Motocross w wykonaniu braci Wincenciaków
Motocross w wykonaniu braci Wincenciaków
www.mtb.interia.pl
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Nie trzeba filmu by wiedzieć, że bracia "W" są nienormalni.. `Pomimo poztywnego spojrzenia z mojej strony na ich nową zajawkę, to i tak bardziej mi się podobają na rowerach niź na MX
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
poczekaj Rycerzu jak zobaczysz niebawem całość :P Na rowerze faktycznie jeździliśmy ładniej ale na motorach dopiero śmigamy 2 miesiące więc jeszcze mamy trochę czasu żeby się wjeździć. Dzisiaj mieliśmy atakować twoje tereny ale pogoda przeszkodziła ;(
http://www.youtube.com/watch?v=xj4XJCmw ... re=related męczy mnie ta skocznia od kiedy zobaczyłem ją na youtubie. Niedaleko od Ciebie więc znajdziesz kiedyś chwilkę z rodziną i się z nami przejedziecie
http://www.youtube.com/watch?v=xj4XJCmw ... re=related męczy mnie ta skocznia od kiedy zobaczyłem ją na youtubie. Niedaleko od Ciebie więc znajdziesz kiedyś chwilkę z rodziną i się z nami przejedziecie

http://www.facebook.com/pages/BIOTOP-RACING-extremalne-obozy-rowerowe/255750574475192 Biotop racing - obozy rowerowe
-
- Posty: 397
- Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
- Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
- Kontakt:
Mam pytanie trochę od czapy, ale wybaczcie- od dłuższego czasu ciekawi Mnie kwestia zachowania ( a właściwie różnic w zachowaniu zawieszenia motocyklowego a zawieszenia full susp. rowerowego [ zachowanie podczas twardych lądowań] ). Na filmie, który podesłał VINCENT widać jest gościa spadającego dobrych kilka metrów w pionie na płasko, lądującego i jadącego sobie dalej, dodam że widywałem wielokrotnie na filmach MX gości spadających nawet z 10m na płaskie, po czym lądowali bez większego stresu i napirali dalej... ( identyczna sytuacja na rowerze na 99% zakończyłaby się zmasakrowaniem sprzętu oraz ridera ). Wiem, że zawieszenie motocyklowe jest wielokrotnie twardsze, ponieważ dopasowane jest pod wagę maszyny razem z płynami, ale zarazem zawiecha motocyklowa jest czuła...
Czy osiągnięto taki efekt stosując w amorach motocyklowych tłumiki podobne w działaniu do HSCV? Będę bardzo wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości. Pzdr
Co do filmu, to ładnie ciśniecie i widać, że się staracie


Co do filmu, to ładnie ciśniecie i widać, że się staracie

dziadek_dzidek wczoraj konkretnie przetestowałem mój nowy nabytek na ten sezon, Monstera 03. Ma on właśnie całą budowe i tłumiki wprost z MX, działające na zasadzie HSCV innych modeli Marzocchi, ale w innym wykonaniu i skali. Tam gdzie czułem już że rama i całe tylne zawieszenie dostaje po tyłku, dobija (Big Hit 04 i DHX 5.0), tam Monster lądował gladko, bez żadnego "ale" brał wszystko na siebie, po prostu czułem że mógłbym lądować na nim gładko takie rzeczy, jakie cała reszta sprzętu by nie wytrzymała...
Podsumowując, myśle że wpływ na to mają tłumiki, wymiary (ilość oleju który tłumi i powietrza w lagach), regulacje (zauważ ze zawieszenie motocyklowe ma względnie wolny powrót i jest mocno przytłumione), wytrzymałość (zawieszenie motocyklowe dobije, ale jest tak mocne że sie nie rozleci), rodzaj sprężyn itp...

Edit:
Zapomniałem uwzględnić prędkości w MX (co jest chyba bardzo ważne), co ma wpływ na kierunek wypadkowych sił działających na motor podczas lotu i lądowania. To taka sama zasada jak lądowanie na rowerze, im mniejsza prędkość tym bardziej pionowe lądowanie potrzebujesz (np. drop), a im większa prędkość tym możesz mieć bardziej płaskie.
Podsumowując, myśle że wpływ na to mają tłumiki, wymiary (ilość oleju który tłumi i powietrza w lagach), regulacje (zauważ ze zawieszenie motocyklowe ma względnie wolny powrót i jest mocno przytłumione), wytrzymałość (zawieszenie motocyklowe dobije, ale jest tak mocne że sie nie rozleci), rodzaj sprężyn itp...

Edit:
Zapomniałem uwzględnić prędkości w MX (co jest chyba bardzo ważne), co ma wpływ na kierunek wypadkowych sił działających na motor podczas lotu i lądowania. To taka sama zasada jak lądowanie na rowerze, im mniejsza prędkość tym bardziej pionowe lądowanie potrzebujesz (np. drop), a im większa prędkość tym możesz mieć bardziej płaskie.
dziadek_dzidek Monster dodatkowo o czym nie wspomniał muszel
ma tłumienie ostatnich 2cm skoku i nie jest to szybka kompresja dla ścisłości.
Poza tym fenomenem Moniki są progresywne spręzyny ja kto w moto zwykle sie stosuje
mają wartość od 2.0 do 4.5 wiec bez obaw na tym amorze można ładować na płaskie ze sporą prędkością.
Tak ze swojego doświadczenia na KX-ie im wieksza prędkość tym bardziej płaskie lądowanie można zaliczyć poza tym na moto nie czuć lotu.
Na rowerze 5m to już fajne rąbnięcie a na moto 10m leci sie ot tak... nie czując tego
Potwierdzam, ze przy lądowaniu odkręca sie manetke, ląduje sie jeszcze gładziej przez to

Poza tym fenomenem Moniki są progresywne spręzyny ja kto w moto zwykle sie stosuje

Tak ze swojego doświadczenia na KX-ie im wieksza prędkość tym bardziej płaskie lądowanie można zaliczyć poza tym na moto nie czuć lotu.
Na rowerze 5m to już fajne rąbnięcie a na moto 10m leci sie ot tak... nie czując tego

Potwierdzam, ze przy lądowaniu odkręca sie manetke, ląduje sie jeszcze gładziej przez to

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość