OEM - zalety i wady.
-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
OEM - zalety i wady.
Witam, nurtuje mnie takie pytanie:
Czym różni się część OEM'owska od zwykłej? (Np. Marzocchi 55R dodawane do set'u Giant Reign X2 od zwykłych 55R zakupionych w Gregorio?)
Przeszukałem na Google-nic nie znalazłem co by mnie satysfakcjonowało. Z góry dziękuje za oświecenie mnie w tym temacie.
Pozdrawiam, Banan725135650.
Czym różni się część OEM'owska od zwykłej? (Np. Marzocchi 55R dodawane do set'u Giant Reign X2 od zwykłych 55R zakupionych w Gregorio?)
Przeszukałem na Google-nic nie znalazłem co by mnie satysfakcjonowało. Z góry dziękuje za oświecenie mnie w tym temacie.
Pozdrawiam, Banan725135650.
Wersje oem z tego co wiem są nieco "okrojone", słyszałem że często to zupełnie inne uginacze niż katalogowe 
Są też takie które mają np jakieś dodatkowe duperele typu blokada skoku itp.
"Niektore roznice widac z zewnatrz, np. rura sterowa stalowa zamiast
aluminiowej lub kolor. Inne sa ukryte (olej, nieco inne zawory czy
sprezyny). Dodatkowo, pewne widelce sprzedawane w detalu maja czasem
rozne dodatki, jak sprezyny innej twardosci, podkladki itp."
~kopiowane z moje.net.pl


Są też takie które mają np jakieś dodatkowe duperele typu blokada skoku itp.
"Niektore roznice widac z zewnatrz, np. rura sterowa stalowa zamiast
aluminiowej lub kolor. Inne sa ukryte (olej, nieco inne zawory czy
sprezyny). Dodatkowo, pewne widelce sprzedawane w detalu maja czasem
rozne dodatki, jak sprezyny innej twardosci, podkladki itp."
~kopiowane z moje.net.pl

Może to rozwieje Wasze wątpliwości:
http://pl.wikipedia.org/wiki/OEM
http://pl.wikipedia.org/wiki/OEM
No Pain No Game
[url=http://theoldpricks.com/]The Old Pricks Racing Team[/url]
[url=http://theoldpricks.com/]The Old Pricks Racing Team[/url]
bodzio2k to niema nic do tematu.
" * Zalety: Oprogramowanie OEM jest znacznie tańsze od oprogramowania typu BOX.
* Wady: Przypisanie oprogramowania do jednego komputera lub jego części. Uniemożliwia to ponowną instalację oprogramowania na nowszym sprzęcie zakupionym przez użytkownika tego oprogramowania."
Niema tu podtekstu rowerowego
Banan725135650 chciał żeby wyjaśnic różnice, OEM a katalogowy amortyzator, takie trudne?
" * Zalety: Oprogramowanie OEM jest znacznie tańsze od oprogramowania typu BOX.
* Wady: Przypisanie oprogramowania do jednego komputera lub jego części. Uniemożliwia to ponowną instalację oprogramowania na nowszym sprzęcie zakupionym przez użytkownika tego oprogramowania."
Niema tu podtekstu rowerowego

-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
Banan725135650 możliwe że np giant produkuje produkt a marzocchi zgadza się aby sygnować je nazwą firmy 
Firmy chcą oszczędzać na rowerach, najlepiej na najdroższym-amortyzatorze, używają tańszych materiałów.Z tego co wiem to 66 oem różniły się tylko tym że nie można było podkładkami regulować skoku.

Firmy chcą oszczędzać na rowerach, najlepiej na najdroższym-amortyzatorze, używają tańszych materiałów.Z tego co wiem to 66 oem różniły się tylko tym że nie można było podkładkami regulować skoku.
Oem może róznić się kolorem, naklejkami w przypadku amorka. Damper może być przezaworowany, np dhxy w big hitach albo dampery oryginalnie dokładane do ih sunday'ów. Miałem kiedyś oemowe juicy 5 któe były białe (widział ktoś kiedyś takie?
) a kolega ma czerwone elixiry. Oemowe mavic 729 z gianta glory sa niebieskie, sztyce / kierownice mogą być przycięte. Na oemowe części nie dostaniesz pudełka gwarancji, czasem też instrukcji.

-
- Posty: 26
- Rejestracja: 27.06.2007 11:03:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Z definicją może nie ale z potrzebą rynku tak. Kupujesz rower i masz do wyboru taki z amorem marki Giant i marki Marzocchi. Wybierasz Marzocchi bo to przecież znana marka widelców, a Giant ?pietryna pisze:nie jest możliwe żeby giant produkował amora i sygnował go marzocchi bo jest nie nawet niezgodne z definicją. Jakby giant kupował amory marzocchi i naklejał na nich swoje loga zamiast ich, wtedy byłoby ok.
Porównywałem też kiedyś swojego Bombera Box z niby takim samym OEM i widać zdecydowaną róznicę. Inny lakier, inne pokrętła (u mnie alu w OEM plastiki), nie wiem jak z rurą bo nie rozbierałem

zalety -> mozna nabyc rzeczy o wiele taniej + w innych malowaniach / unikaty 
wady -> mozna nabyc 'ciut' inne rzeczy
W przypadku amorow OEM'y - malo sa spotykane , glownie roznia sie malowaniem ze stajni mrz lub okrojonymi tlumikami.
Tak samo wyglada u RS, przykladowo
Totem/Lyrik z motion'em zamiast mission'em -> czyli takie domain 318 wpakowane w lepsze modele
Hamulce - glownie malowania / dodatkowe udziwnienia np. inne klamki
i reszte czesci mozna sie rowniez domyslic


wady -> mozna nabyc 'ciut' inne rzeczy

W przypadku amorow OEM'y - malo sa spotykane , glownie roznia sie malowaniem ze stajni mrz lub okrojonymi tlumikami.
Tak samo wyglada u RS, przykladowo
Totem/Lyrik z motion'em zamiast mission'em -> czyli takie domain 318 wpakowane w lepsze modele

Hamulce - glownie malowania / dodatkowe udziwnienia np. inne klamki
i reszte czesci mozna sie rowniez domyslic


niektorzy z Was maja troche racji,a inni pisza chyba tylko po to zeby pisac.
psycho144
OEM w wykonaniu Marcocha: dostajemy formularz w ktorym wybieramy jakie parametry ma spelniac widelec ktory chcemy zamowic.i tak: mozemy sobie wybrac kolor (z reguly sposrod 3-4,w sprzedazy sklepowej jest jeden,gora dwa),rure sterowa (alu/stal, 1/18, 1.5,tapered czasami),w mniejszych widelcach typu dj/44 mozemy wybrac oske 9mm,20mm,14mm.Do tego mozemy wybrac skok w wiekszosci widelcow (np. dj 80-100-120mm),do tego mozemy wybrac czy ma miec mocowanie pod hamulec tarczowy/vbreak,w przypadku dwupolek mozemy sobie zazyczyc mostek zintegrowany z redukcja lub bez,a w przypadku niektorych jednopolek blokade skoku lub jej brak.
kazdy OEMowy widelec wychodzi z fabryki przypisany do montowni ktora go zamowila.
wady: marzocchi baaaardzo sie denerwuje jak ktos sprzedaje ich amortyzatory solo,gdy kupimy taki widelec bez dowodu zakupu roweru/ramy z amortyzatorem to mozemy miec klopoty z gwarancja.
czesci OEM to czesci sprzedawane bez pudelek,czesto z niewielkimi modyfikacjami aby lepiej pasowaly do wizji roweru firmy ktora je zamawia.i do tego to sie sprowadza.
psycho144
a gowno,bo akurat amory to najpopularniejsze powszechnie dostepne czesci OEM.Amory i hamulce.W przypadku amorow OEM'y - malo sa spotykane
OEM w wykonaniu Marcocha: dostajemy formularz w ktorym wybieramy jakie parametry ma spelniac widelec ktory chcemy zamowic.i tak: mozemy sobie wybrac kolor (z reguly sposrod 3-4,w sprzedazy sklepowej jest jeden,gora dwa),rure sterowa (alu/stal, 1/18, 1.5,tapered czasami),w mniejszych widelcach typu dj/44 mozemy wybrac oske 9mm,20mm,14mm.Do tego mozemy wybrac skok w wiekszosci widelcow (np. dj 80-100-120mm),do tego mozemy wybrac czy ma miec mocowanie pod hamulec tarczowy/vbreak,w przypadku dwupolek mozemy sobie zazyczyc mostek zintegrowany z redukcja lub bez,a w przypadku niektorych jednopolek blokade skoku lub jej brak.
kazdy OEMowy widelec wychodzi z fabryki przypisany do montowni ktora go zamowila.
wady: marzocchi baaaardzo sie denerwuje jak ktos sprzedaje ich amortyzatory solo,gdy kupimy taki widelec bez dowodu zakupu roweru/ramy z amortyzatorem to mozemy miec klopoty z gwarancja.
czesci OEM to czesci sprzedawane bez pudelek,czesto z niewielkimi modyfikacjami aby lepiej pasowaly do wizji roweru firmy ktora je zamawia.i do tego to sie sprowadza.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
Ale jak OEM jest inny niz tzw. aftermarket to odzwierciedla to nazwa produktu (np. totem coil IS zamiast totem coil czy marze rv czy tam inny r costam, którego nie było w sprzedaży normalnie). Jesli PEŁNA!!! nazwa w specyfikacji jest taka sama w przypadku amora to bebechy sa te same - po prostu inaczej malowany moze byc czy miec opcje jak piotrex opisał. Kupujac OEMOWE 55R nie traci sie wiele nad 55R poza własnie problemem z gwara.
byc moze to kwestia 36h bez snu,ale nie bardzo rozumiem sens tego zdaniai..jesli popelnilem jakies bledy stylistyczne to wybaczcie,ale wszelkie poprawki moge nanosic jutro-teraz musze odespac..proXof pisze:piotrex do tego, w przypadku- "ciut" nadużyłeś tych sformułowań
w kwestii przerzutek,piast-co do zasady wszystko takie samo (choc wiadomo,ze w temacie np piast z driverem zebatka moze miec 12t zamiast 11t ktore jest wersji aftermarketowej).
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
Primo - W reign X2 2010 np. jest 55rs i jest to OEM jak sie patrzy.
Duo - Giant nie produkuje amortyzatorów (nalepia naklejki na suntoury i spinnery)
Trio - OEMy sa na prawde rozne, rozniste
Szczegolnie w wysokich modelach rowerow, widelec dobiera sie kolorystycznie do ramy przy okazji zwiekszajac skok czy dodajac rure tapered. Wnetrznosci sa takie same.
Natomiast w nizszych modelach jest pelna dowolnosc i mozna cuda spotkac... tak jak moj 55rs w porownaniu do standardowego 55rv = inny tlumik, inne pokretla regulacji, inny zakres regulacji, inne malowanie, rura tapered.
Od poczatku sezonu widelec jest pode mna i moje wnioski sa jak najbardziej pozytywne - jak na tak prosty sprzet, spisuje sie geniealnie.
Ogolnie ja nie bal bym sie kupowac widelcow oem, a tym bardziej nowych - cena znaczaca nizsza, a widelce w wiekszosci calkiem ok. Natomiast mialbym wielkie obawy o dampery.
Duo - Giant nie produkuje amortyzatorów (nalepia naklejki na suntoury i spinnery)
Trio - OEMy sa na prawde rozne, rozniste
Szczegolnie w wysokich modelach rowerow, widelec dobiera sie kolorystycznie do ramy przy okazji zwiekszajac skok czy dodajac rure tapered. Wnetrznosci sa takie same.
Natomiast w nizszych modelach jest pelna dowolnosc i mozna cuda spotkac... tak jak moj 55rs w porownaniu do standardowego 55rv = inny tlumik, inne pokretla regulacji, inny zakres regulacji, inne malowanie, rura tapered.
Od poczatku sezonu widelec jest pode mna i moje wnioski sa jak najbardziej pozytywne - jak na tak prosty sprzet, spisuje sie geniealnie.
Ogolnie ja nie bal bym sie kupowac widelcow oem, a tym bardziej nowych - cena znaczaca nizsza, a widelce w wiekszosci calkiem ok. Natomiast mialbym wielkie obawy o dampery.
http://www.endura.pl
Ja powiem na przykładzie Marzocchi Dirt Jumpera 3, ktorego zakupilem za polowe ceny detalicznej byl to OEM. Znajomy mial wersje od dystrybutora, z zewnatrz nie roznily sie niczym, za to rozkrecajac do tlumikow roznice byly tzn. w OEM'ie zamiast aluminiowych elementow byly plastikowe.
W pracy moze sie troche roznily, jednak nie byla to znaczna roznica, napewno trwalosc elementow wewnatrz bedzie inna.
Mając OEM'a nie ma gwarancji, i jednak roznic sie moga produkty oprocz wizualnie to wnętrzem.
W pracy moze sie troche roznily, jednak nie byla to znaczna roznica, napewno trwalosc elementow wewnatrz bedzie inna.
Mając OEM'a nie ma gwarancji, i jednak roznic sie moga produkty oprocz wizualnie to wnętrzem.
piotrex - z tymi oeam'ami to chodzilo mi o TYPOWE oemy np. rozne rodzaje 66 w roznych niedostepnych kolorach , tak samo x4, wspomniane totemy i lyriki, ktore ciezko naprawde spotkac przy kupnie.
Na allegro totemow IS widzialem moze z 2 w przeciagu roku ?
Lyrikow - tez gdzies tak
Gdyz takie normalne oem'y - sa 1:1 jak towar z pudelka.
=edit=
przypomnialo mi sie o dirt jumperze 2 - ktory mial cos kolo 150skoku i byl montowany w big hitach
-> taki przykladowy 100% oem 
http://www.bikepedia.com/Images/image.a ... t-Comp.jpg

Pare modeli korb FSA bylo niemozliwych do kupienia - gdyz byly produkowane pod jakies firmy
Na allegro totemow IS widzialem moze z 2 w przeciagu roku ?
Lyrikow - tez gdzies tak

Gdyz takie normalne oem'y - sa 1:1 jak towar z pudelka.
=edit=
przypomnialo mi sie o dirt jumperze 2 - ktory mial cos kolo 150skoku i byl montowany w big hitach


http://www.bikepedia.com/Images/image.a ... t-Comp.jpg

Pare modeli korb FSA bylo niemozliwych do kupienia - gdyz byly produkowane pod jakies firmy

OEM'y to części:
A. Dokładnie takie same jak wersje dostępne w sklepach, różną się malowaniem (opcja dla producenta chcącego wykorzystać zęści np. rowerów, zawarowane dampery do ram, które nie działają wydajnie z innymi ramami), są to partsy dostarczane do montowni w kartonach, bez kolorowych pudelek znanych ze sklepu, masowo dostarczane do montowni. Chodzi o wyróżnienie pożądanych części, pożądanych producentów, co podnosi prestiż, a brak pudełek tnie budżet.
B. Okrojone wersję, gorsze materiały (np. dobrze znany hayes Comp, czy inne "kochane" rst [które psuje renomę, wśród "PRO" itd). Amory marza z plastikowymi korkami etc (DJ comp, czy inne). I jak wyżej, bez pudełka itd. Okraja budżet po całości, gorszy sprzęt, bez pudeł etc.
C. Całkowicie customowe sprzęty, produkowane dla danego producenta.
Filozofii niema, a niektórzy jakieś brednie piszą.
A. Dokładnie takie same jak wersje dostępne w sklepach, różną się malowaniem (opcja dla producenta chcącego wykorzystać zęści np. rowerów, zawarowane dampery do ram, które nie działają wydajnie z innymi ramami), są to partsy dostarczane do montowni w kartonach, bez kolorowych pudelek znanych ze sklepu, masowo dostarczane do montowni. Chodzi o wyróżnienie pożądanych części, pożądanych producentów, co podnosi prestiż, a brak pudełek tnie budżet.
B. Okrojone wersję, gorsze materiały (np. dobrze znany hayes Comp, czy inne "kochane" rst [które psuje renomę, wśród "PRO" itd). Amory marza z plastikowymi korkami etc (DJ comp, czy inne). I jak wyżej, bez pudełka itd. Okraja budżet po całości, gorszy sprzęt, bez pudeł etc.
C. Całkowicie customowe sprzęty, produkowane dla danego producenta.
Filozofii niema, a niektórzy jakieś brednie piszą.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości