DHX problem
DHX problem
Witam.
Do DHXa 5.0 200mm/50mm wsadziłem body i tłoczysko (wraz z iglicą od tłumienia) z VanR 200/57mm.
Operacja niby poszła zgodnie z planem ale mam parę problemów:
1.Pokrętło od tłumienia powrotu daje się wykręcić pomimo, że iglica pracuje (po wykręceniu pokrętła iglica się wysuwa przy ugięciu)
2.Damper ma 2-3mm skoku tłoka na których tak jakby działał tylko na sprężynie... tzn 2-3mm nie czuć oporu oleju... Nie ma ani kompresji ani tłumienia...
3.Damper stuka przy ugięciu jakby miał wielkie luzy na tulejach ale takowych nie posiada. Stukot niesie się po ramie jak cholera, zawór chyba aż tak głośno nie działa?
Pozdrawiam i czekam na porady:)
Do DHXa 5.0 200mm/50mm wsadziłem body i tłoczysko (wraz z iglicą od tłumienia) z VanR 200/57mm.
Operacja niby poszła zgodnie z planem ale mam parę problemów:
1.Pokrętło od tłumienia powrotu daje się wykręcić pomimo, że iglica pracuje (po wykręceniu pokrętła iglica się wysuwa przy ugięciu)
2.Damper ma 2-3mm skoku tłoka na których tak jakby działał tylko na sprężynie... tzn 2-3mm nie czuć oporu oleju... Nie ma ani kompresji ani tłumienia...
3.Damper stuka przy ugięciu jakby miał wielkie luzy na tulejach ale takowych nie posiada. Stukot niesie się po ramie jak cholera, zawór chyba aż tak głośno nie działa?
Pozdrawiam i czekam na porady:)
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
Tłumienie działa, ponadto gdy wykręciłem to pokrętło to iglica wyskoczyła i zatrzymała się na przeciwległej ściance gniazda tego pokrętła.
Zalewałem damper od głównego zbiornika aż zapełnił sie piggy back, potem wsadziłem zakręcony IFP i zakręciłem główny zbiorniczek. Wnętrze tłoczyska zakropiłem po brzegi olejem a otworki zakleiłem smarem do amortyzatorów żeby się nie wylał. Następnie wsunąłem IFP (z odkręconą śrubą) na 33mm jak dla 200/57mm. Zakręciłem śrubę i odlałem nadmiar oleju... Może zaleję go po raz drugi..
Sam tłok z shimami przełożyłem z DHXa 5.0. Wdaje mi się że body i tłoczysko są takie same w obu damperach bo robiłem pomiary.
Zalewałem damper od głównego zbiornika aż zapełnił sie piggy back, potem wsadziłem zakręcony IFP i zakręciłem główny zbiorniczek. Wnętrze tłoczyska zakropiłem po brzegi olejem a otworki zakleiłem smarem do amortyzatorów żeby się nie wylał. Następnie wsunąłem IFP (z odkręconą śrubą) na 33mm jak dla 200/57mm. Zakręciłem śrubę i odlałem nadmiar oleju... Może zaleję go po raz drugi..
Sam tłok z shimami przełożyłem z DHXa 5.0. Wdaje mi się że body i tłoczysko są takie same w obu damperach bo robiłem pomiary.
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
Temat do zamknięcia. Nigdy nie dokręcajcie sprężyny poza ramą! Potem tak to się kończy że kręcąc tłoczyskiem odkręca się ono od tłoka. Te 2-3mm to byłą odległość miedzy tłoczyskiem a tłokiem... Teraz dokręciłem mocno tłok i już wszystko gra:)
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
http://www.technicoll.pl/
Mam specyfik tej firmy ale nie jest on wcale niebieski jak lockite tylko taki bezbarwny. Anerobowy więc poradzie sobie na gwincie. Tak uczynię jeszcze dzisiaj:)
edit:
Dokładnie ten
http://www.allegro.pl/item1087775569_kl ... icqll.html
Mam specyfik tej firmy ale nie jest on wcale niebieski jak lockite tylko taki bezbarwny. Anerobowy więc poradzie sobie na gwincie. Tak uczynię jeszcze dzisiaj:)
edit:
Dokładnie ten
http://www.allegro.pl/item1087775569_kl ... icqll.html
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości