jest "ufokową" technologią 
a na serio to tak jak napisał B.Z., ma to zmniejszać obciążenie dolnej rury i mocowania dampera. Jako że to Nicolai, znając ich pedantyczne podejście do wszystkiego to raczej rozwiązanie takie zostało poparte odpowiednimi obliczeniami, symulacjami i konsultacjami z NASA

a na serio to tak jak napisał B.Z., ma to zmniejszać obciążenie dolnej rury i mocowania dampera. Jako że to Nicolai, znając ich pedantyczne podejście do wszystkiego to raczej rozwiązanie takie zostało poparte odpowiednimi obliczeniami, symulacjami i konsultacjami z NASA

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
tez uwazam ze ten element "odciaza" dolna rure. Druga rzecza ktora mi sie nasuneła jest to ze przytrzymuje to caly element mocowania dampera. Wynika to z gestosci otowrow w tym elemencie. Normalnie bez tej czesci( łącznika do rury podsiodlowej) sruby mogly by nie utrzymac tego elementu na miejscu przy max dobiciu dampera. Tak ja to wymyslilem
OMENRACING
Jakoś z tymi otworami to bardziej do mnie trafia niż odciązenie rury dolnej. W żadnej tego typu konstrukcji nie ma czegoś takiego. Bullit, Akita, DM'y LeDudki, czy nawet Signy i Prodigy, tego patentu nie ma nigdzie i nigdzie jakoś dolne rury nie pękają. Co innego te dziury, faktycznie naćkali tego, że więcej się nie dało i wszystko wisi na cienkiej blaszce i kilku małych śrubkach, faktycznie mogłoby wystrzelić na dobiciu. Nie wiem co szkodziło zrobić to trochę mocniejsze, no, ale niech im będzie. Oni jak skonstruowali Tygrysa to też musieli wdupczyć tam najlepsze i najdroższe szpeje, zupełnie nie dostrzegając faktu, że Ruscy zrobili w tym samym czasie 15 razy więcej prymitywnych ale równie skutecznych T34. Passat B5 - jedyny na świecie wszpółczesny samochód z przednim napędem i wzdłużnym silnikiem. Po co? Nie wiadomo 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości