Krótkie i szybkie pytanie:
Co zyskam a co mogę stracić mając ramę która tylny trójkąt ma krótki (np. 380mm) a górną rurę o wymiarach (np.580mm).?
I odwrotnie, co zyskam a co stracę mając ramę która ma tylny trójkąt długi (np. 425mm), a góra rurę (np.556mm).
Pzdr ; )
Geometria ram. Krótko i na temat ; ))
krótki tylny trójkąt - bardziej zwrotny rower, szczególnie odczuwalne w ciasnych bandach itp. Dodatkowo łatwiej się kręci 360tki itp 
Zbyt krótki tył przeszkadza z kolei w jeździe po lesie i ogólnie fr/dh - rower staje się strasznie nerwowy w prowadzeniu.
A długość górnej rury wpływa na Twoją pozycję na rowerze, zbyt krótka przeszkadza, wali się kolami po kierownicy przy dokręcaniu i ogólnie jeździ do dupy... Z dłuższą (w rozsądnych granicach) łatwiej przyjąć odpowiednią pozycję na rowerze.
Generalnie zależy do jakiego stylu jazdy i pod jaki wzrost potrzebujesz ramy - zalety ramy w jednym przypadku mogą stać się jej największymi wadami w drugim

Zbyt krótki tył przeszkadza z kolei w jeździe po lesie i ogólnie fr/dh - rower staje się strasznie nerwowy w prowadzeniu.
A długość górnej rury wpływa na Twoją pozycję na rowerze, zbyt krótka przeszkadza, wali się kolami po kierownicy przy dokręcaniu i ogólnie jeździ do dupy... Z dłuższą (w rozsądnych granicach) łatwiej przyjąć odpowiednią pozycję na rowerze.
Generalnie zależy do jakiego stylu jazdy i pod jaki wzrost potrzebujesz ramy - zalety ramy w jednym przypadku mogą stać się jej największymi wadami w drugim

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
Pablo666 Zumbi voodoo zwykłe czy street? bo to pierwsze ma dlugi tył (420chyba). Jak dla mnie optymalnie jest ok 410-415mm w sztywniaku. Do tego górna rura +/- 580 i jest przyjemna ramka pod koło 180cm wzrostu 

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
miki_ck Street, zapomniałem że jest różnica w geometrii. W niej tył ma 406mm ; )
Bo bardzo poważnie zastanawiam się nad wyborem ramy, nie chce na razie zdradzać co, ale tak patrzę że różnica wychodzi niewielka, dosłownie 0,5-10mm więc to wiele nie jest a różnica w cenie waha się 200-300zł co jest dużą różnicą ; )
Bo bardzo poważnie zastanawiam się nad wyborem ramy, nie chce na razie zdradzać co, ale tak patrzę że różnica wychodzi niewielka, dosłownie 0,5-10mm więc to wiele nie jest a różnica w cenie waha się 200-300zł co jest dużą różnicą ; )
Pozwólcie że podczepię się do tematu
Jestem chwilowo zmuszony do śmigania na starszej ramce - jakieś zwykłe mongoose o geometri raczej do XC / niedzielnych przejażdżek. Przełożyłem osprzęt, amora 100mm - a tu ZONK z geometrią
Czy to jest ta sławna nadsterowność? Byle pochylenie ramy powoduje znaczne skręcenie przedniego koła, ciężko ją opanować nawet na asfalcie przy 15km/h, mam wrażenie że nawet na prostej skręca (jazda bez trzymanki to w ogóle kosmos ;p)...
Jak myślicie, czy obniżenie amora na 80mm trochę poprawi jej skrętność?
Jestem chwilowo zmuszony do śmigania na starszej ramce - jakieś zwykłe mongoose o geometri raczej do XC / niedzielnych przejażdżek. Przełożyłem osprzęt, amora 100mm - a tu ZONK z geometrią

Jak myślicie, czy obniżenie amora na 80mm trochę poprawi jej skrętność?
http://brooce.pinkbike.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości