Geometria ram. Krótko i na temat ; ))

Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Geometria ram. Krótko i na temat ; ))

Post autor: Pablo666 »

Krótkie i szybkie pytanie:
Co zyskam a co mogę stracić mając ramę która tylny trójkąt ma krótki (np. 380mm) a górną rurę o wymiarach (np.580mm).?
I odwrotnie, co zyskam a co stracę mając ramę która ma tylny trójkąt długi (np. 425mm), a góra rurę (np.556mm).

Pzdr ; )
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

krótki tylny trójkąt - bardziej zwrotny rower, szczególnie odczuwalne w ciasnych bandach itp. Dodatkowo łatwiej się kręci 360tki itp :)
Zbyt krótki tył przeszkadza z kolei w jeździe po lesie i ogólnie fr/dh - rower staje się strasznie nerwowy w prowadzeniu.

A długość górnej rury wpływa na Twoją pozycję na rowerze, zbyt krótka przeszkadza, wali się kolami po kierownicy przy dokręcaniu i ogólnie jeździ do dupy... Z dłuższą (w rozsądnych granicach) łatwiej przyjąć odpowiednią pozycję na rowerze.

Generalnie zależy do jakiego stylu jazdy i pod jaki wzrost potrzebujesz ramy - zalety ramy w jednym przypadku mogą stać się jej największymi wadami w drugim :roll:
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

miki_ck Rama do Dual/4x czasem jakieś pojeżdżenie po lesie ; )
Aktualnie mam Zumbi VD i tak jak mówisz, przy krótkim tyle rower jest nerwowy ; ) Wcześniej miałem Dragstar'a i czuć było różnicę.
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Pablo666 Zumbi voodoo zwykłe czy street? bo to pierwsze ma dlugi tył (420chyba). Jak dla mnie optymalnie jest ok 410-415mm w sztywniaku. Do tego górna rura +/- 580 i jest przyjemna ramka pod koło 180cm wzrostu :)
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

miki_ck Street, zapomniałem że jest różnica w geometrii. W niej tył ma 406mm ; )
Bo bardzo poważnie zastanawiam się nad wyborem ramy, nie chce na razie zdradzać co, ale tak patrzę że różnica wychodzi niewielka, dosłownie 0,5-10mm więc to wiele nie jest a różnica w cenie waha się 200-300zł co jest dużą różnicą ; )
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Pozwólcie że podczepię się do tematu


Jestem chwilowo zmuszony do śmigania na starszej ramce - jakieś zwykłe mongoose o geometri raczej do XC / niedzielnych przejażdżek. Przełożyłem osprzęt, amora 100mm - a tu ZONK z geometrią :D Czy to jest ta sławna nadsterowność? Byle pochylenie ramy powoduje znaczne skręcenie przedniego koła, ciężko ją opanować nawet na asfalcie przy 15km/h, mam wrażenie że nawet na prostej skręca (jazda bez trzymanki to w ogóle kosmos ;p)...
Jak myślicie, czy obniżenie amora na 80mm trochę poprawi jej skrętność?
http://brooce.pinkbike.com
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

brooceWydaję mi się że zmiana na 80 dobrze wpłynie, aczkolwiek mogę się mylić.


Chciałem jeszcze zapytać, czemu Romet Buttefly ma bardzo krótki tył (380), a przód to ma długi (590)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości