hamulec hydrauliczny. Problem

963
Posty: 91
Rejestracja: 25.03.2010 13:22:09
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

hamulec hydrauliczny. Problem

Post autor: 963 »

Siema. od paru dni jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem hamulca Accent Scraper. Problem polega na tym że po założeniu i ustawieniu klocków klamka łapie przez max 2 minuty jazdy, potem coraz bardziej miękka, aż w końcu w ogóle nie łapie. Nie miałem nigdy stycznosci z hamplami hydraulicznymi, więc nie wiem co to może być. Ma ktoś jakieś pomysły?
spz
Posty: 514
Rejestracja: 13.07.2010 13:53:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: spz »

Czym zalales?
http://spinacz86.pinkbike.com/
963
Posty: 91
Rejestracja: 25.03.2010 13:22:09
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: 963 »

kupiłem podobno zalane, nówki z dotem 4.
spz
Posty: 514
Rejestracja: 13.07.2010 13:53:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: spz »

Ja stawiam na to, ze sa zapowietrzone. Poki sam tego nie sprawdzisz/zrobisz nie bedziesz wiedzial.
http://spinacz86.pinkbike.com/
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Możliwe też, że jest usyfiony DOT. Przelałbym cały hamulec DOT-em 5 jeśli umiesz dobrze wypłukać układ, jeżeli nie to DOT 4 (nie mogą się wymieszać nawet w najmniejszej proporcji).
963
Posty: 91
Rejestracja: 25.03.2010 13:22:09
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: 963 »

Dzięki chłopaki :* przeleje go nowym dotem 4 i się zobaczy. Nie wiem w ogóle czy mogę nalać dot 5, bo w instrukcji jest napisane żeby nalewać tylko dot 4.
spz
Posty: 514
Rejestracja: 13.07.2010 13:53:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: spz »

EZrider pisze:c DOT-em 5 jeśli umiesz dobrze wypłukać układ, jeżeli nie to DOT 4 (nie mogą się wymieszać nawet w najmniejszej proporcji).
DOT 5 z DOT4 nie wolno ale juz z DOT5.1 czy DOT3 mozna. I jesli w instrukcji ma napisane, ze DOT4 only to znaczy, ze nie wolno mu lac DOT5 bo jest na bazie silikonu. Natomiast moze spokojnie zalac DOT3 oraz DOT5.1. Jednak DOT3 nie lalbym ze wzgledu na nizsza temperature wrzenia a DOT5.1 wcale nie musi byc lepszy od DOT4.
Ja od siebie polecam plyn Motul RBF 600 (DOT4 z temp wrzesnia ponad 300C). W samochodzie sie sprawdza wiec tymbardziej w rowerze.
Oprocz temperatury wrzenia trzeba miec na uwadze, ze plyn hamulcowy jest silnie higroskopijny wiec nie wiem ile te hamulce przelezaly na polce i byly zalane albo czy plyn, ktorym byly zalewane byl nowy ale mieszanka wody+plynu tez oslabia dzialanie calego ukladu.
http://spinacz86.pinkbike.com/
Shibby
Posty: 328
Rejestracja: 05.05.2009 12:21:36
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Shibby »

Skoro po kilku przyciśnięciach klamki robi się miękka to stawiałbym na zapowietrzenie.
Lej dot'a 4 daje radę ;]
963
Posty: 91
Rejestracja: 25.03.2010 13:22:09
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: 963 »

Zalałem od nowa nowym dotem 4 i na razie ciśnie aż miło ;) jutro przetestuje bardziej, ale teraz to już chyba powinien być luz:) Dzięki :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości