Nieznany Rower i jego rozwiązania techniczne

Kornel193
Posty: 10
Rejestracja: 22.08.2010 22:53:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kornel193 »

Ja bym zastosował wał kardana. Same zalety przy skrzyni biegów. Nie wiem czy sie pytać żeby nie wyjść na idiote ale czy da sie "stworzyć" takiego G-Boxxa o otwartej konstrukcji z Shimano Nexus ? Bo chodzi mi to po głowie i nie wiem co mysleć.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Kornel193 oprócz wagi. Sam gearbox 3+ kg dorzuca do roweru, nawet zakladajac, ze pare rzeczy nie ma wiec troche mniej to dorzuć wał i masz rower cegłe.
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Kornel193 chodzi ci o to że chcesz wywalić całe przełożenie z napinaczem i założyć nexusa? Były już takie próby i widziałem jakieś zdjęcia na pb tylko te piasty nie miały możliwość założenia tarcz ale widziałem że jakoś nawiercano korpus i przykręcano tarczę.
Kornel193
Posty: 10
Rejestracja: 22.08.2010 22:53:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kornel193 »

Tzn. skoro by sie dało to oczywiście zastosowałbym łańcuch. Ale podwójny damper jakby go zamienić na jakiegoś spręzyniaka to może i wygląd by to miało.
Czy w sprzedaży są dostępne ochraniacze gumowe na Upside-Down ?

PS : Wracając do myśli przewodzącej tematowi zarzucam linkiem z innym dziwnym DH :
http://www.krutor.cz/bikes/hrotor/en.htm
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Kornel193 sa dostepne ale dalej - 2 dampery obok siebie nie maja sensu skoro mozesz zastosowac 1 duzy damper. Pomijam fakt, ze jesli nie masz zamiaru robic tryliona skoku do roweru do spadania z dachów to nawet pakowanie dampera 10.5 przyspozy ci wiecej problemów niz korzyści.
Kornel193
Posty: 10
Rejestracja: 22.08.2010 22:53:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kornel193 »

@tomek059 : Nie. Chodziło mi o coś w tym stylu : http://i118.photobucket.com/albums/o89/ ... irt650.jpg
Rozumiesz ? wywalić przednią przeżutkę i na przedniej kasecie zostawić średnie kółko. przeplec krótki łańcuch przez kółko zębate zmodowanej piasty która byłaby zamontowana na rurce podsiodłowej (na zaciskach takich jak przeżutki i w podobnym miejscu) a stamtąd łańcuchem na singielka piasty tylniej. Ot i cała filozofia. Wiem ze to troche zajmie zrozumienie mojej wizji ale uważam że nie ma sensu robić pod to całej ramy za 6tys. Odrobina inwencji twórczej i wyobraźni inżyniera i mamy to samo za 20 razy taniej.

@ Spaced : Oczywiście te wszystkie moje wypowiedzi są tylko checią wymiany myśli z ludźmi którzy już swoje "przejechali", na temat tych rozwiązań które być może kiedyś zastosuję. Czyli mówisz że dwa dampery nie mają racji bytu, chociarz gdyby zbadać rozkład naprężeń w momencie lądowania na twardą powieszchnię stwierdziłbym że dwa troche dłużej pożyją przy takim traktowaniu w przeciwieńswie do pojedynczego.
Kornel193
Posty: 10
Rejestracja: 22.08.2010 22:53:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kornel193 »

Oooo to właśnie to !
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Kornel193 a ile chcesz skoku w ramie? 400? :P Jakos inne rowery nie eksploduja dampery. Jakby to dawało przewage to v10 miałoby 2 dampery ;)
Szczerze przestan na siłe szukac dziwnych wynalazków. v10 ma przełozenie 3.6, rower ze 300mm skoku z damperem 10.5x3.5 miałby przełozenie 3.4.

A ten link co wrzuciles to nie jest do gearboxa, a myslalem, ze o to ci chodzi. Tam przekładnia jest stosowana tylko, ze wzgledu na umieszczenie pktu obrotu.
Gearboxowy bike masz np. tutaj: http://lp1.pinkbike.com/photo/2112/pbpic2112794.jpg

Swoja droga nie ma sensu robic ramy z gearboxem za 6 tysiecy I ze da sie 20 razy taniej? Stary daj mi namiary na twoje dealera bo g-boxx2 kosztuje tyle, ze trudno byłoby ci sie wyrobic <6tys z rama z nim ;)


btw. Moze napisz jasno i dokładnie jaki chcesz rower zrobic, wypunktuj jakie chcesz miec w nim rozwiazania to bedzie cie łatwiej zrozumiec, bo na razie nie masz zrozumienia nie ze wzgledu na skomplikowane pomysły tylko ze wzgledu na nieskładne wypowiedzi.
Digas
Posty: 856
Rejestracja: 05.03.2006 15:12:54
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Digas »

wracając do tematu głównego...

jak dla mnie to zrobili rowerowego cudaka po to żeby ktoś o tym mówił, dyskutował, oglądał, rozmyślał... i osiągnęli swój cel czego jesteśmy najlepszym przykładem :)
Kornel193
Posty: 10
Rejestracja: 22.08.2010 22:53:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kornel193 »

Właściwie to chyba masz rację. Taki rower na niby. Niby jest ale na nim specjalnie nie podziałasz.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Kornel193 na targach rowerowych jest pełno takich wynalazków od typów z duza wiedza inzynierska ale zerowym kontaktem ze sportem. W skrócie - wymyślonych na kiblu.
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Spaced pisze:i dlatego zastosowano 2 powietrzne dampery kiepsko znoszące duże przełożenia o małym rozmiarze.
Nie chce cie smucić ale stosujac damper o rozmiarze 10.5x3.5 przy maksymalnym skoku i tak osiągneliby mniejsze przełożenie niz obecnie jest w v10.
Po pierwsze niewiem czemu odnosisz sie do v10. Ten rower head to wymysl jakiegos goscia, ktory chcial miec taki rower i tyle, a v10 to seryjna rama. Roznica jest taka, ze head dh ma byc efektowny, a v10 efektywna.

Po drugie nie ogarniam co Ty napisales, albo uzywasz slow ktorych nie rozumiesz albo nie umiesz pisac (albo ja nie umiem czytac, ale problemy mam tylko z twoim postem). Wez mi ten swoj wywod wytlumacz w jasny sposob bo nic nie lapie z tych dwoch zdan.

Po trzecie, masz w ogole jakies dane tego roweru?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Driver no to jak ma byc efektowny to czemu mówisz o rozwalaniu damperów? Czego nie rozumiesz - rama head ma regulacje skoku od 180 do 300 wg strony. Przy maksymalnym skoku = 300mm stosujac damper o rozmiarze 10.5 cala lub 267mm przełożenie osiągasz mniejsze niz w sancie v10. Nie wiesz czemu porównuje? Bo to przykład roweru, gdzie damper nie wybucha, a przełozenie jest wieksze. Ot żywy dowód na to, ze 2 dampery sa zbędne wbrew temu co mówisz.

btw. Raczej nie umiesz czytac bo dosc jasno pisałem, no chyba ze rozmiarów damperów nie kminisz. Swoja droga head to nie wymysł goscia co sam sobie rower zrobił, ten rower był na eurobike, a to KOSZTUJE GRUBY HAJS. Do tego Richi robi rowery, nawet jesli dziwne i durne.



PS. Jak czegos nie rozumiesz, to napisz czego zamiast sugerować mi, ze pisac nie umiem.
BiałyMadball
Posty: 350
Rejestracja: 17.01.2010 21:57:55
Lokalizacja: Rzeszów / Bieszczady
Kontakt:

Post autor: BiałyMadball »

Sorry, za odgrzebywanie tematu, ale znalazłem coś co mnie rozwaliło doszczętnie. Mam nadzieję, że nikt z "poważnych" konstruktorów nigdy tego projektu nie zobaczy :P

Obrazek
2015 set - Intense Socom FRO + Manitou Revox PRO + Boxxer RC 2012
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Wypas, trzeba by mieć elastyczne kości w nogach :).
Tak serio , nogi dubluja pracę widelca, środek ciężkości w kosmosie itd. jakaś koszmarna wariacja na temat bicykla DH.
maro_donald
Posty: 374
Rejestracja: 29.04.2007 14:47:37
Lokalizacja: moje a w nim...
Kontakt:

Post autor: maro_donald »

... a do tego korba nie ma racji bytu tam gdzie jest, chyba że napęd na jedną nogę jest. ;)
http://www.pinkbike.com/photo/6610569/
http://www.flickr.com/photos/marekufnal/
tatuator
Posty: 364
Rejestracja: 14.06.2010 08:10:51
Kontakt:

Post autor: tatuator »

albo dwie korby niezależne i dwie kasety :) chore
Konioczynka666
Posty: 29
Rejestracja: 21.02.2010 16:58:36
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: Konioczynka666 »

Toż to fake, nie da się zrobić wheelie na tym rowerze : D Chyba że to manual.
Kupie napinacz pod miske i zebatke 36z
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość