[mat13por] Mongoose NX DH + Travis Triple Instrict

mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

[mat13por] Mongoose NX DH + Travis Triple Instrict

Post autor: mat13por »

Rama: Mongoose NX DH 2001 (Z) (3994g)
Widelec: Manitou Travis Triple Instrict 180 (Z) (3210g)
Damper: Progressive Suspension 5th 222mm (Z) (524g) + 5th 400/2,3 (570g)

Kierownica: Sunline V1 745mm LE (289g)
Mostek: Truvativ Hussefelt 31,8 (188g)
Gripy: Dartmoor Ripper (86g)
Barendy: Sunline
Stery: Octane One Warp II (136g)

Siodło: TIOGA MC LITE (197g)
Sztyca: Accent( 268g)
Zacisk: Handmade (18g)
Korby: Shimano Hone M601 2008 (642g) + rockring SAINT 2009 (146g)
Support: Shimano FC-M580/760 (99g)
Zębatka: SLX 36t (60g)
Łańcuch: SRAM PG-850 (296g)
Pedały: HT AN01SS (436g)

Napinacz: Handmade (112g)
Przerzutka: Shimano Tiagra RD-4500 (235g)
Manetka: Shimano Deore 8b. (126g)
Kaseta: Shimano XT CS-M737 8b. (258g)

Koło przód:
Obręcz: Sunrims MTX33 26’ 36h (673g)
Szprychy: DT Champion (?)
Piasta: Dabomb HeadSpin 36h (286g)
Opona: WTB Timberwolf Race 2.7 (910g)
Dętka: standart 1,95-2,35 (ok. 170g)

Koło tył:
Obręcz: Sunrims MTX33 26’ 36h (673g)
Szprychy: DT Champion (?)
Piasta: NS Coaster PRO 36h 135/10 (369g)
Opona: WTB Timberwolf Race 2.7 (908g)
Dętka: standart 1,95-2,35 (ok. 170g)


Hamulec przód: Shimano SAINT 2009 (301g) + Shimano XT 203mm (197g)
Hamulec tył: Shimano SAINT 2009 (326g) + Shimano XT 203mm (198g)

Waga: łazienkowe 18,5kg

Obrazek

Krótki opis modyfikacji:

Rama: Niegdyś był to Mongoose NX DH. Z biegiem czasu domagał się kilku modyfikacji: wzmocniona główka – standartowe wzmocnienie zastąpione wspawką 27cm - aluminium 4mm. Kolejne wzmocnienie u góry główki 10cm i obejma a’la Zumbi. Teraz nic nie ma prawapęknąć :) Wachacz – wzmocnienie jak na zdjęciu, bo poprzedni pękł na spawie od strony tarczy. Teraz już nie ma prawa tego ruszyć. Rama wypiaskowana i pomalowana tylko podkładem.. Geometria mi odowiada, więc starałem się z ramą nie rozstawać - sukcesywnie ją wzmacniając. Aktualnie poziome haki są bardzo przydatne bo mogę regulować tylny trójkąt. Ramę na sezon 2011 zmienie, więc bez zbędnych komentarzy. Ta będzie wisieć w pokoju rowerowym na ścianie :)

Amortyzator:
Podłubałem w nim trochę. Ze standartowych 180mm aktualnie jest 203mm bez jakich kolwiek ingerencji w jego wytrzymałość. Zwiększyłem bo czasami potrafił dobić, a nie lubie tego uczucia. Pobawiłem się trochę olejem w tłumiku i teraz łapie kompresje na ost. centymetrze skoku. Zalany olejem 5w. Zastanawiam się nad TI springiem.

Damper: Odmulony przez shimmod na początku sezonu 2009. Wtedy też wymieniłem wszystkie uszczelki. Zalany olejem 5w. Cały sezon bez najmniejszej przygody. Przez zastosowanie shimmoda zawieszenie zaczęło całkiem inaczej pracować. Polecam wszystkim przeróbke SPV :)

Piasta tył: ściszenie jej, poprzez uszczelnienie bębenka i zalania go olejem 10w.

Do wymiany na sezon 2010: ex 721, opony HR 2.7/2.5, siodło, sztyca, zacisk sztycy i jeszcze kilka czerwonych akcentów.


PS. Tutaj macie temat o kradzieży mojego roweru. Mojej determinacji i odnalezieniu go. Nikomu tego nie życze, a od tej pory nawet nie stoji w garażu, tylko w moim pokoju :)

http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... 808#699808
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Ciekawy rowerek, pierwszy raz widze taka ramke.
Jak wydluzyles maniciaka?
BTW: Gratuluje odzyskania rowerka :)
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

blackdemon nic nie wydłużałem ;) Po prostu bardziej się chowa o te 16mm. W goleni ze sprężyną jest podkładka dystansowa na dole. Zdemontowałem ją, zastąpiłem ją elastomerem ze starego amorka moto i elegancko :) 196mm to mi się udało go ugiąć więc pewnie ze ~200mm ma.

ps. dzięki ;)
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

mat13por tak trzymaj :) masz zajawkę na dłubanie i to mi się podoba..ł
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Banan725135650
Posty: 2379
Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
Lokalizacja: Węgierska Górka
Kontakt:

Post autor: Banan725135650 »

Ładny:) home made tuning? Popieram takie sposoby ;) i gratuluje odnalezienia rowerka-temat był chyba jednym z najciekawszych jakich czytałem:) może trochę późno, ale napisałem złodziejowi parę czułych słówek:P
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

Dzięki ;) Za niedługo postaram się porobić lepsze zdjęcia ;)
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

Czas na zmiany :) Wiec jeżeli kogoś interesują jakieś części z tego rowera, to prosze o PW.
grzesiekfrchelm
Posty: 417
Rejestracja: 03.10.2008 16:14:38
Lokalizacja: Warszawa/Chełm
Kontakt:

Post autor: grzesiekfrchelm »

Te wagi co podaleś to były ważone przez ciebie czy katalogowe ?
Bike--http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=58141
http://www.lsfr.pl
szustaczek
Posty: 560
Rejestracja: 21.02.2009 22:41:12
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Post autor: szustaczek »

jak to mozliwe zeby przedni hamulec byl ciezszy o 20 gram od tylnego ?
sprzedam buty shimano MP90![url]http://allegro.pl/show_item.php?item=2041896325[/url]
ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

mat13por mi ta sama opona wazy 1450g jak zrobiłeś, że masz ją lżejsza o 5kg? ;]
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

Ważone przezemnie. Pomylilem przedni z tylnym :)
grzesiekfrchelm
Posty: 417
Rejestracja: 03.10.2008 16:14:38
Lokalizacja: Warszawa/Chełm
Kontakt:

Post autor: grzesiekfrchelm »

Wcześniej jak pisałem post swój to patrzyłem na opis roweru i było siodło (takie jak na foto) earthworks i było coś niecałe 420g napisane a teraz patrze i jest lekkie tiogi nie wiem ocb ale tak czy siak jak dla mnie ta waga jakaś podejrzana jest:)
Bike--http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=58141
http://www.lsfr.pl
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

grzesiekfrchelm tak było :) bo siodło zmieniłem, i nie zaktualizowałem go tutaj. Aktualne siodło to TIOGA MC LITE :) które wazy 197g.

Dodałem aktualniejsze zdjęcie.

A poprzedni rocker waży dokładnie 416g.
nikom
administrator
Posty: 1794
Rejestracja: 13.04.2004 14:57:48
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: nikom »

uuu jaki oldchoolowy model... ilesz to godzin spedzilem nad jego zdjeciem w katalogu rowerowym. ehhh.. oby jezdzil jak najdluzej!
BiałyMadball
Posty: 350
Rejestracja: 17.01.2010 21:57:55
Lokalizacja: Rzeszów / Bieszczady
Kontakt:

Post autor: BiałyMadball »

mat13por pisze:Amortyzator: Podłubałem w nim trochę. Ze standartowych 180mm aktualnie jest 203mm bez jakich kolwiek ingerencji w jego wytrzymałość. Zwiększyłem bo czasami potrafił dobić, a nie lubie tego uczucia. Pobawiłem się trochę olejem w tłumiku i teraz łapie kompresje na ost. centymetrze skoku. Zalany olejem 5w. Zastanawiam się nad TI springiem
Mam identyczny model Travisa i też się z tym spotykam. Nie powiem by mi to dobijanie jakoś strasznie przeszkadzało, bo zdarzyło mi się to w tym roku dosłownie kilka razy, ale to rozwiązanie wydaje się całkiem niezłe. Sam się z tym bawiłeś, czy jest to jakiś powszechnie stosowany patent w travisach ? :)
2015 set - Intense Socom FRO + Manitou Revox PRO + Boxxer RC 2012
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

mat13por czy ta rama nie pękła Ci czasem na żarze? Byłem tam świadkiem takiego pęknięcia chyba w podobnej ramie.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

BiałyMadball sam sie bawilem :)

quilong ta rama nigdy mi nie pękła :) pokazały się tylko gdzieniegdzie pęknięcia.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Jaram sie tą rama mega. Strasznie fajna i podobnie jak nikom pamietam jak kiedys chcialem ja miec.

Swoja droga to to podniesienie travisa to uwazac trzeba bo jak przy takim tunie jakbys miał inny kształt dolnej rurki to mogłbys miec zamiast niej tam juz travisa ;)
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

Spaced takich błędów nie popełniam :) Wszystko elegancko sie mieści :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości