Damper - zapowietrzony?
Damper - zapowietrzony?
Zauważyłem dziś że przy silnym i dynamicznym ugięciu z dampera wyraźnie słychać dźwięk przepływającego oleju. Podczas normalnej pracy, tj. niegwałtowne ugięcia, jest cicho, hałasuje tylko podczas szybkiego i silnego ugięcia. Tak to mniej więcej słychać:
http://patrz.pl/mp3/damp
To normalny dźwięk przepływu oleju czy objaw zapowietrzenia (tłumienie działa, ale u brata w Foxie nie ma takich dźwięków)?
http://patrz.pl/mp3/damp
To normalny dźwięk przepływu oleju czy objaw zapowietrzenia (tłumienie działa, ale u brata w Foxie nie ma takich dźwięków)?
U mnie jest tłokiem w dół. Tłumienie działa, ale trochę chyba go damper stracił, bo przy max. skręceniu, prostuje się baaaradzo wolno, a powinien chyba całkowicie się zablokować. Wiec możliwe że trochę zapowietrzony. Przyczyna? Czytałem że jak jest za niskie ciśnienie w komorze SPV może się zapowietrzyć. Byłem dziś w serwisie i jakże się zdziwiłem kiedy nanometr pokazał ZERO
. Nabiłem gdzieś 120PSI, co po zejściu powietrza przy ściąganiu wężyka powinno dac ok. 80 i zaraz po wypłacie kupuje pompkę.

Ktoś tu chyba nie ma pojęcia jak działa pompka do amortyzatorów. Zakładam ze pompką do amortyzatorów pompowałeś. One blokują komorę jeszcez zanim odkręcisz końcówkę.sznib pisze:Nabiłem gdzieś 120PSI, co po zejściu powietrza przy ściąganiu wężyka powinno dac ok. 80
Wiec jak pompujesz 120psi to po odkręceniu węza robi psyk i dalej w komorze masz 120psi.
Psyknięcie jest nie z komory a z wężyka tylko! Dla tego wiekszość niekumatych osób nieświadomie ma dużo wiecej ciśnienia niż chce mieć


Przy tak małej komorze powietrze zeruje sie w ułamku sekundy wiec w jaki sposób obliczyłeś, ze 80psi bedziesz miał?

Czytałem dość długą dyskusję na Forum rowerowym na ten temat, tj. czy powietrze ucieka po odkręceniu wężyka czy nie. No i większość opinii była że jednak ucieka, bo po nabiciu np. 100psi i ponownym wkręceniu wężyka jest już mniej, nawet o połowę czasem (zależy od pompki). Podobno nawet w instrukcji do pompek jest ten fakt uwzględniony i piszą żeby sprawdzić ile ucieka i o tyle więcej pompować.
O, nawet wygrzebałem w historii:
http://www.forumrowerowe.org/topic/3869 ... lem-z-spv/
Ja tam dużego doświadczenia z damperami nie mam, ale wolałem dać więcej, bo na razie nie mam pompki, a wolałem mieć pewność że nie będzie poniżej zalecanego min. czyli 50psi.
Swoją drogą dziwi mnie że pi powietrze uciekło po zaledwie 3 miesiącach jazdy...
O, nawet wygrzebałem w historii:
http://www.forumrowerowe.org/topic/3869 ... lem-z-spv/
Ja tam dużego doświadczenia z damperami nie mam, ale wolałem dać więcej, bo na razie nie mam pompki, a wolałem mieć pewność że nie będzie poniżej zalecanego min. czyli 50psi.
Swoją drogą dziwi mnie że pi powietrze uciekło po zaledwie 3 miesiącach jazdy...
sznibto są brednie, pompka przy ponownym przykręceniu do dampera pokazuje mniejsze ciśnienie niż było przed jej odłączeniam, bo powietrze które jest w zbiorniczku wypełnia pompkę(ciśnienie musi się wyrównać. W zbiroczniczku masz duże ciśnienie a w pompce przed dokręceniem jest ciśnienie atmosferyczne, znacznie niższe). To tłumaczy też dlaczego te wartości zależą od pompki. Bo każda pompka może mieć inną objętość, przez co więcej, lub mniej powietrza do niej ucieknie. Jednym słowem jak pompujesz 100 psi i odkręcasz pompkę to takie ciśnienie zostaje.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość