Tulejki do dampera , z czego najlepiej wytoczyc

maciekbike
Posty: 108
Rejestracja: 15.12.2010 20:43:31
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Tulejki do dampera , z czego najlepiej wytoczyc

Post autor: maciekbike »

Jaki materiał polecacie ??
http://pisior177.pinkbike.com/album/intense-M6/
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

słyszałem, że cedr świetnie nadaje się do produkcji takich elementów :roll:

A na serio, na allegro gość sprzedaje raczej sprawdzone tulejki w przyzwoitej cenie - po co sobie utrudniać życie, jak można kupić gotowe ;)
mrbelin
Posty: 22
Rejestracja: 19.12.2010 11:44:15
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: mrbelin »

Cedr nie jest tak łatwo dostać. Ale alternatywą jest brąz który jest dość mocno odporny na ścieranie.
http://belin.pinkbike.com/
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

Nie ma co się kłopotać, bo tulejki to nie tylko materiał ale i utwardzenie powierzchniowe oraz uszczelki itp. Najprościej zamów u "darex" tulejki na wymiar i po kłopocie - wątek o tym masz tutaj; http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=61379
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
balfa2step
Posty: 313
Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: balfa2step »

brąz , mosiądz , bardzo dobre właściwosci slizgowe bez dodatkowych smarów itp.
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

Jak ktoś uważa, że tam się mosiądz lub brąz nadaje to niech zrewiduje swoje poglądy uwzględniając specyfikację tulejek DU lub polimerowych dotyczącą wałków z jakimi mogą współpracować.
[url]http://www.proshox.com[/url]
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

darex no mosiądz był i jest do dziś stosowany jako materiał ślizgowy w silnikach i innych urządzeniach, wszystko zależy w jakich proporcjach jest dobrany, ale jak dla mnie w zawieszeniu moze mieć zastosowanie jeśli tuleja mosiężna np bedzie wbita w stal lub w tuleję z twardszego materiału żeby się nie rozbiła za szybko. dlatego jakbym miał je toczyć to z mocnej stali.
Back in black
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

No dobry trop.

Czym twardszy materiał na sworzeń tym lepiej, minimum 200 HB. To są dane od producenta tulejek ślizgowych DU. Twardość ma tutaj bardzo duże znaczenie, ze względu na ścieralność. Czym twardszy materiał tym mniej się ściera. Mechanizm działania takiej pary metal-polimer w tulejkach DU polega na tym, że sworzeń ma odpowiednią (nie za niską) chropowatość, dzięki temu w mikro szczeliny wchodzi polimer i wtedy połączenie wygląda mniej więcej jakby teflon pracował z teflonem. To są mikroskopijne szczeliny, tam samo cząsteczki polimeru, które tam siedzą, także gołym okiem się tego nie zobaczy.

Można sobie łopatologicznie nawet wyobrazić, że mało twardy materiał jakim jest aluminium ściera się znacznie szybciej od stali na tulejkach montażowych. A sworzeń, nie współpracuje z metalem tylko z miękkim polimerem, którego można łatwo nawet zeskrobać.
[url]http://www.proshox.com[/url]
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

darex samo alu czy mosiądz nie tylko się wytrze ale i zrobi sie jajo w tulejce od napręzeń których tuleje nie zdołają przenieść na damper, to samo będzie z polimerem jesli bedzie lipnie spasowany i sie dobrze nie spasuje z tulejami a sworzniem.
Back in black
Joniu 03
Posty: 155
Rejestracja: 04.04.2009 18:25:09
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: Joniu 03 »

Mosiądz każdy tokarz ci powie : ) produkcja jednej od 15-30 pln sie waha ale bez łożysk z łożyskiem jakieś 30 pln więcej musisz liczyć zapewne .
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości