DHX problem

bottle
Posty: 346
Rejestracja: 18.05.2005 19:19:22
Kontakt:

DHX problem

Post autor: bottle »

Witam.
Do DHXa 5.0 200mm/50mm wsadziłem body i tłoczysko (wraz z iglicą od tłumienia) z VanR 200/57mm.
Operacja niby poszła zgodnie z planem ale mam parę problemów:

1.Pokrętło od tłumienia powrotu daje się wykręcić pomimo, że iglica pracuje (po wykręceniu pokrętła iglica się wysuwa przy ugięciu)

2.Damper ma 2-3mm skoku tłoka na których tak jakby działał tylko na sprężynie... tzn 2-3mm nie czuć oporu oleju... Nie ma ani kompresji ani tłumienia...

3.Damper stuka przy ugięciu jakby miał wielkie luzy na tulejach ale takowych nie posiada. Stukot niesie się po ramie jak cholera, zawór chyba aż tak głośno nie działa?

Pozdrawiam i czekam na porady:)
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Co do pkt 2 i 3 to objawy zapowietrzenia, lub co mam u siebie, stukająca sprężyna Propedala. Z pkt.1 nie wiem co jest grane... Jeżeli iglica została z Van R powinno być ok. A co z shimami itp? Coś musi być nie tak, bo po złożeniu iglica powinna blokować pokrętło. Tłumienie powrotu działa?
bottle
Posty: 346
Rejestracja: 18.05.2005 19:19:22
Kontakt:

Post autor: bottle »

Tłumienie działa, ponadto gdy wykręciłem to pokrętło to iglica wyskoczyła i zatrzymała się na przeciwległej ściance gniazda tego pokrętła.

Zalewałem damper od głównego zbiornika aż zapełnił sie piggy back, potem wsadziłem zakręcony IFP i zakręciłem główny zbiorniczek. Wnętrze tłoczyska zakropiłem po brzegi olejem a otworki zakleiłem smarem do amortyzatorów żeby się nie wylał. Następnie wsunąłem IFP (z odkręconą śrubą) na 33mm jak dla 200/57mm. Zakręciłem śrubę i odlałem nadmiar oleju... Może zaleję go po raz drugi..

Sam tłok z shimami przełożyłem z DHXa 5.0. Wdaje mi się że body i tłoczysko są takie same w obu damperach bo robiłem pomiary.
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
bottle
Posty: 346
Rejestracja: 18.05.2005 19:19:22
Kontakt:

Post autor: bottle »

Temat do zamknięcia. Nigdy nie dokręcajcie sprężyny poza ramą! Potem tak to się kończy że kręcąc tłoczyskiem odkręca się ono od tłoka. Te 2-3mm to byłą odległość miedzy tłoczyskiem a tłokiem... Teraz dokręciłem mocno tłok i już wszystko gra:)
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Tłok na klej powinien być wkręcony. Nawet oficjalny serwisowy manual o tym mówi.
bottle
Posty: 346
Rejestracja: 18.05.2005 19:19:22
Kontakt:

Post autor: bottle »

Klej anaerobowy czy jakoś tak? Mam takowy specyfik, jak coś się będzie działo zrobię serwis i użyje kleju. Dzięki za info!
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Tego ci już nie powiem. Coś do gwintów, usuwany ciepłem. Loctite? Coś takiego.
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

bottle nie chcesz wiedzieć co się stanie z Twoim damperem jak się tłok odkręci w środku ;) Zrób to jak najszybciej, bo szkoda Twojego zdrowia i sprzętu.
bottle
Posty: 346
Rejestracja: 18.05.2005 19:19:22
Kontakt:

Post autor: bottle »

http://www.technicoll.pl/
Mam specyfik tej firmy ale nie jest on wcale niebieski jak lockite tylko taki bezbarwny. Anerobowy więc poradzie sobie na gwincie. Tak uczynię jeszcze dzisiaj:)
edit:
Dokładnie ten
http://www.allegro.pl/item1087775569_kl ... icqll.html
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości