Usuniecie pro pedala z foxa Van R
Usuniecie pro pedala z foxa Van R
Witam,bawil sie ktos moze w usuniecie pro pedala badz zmniejszenie jego dzialania w foxie van r?Kupilem nowy rower i jedynym slabym pkt jest ten damper a raczej zupelny brak czulosci i zamulenie,pozyczylem od kumpla vivida i nagle okazalo sie ze zawieszenie zaczyna bajecznie pracowac.Nie mam niestety juz kasy na wymiane dampera ale cos musze zrobic z tym muleniem i tu moje pytanie czy ma ktos juz moze doswiadczenie lub wiedze ktora mogla by mi w jaki kolwiek sposob pomoc?Chodzi mi o samego pro pedala z reszta nie przewiduje problemow,ale unikniecie metody prob i bledow i tym samym kilkukrotnego rozkrecania dampera bylo by bardzo mile.Dzieki!
Vanilla R miała propedala i Van R tak samo ma. Usunąć to? Trzeba pobawić się z shimami, jak konkretnie to nie wiem, w mojej Vanilli nigdy mi nie przeszkadzał propedal więc się nie zastanawiałem jak to zrobić. Poszukaj najpierw w dziale Tuning Tips na stronie Foxa. Jeśli jednak muli w całym swoim skoku to raczej jest to kwestia źle dobranej sprężyny do wagi, ewentualnie można zalać rzadszy olej. PP to upośledza jedynie wybieranie małych nierównosci a i to w niewielkim stopniu (no, chyba że Van R ma inaczej skalibrowane PP niż Vanilla, tego w sumie nie wiem), jeśli muli w całym zakresie to problem leży raczej w ogólnym zestrojeniu zawieszenia.
Powiedz mi gdzie vanilla r ma mieć propedal. Tak samo jak van r... chyba że regulacja pro pedal z 4.0 i 5.0 ma się do tego nijak i jest po prostu tłumieniem kompresji.
Bo w Van R w miejscu gdzie dhx 3.0(mimo braku regulacji) ma zawór, nie ma nic. Jest tam tylko dziura i pustka. Olej swobodnie sobie przepływa.
A w takim razie jeśli pro pedal jest na tłoku to... nie ma możliwości regulacji tego niezależnie od wersji... w 4 i 5 można sobie trochę wytłumić kompresję dodatkowo...
Bo w Van R w miejscu gdzie dhx 3.0(mimo braku regulacji) ma zawór, nie ma nic. Jest tam tylko dziura i pustka. Olej swobodnie sobie przepływa.
A w takim razie jeśli pro pedal jest na tłoku to... nie ma możliwości regulacji tego niezależnie od wersji... w 4 i 5 można sobie trochę wytłumić kompresję dodatkowo...
ravfr Mam ten damper i POSIADA on pro pedala. Jest nawet na zbiorniczku logo
A czemu ci muli to nie wiem. Ja nie narzekam na jego prace naprawde fajny uginacz choc moze rzeczywiscie ma malutko regulacji bo tylko tlumienie no i sprezyna. A co do usuwania nie mam pojecia czy jest wogole taka mozliwosc. Pytanie tylko po co...

Propedal jest na shimach i nie jest regulowany, kto powiedział, że musi mieć regulację? Spójrz sobie w mój wątek dotyczący serwisu Vanilli R. Jest on przyklejony w dziale "Sprzęt". Masz tam rozebraną wanilię, i na pierwszy rzut oka nie ma w tym nic niezwykłego. Ale jak się przyjrzysz to jest na niej taka naklejka z dziwnym logiem.... Jest ona naklejona w fabryce, nie wydrukowałem jej sobie na atramentówce i nie przykleiłem dla zabawy.pietryna pisze:Powiedz mi gdzie vanilla r ma mieć propedal. Tak samo jak van r... chyba że regulacja pro pedal z 4.0 i 5.0 ma się do tego nijak i jest po prostu tłumieniem kompresji.
w srodku są blaszki, które przepuszczają olej dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości/siły z jaką przepływa olej. Ot, cały propedal. Są one fabrycznie dobrane i nie ma możliwości regulacji. Nie zmienia to faktu, że całość u mnie sprawdza się idealnie. może lekko upoślezone jest wybieranie nierównosci poniżej 1 cm, ale takie rzeczy to się nawet na XC-owym sztywniaku przelatuje bez zwalniania, moim zdaniem do niczego nie jest potrzebne idealne wybieranie takich małych rzeczy. Za to jak trzeba trochę pokręcić no to jest zupełnie inna rozmowa. nie wiem jak to jest ustawione w Vanie R, moze jakoś mocniej, ale jeśli tak samo jak w Vanilli to nie ma sensu się tego pozbywać.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Dobra dobra to już skumałem. Nie musicie mi wklejać zdjęć vanilli.
Wynika z tego że nigdzie nie ma zewnętrznej regulacji, a pokrętło z DHX 4 i 5 to tylko tłumienie kompresji.
Co do odmulenia jeśli rzeczywiście działa to na zasadzie iż otwiera się przy pewnym ciśnieniu to pompując trochę więcej powietrza do dampera powinniśmy podnieść ciśnienie oleju(ale chyba zbyt mało - tego to nie wiem i nie umiem policzyć) tak że blaszki będą się otwierały szybciej.
Ale wg mnie jest to bzdura... shimy reagują na każde ugięcie tylko raz słabiej a raz mocniej. Przy takiej konstrukcji wyeliminowanie bujania możliwe byłoby tylko przy prawie całkowitym zamknięciu przepływu przy sile takiej jaka działa podczas pedałowania. Czyli blaszki otwierały by się przy mocniejszych hitach i zachowywałyby się przy okazji jak mocno skręcony zawór kompresji.
Wynika z tego że nigdzie nie ma zewnętrznej regulacji, a pokrętło z DHX 4 i 5 to tylko tłumienie kompresji.
Co do odmulenia jeśli rzeczywiście działa to na zasadzie iż otwiera się przy pewnym ciśnieniu to pompując trochę więcej powietrza do dampera powinniśmy podnieść ciśnienie oleju(ale chyba zbyt mało - tego to nie wiem i nie umiem policzyć) tak że blaszki będą się otwierały szybciej.
Ale wg mnie jest to bzdura... shimy reagują na każde ugięcie tylko raz słabiej a raz mocniej. Przy takiej konstrukcji wyeliminowanie bujania możliwe byłoby tylko przy prawie całkowitym zamknięciu przepływu przy sile takiej jaka działa podczas pedałowania. Czyli blaszki otwierały by się przy mocniejszych hitach i zachowywałyby się przy okazji jak mocno skręcony zawór kompresji.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość