Nicolai UFO ST - cóż to takiego?

ruckus
Posty: 73
Rejestracja: 12.01.2005 20:05:48
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Nicolai UFO ST - cóż to takiego?

Post autor: ruckus »

Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć do czego służy zaznaczony na zdjęciu element pod damperem? od pewnego czasu zastanawiam się do czego to służy. Na stronie producent nic o tym nie w wspomina. Jedyne co mi przychodzi do głowy to jakiś patent wykorzystywany w momencie zmiany ustawienia górnego mocowania dampera. Ale po co, aż coś takiego?!Będę wdzięczny za odpowiedź na to nurtujące mnie pytanie: ] może jakiś właściciel wypowie się na ten temat
Załączniki
ufo.JPG
ufo.JPG (58.24 KiB) Przejrzano 2605 razy
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Koło to to nie jest :)
wydaję mi się, że to się skręca w okół osi co ułatwia zmianę ustawienia mocowania dampera. Nic innego na myśl mi nie przychodzi :)
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
1nVALID
Posty: 329
Rejestracja: 10.04.2006 12:17:39
Lokalizacja: Overseas
Kontakt:

Post autor: 1nVALID »

Spina dolna rure z rura podsiodlowa, przez co rozklada naprezenia powstajace przy pracy dampera.
Kupie: DHX 5.0 222
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

hmm...ja bym to nazwal spręzenie, mozliwe ze ma sluzyc tak samo jak sprezenie w mostach i innych konstrukcjach.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Może to być element, który zwiększa progresję. Tego typu zawieszenia to są zawsze albo degresywne, albo co najwyżej liniowe, łatwo się takie coś dobija, SZCZEGÓLNIE na damperach Foxa. U znajomego w Signie przerobiliśmy Foxa, MOCNO (znacznie bardziej niż pozwalają na to zazwyczaj regulacje) zmniejszyliśmy objętość zbiorniczka wytównawczego, przez co w pewnym momencie ściskane powietrze zaczyna stawiać bardzo duzy opór. Być może ten patent służy właśnie czemuś takiemu, w tłoczku jest powietrze pod niskim cisnieniem, przy małych ruchach nie daje żadnego dodatkowego ciśnienia, ale pod koniec skoku zaczyna mocno o sobie dawać znać.

Oczywiscie nie wiem tego na pewno, ale to mi się wydaje o wiele bardziej prawdopodobne niż to, że jest to jedynie pomoc do zakładania dampera. Damper bez takiego wichajstra założy nawet dziecko...

Edit - obejrzałem sobie inne zdjęcia, to faktycznie nie idzie do wahacza tylko do rury podsiodłowej... zupełnie nie rozumiem po co...
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

B.Z. to "cos" nie jest połaczone z wachaczem, łaczy dolna rure z rura podsiodłowa
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »


B.Z. to "cos" nie jest połaczone z wachaczem, łaczy dolna rure z rura podsiodłowa
Exactly! Właśnie to miałem pisać :P
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Exactly - sam zauważyłem... W ogóle nie jest to żasen tłok tylko śruba.

http://www.nicolai.net/imgs/prod/dsk-xxl/ufo-st.jpg

i chyba faktycznie chodzi o rozłożenie sił. O ile nie jest to bajer mający dodać "groźnego" wyglądu, bo trudno uwierzyć, żeby konstrukcja ramy tego wymagała...

Edit - cytat z forum PB
I am an actual owner of a Ufo ST and that little linkage part or whatever you want to call it is only there to give more stiffness in the area of the shock mount. The linkage part is connected to the seat tube. As a result of that it's not being compressed while the rear shock is. As you can also see you can move the front part of the shock mount. I think the linkage is also supposed to border the maximum height of that front shock mount.
I think a definite answer could only Falco from Nicolai give y'all. So contact him.
no cóż, biorac pod uwagę, że zaprojektowali to znani ze skłonności do przesady wszelakiej Niemcy no to wszystko jasne. Boją się, że przedni trójkąt będzie miał za małą sztywność.
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

ten łącznik chyba związany jest z nazwą ramy i jest "ufokową" technologią ;)

a na serio to tak jak napisał B.Z., ma to zmniejszać obciążenie dolnej rury i mocowania dampera. Jako że to Nicolai, znając ich pedantyczne podejście do wszystkiego to raczej rozwiązanie takie zostało poparte odpowiednimi obliczeniami, symulacjami i konsultacjami z NASA :wink:
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Tak, tak, NASA, Euro NCAP i do tego jeszcze Bundeswehra :wink:
Anałana
Posty: 278
Rejestracja: 04.04.2005 00:25:00
Lokalizacja: bytom
Kontakt:

Post autor: Anałana »

tez uwazam ze ten element "odciaza" dolna rure. Druga rzecza ktora mi sie nasuneła jest to ze przytrzymuje to caly element mocowania dampera. Wynika to z gestosci otowrow w tym elemencie. Normalnie bez tej czesci( łącznika do rury podsiodlowej) sruby mogly by nie utrzymac tego elementu na miejscu przy max dobiciu dampera. Tak ja to wymyslilem
OMENRACING
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Jakoś z tymi otworami to bardziej do mnie trafia niż odciązenie rury dolnej. W żadnej tego typu konstrukcji nie ma czegoś takiego. Bullit, Akita, DM'y LeDudki, czy nawet Signy i Prodigy, tego patentu nie ma nigdzie i nigdzie jakoś dolne rury nie pękają. Co innego te dziury, faktycznie naćkali tego, że więcej się nie dało i wszystko wisi na cienkiej blaszce i kilku małych śrubkach, faktycznie mogłoby wystrzelić na dobiciu. Nie wiem co szkodziło zrobić to trochę mocniejsze, no, ale niech im będzie. Oni jak skonstruowali Tygrysa to też musieli wdupczyć tam najlepsze i najdroższe szpeje, zupełnie nie dostrzegając faktu, że Ruscy zrobili w tym samym czasie 15 razy więcej prymitywnych ale równie skutecznych T34. Passat B5 - jedyny na świecie wszpółczesny samochód z przednim napędem i wzdłużnym silnikiem. Po co? Nie wiadomo ;-)
ruckus
Posty: 73
Rejestracja: 12.01.2005 20:05:48
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: ruckus »

A może dział marketingowy firmy Nicolai stwierdził, że 1400€ za samą ramę, jedno zawiasową to za dużo i trzeba ją jakoś bardziej "wypasić". No i wpadli na coś takiego. Nie zaszkodzi, a będzie wyglądała bardziej UFO: ]
muffini
Posty: 62
Rejestracja: 26.11.2005 22:29:57
Kontakt:

Post autor: muffini »

1nVALID pisze:Spina dolna rure z rura podsiodlowa, przez co rozklada naprezenia powstajace przy pracy dampera.
Według mnie najbardziej prawdopodobne.

Ale mnie najbardziej razi ta rurka do przedniej przerzutki, jakby o niej zapomnieli i dospawali później.
fr1
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Ramy tej firmy zawsze były dziwaczne, czasami ciężko dociec czym kierował sie konstruktor. Napewno nie da się zarzucić mu chodzenia na skróty i braku orginalności .
Lambda (o ile dobrze pamiętam) nikogo nie pozostawiała obojętnym ;).
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

B.Z. obawiam się, że nie masz racji z tą ochroną przy dobiciu...
Obrazek
Obrazek
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

EZrider - czytaj dokładnie, zauważyłem już to dawno...
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Coś jak booster w hamulcach - punktowe usztywnienie miejsca na które działają spor siły. Myślę, że równie skuteczne, aczkolwiek dobry stop metalu powinien sprawę załatwić.
agressor
Posty: 1182
Rejestracja: 19.04.2004 07:44:33
Lokalizacja: Rzeszów city
Kontakt:

Post autor: agressor »

jak dla mnie to ma wzmocnić mocowanie dampera do dolnej rury .
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość