Tulejki do dampera , z czego najlepiej wytoczyc
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 15.12.2010 20:43:31
- Lokalizacja: Limanowa
- Kontakt:
Tulejki do dampera , z czego najlepiej wytoczyc
Jaki materiał polecacie ??
http://pisior177.pinkbike.com/album/intense-M6/
słyszałem, że cedr świetnie nadaje się do produkcji takich elementów
A na serio, na allegro gość sprzedaje raczej sprawdzone tulejki w przyzwoitej cenie - po co sobie utrudniać życie, jak można kupić gotowe

A na serio, na allegro gość sprzedaje raczej sprawdzone tulejki w przyzwoitej cenie - po co sobie utrudniać życie, jak można kupić gotowe

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Nie ma co się kłopotać, bo tulejki to nie tylko materiał ale i utwardzenie powierzchniowe oraz uszczelki itp. Najprościej zamów u "darex" tulejki na wymiar i po kłopocie - wątek o tym masz tutaj; http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=61379
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
darex no mosiądz był i jest do dziś stosowany jako materiał ślizgowy w silnikach i innych urządzeniach, wszystko zależy w jakich proporcjach jest dobrany, ale jak dla mnie w zawieszeniu moze mieć zastosowanie jeśli tuleja mosiężna np bedzie wbita w stal lub w tuleję z twardszego materiału żeby się nie rozbiła za szybko. dlatego jakbym miał je toczyć to z mocnej stali.
Back in black
No dobry trop.
Czym twardszy materiał na sworzeń tym lepiej, minimum 200 HB. To są dane od producenta tulejek ślizgowych DU. Twardość ma tutaj bardzo duże znaczenie, ze względu na ścieralność. Czym twardszy materiał tym mniej się ściera. Mechanizm działania takiej pary metal-polimer w tulejkach DU polega na tym, że sworzeń ma odpowiednią (nie za niską) chropowatość, dzięki temu w mikro szczeliny wchodzi polimer i wtedy połączenie wygląda mniej więcej jakby teflon pracował z teflonem. To są mikroskopijne szczeliny, tam samo cząsteczki polimeru, które tam siedzą, także gołym okiem się tego nie zobaczy.
Można sobie łopatologicznie nawet wyobrazić, że mało twardy materiał jakim jest aluminium ściera się znacznie szybciej od stali na tulejkach montażowych. A sworzeń, nie współpracuje z metalem tylko z miękkim polimerem, którego można łatwo nawet zeskrobać.
Czym twardszy materiał na sworzeń tym lepiej, minimum 200 HB. To są dane od producenta tulejek ślizgowych DU. Twardość ma tutaj bardzo duże znaczenie, ze względu na ścieralność. Czym twardszy materiał tym mniej się ściera. Mechanizm działania takiej pary metal-polimer w tulejkach DU polega na tym, że sworzeń ma odpowiednią (nie za niską) chropowatość, dzięki temu w mikro szczeliny wchodzi polimer i wtedy połączenie wygląda mniej więcej jakby teflon pracował z teflonem. To są mikroskopijne szczeliny, tam samo cząsteczki polimeru, które tam siedzą, także gołym okiem się tego nie zobaczy.
Można sobie łopatologicznie nawet wyobrazić, że mało twardy materiał jakim jest aluminium ściera się znacznie szybciej od stali na tulejkach montażowych. A sworzeń, nie współpracuje z metalem tylko z miękkim polimerem, którego można łatwo nawet zeskrobać.
[url]http://www.proshox.com[/url]
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość