Zerode Bikes - Era nowych rozwiązań ?
-
- Posty: 1836
- Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
frango ten napinacz co widać na 3 fotce jest do łańcucha,który idzie do piasty,a mi chodzi o ten który idzie od zębatki
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów 

nopainnogame ach... to chyba nie przewidują. Ale wiesz, chyba nie ma co się o przednią zębatkę martwić, bo kamień zatrzyma się na zbiorniczku dampera 
edit:
Łańcuch zębatki do piasty napinany jest dzięki regulowanemu mocowaniu piasty. A z piasty do zębatki (na tylnej piaście) jest napinany, właśnie tym małym patencikiem zamontowanym na wahaczu.

edit:
chyba jednak pytałeś się o napinacz do tego długiego łańcucha ;>nopainnogame pisze:No i chyba taki system jest tylko możliwy w jednozawiasie,bo przy jakimś wirtualu to chyba by musiały dochodzić napinacze.
Łańcuch zębatki do piasty napinany jest dzięki regulowanemu mocowaniu piasty. A z piasty do zębatki (na tylnej piaście) jest napinany, właśnie tym małym patencikiem zamontowanym na wahaczu.
pozdro
frango
frango
-
- Posty: 1836
- Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
frango pytałem w sumie o dwie różne rzeczy - nie zauwazyłem tego napinacza u góry,więc on wyjaśnia jedną kwestię. Mnie interesuje tylko ten łańcuch od korby,bo mi zawsze łańcuch na początku dość znacznie się rozciąga (obojętnie jakiej jakości był) i patrzę jak tu można to skorygować
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów 

michalnz tak ale masz ten sam skoka, a rózne ilosci skoku i przełozenie sie zmienia. Pomijam fakt - ze juz róznie krzywa przełozenia biegnie i w trakcie przechodzenia przez skok siłe rózna trzeba przyłozyc.
frango zobacz rozmiar zebatki i jak jest umieszczona - prawie pod rame nie wystaje. Jak jestes uparty to bashring do korb zawsze załozysz
W w ogole to sam jestes do góry nogami :P
frango zobacz rozmiar zebatki i jak jest umieszczona - prawie pod rame nie wystaje. Jak jestes uparty to bashring do korb zawsze załozysz

Idiotyczny rower.
Jedyne co ma sens, to zawieszenie, bo ładnie ścieżka osi tylnego koła jest nachylona.
Poza tym:
1. Brawo - zrezygnowaliśmy z ważącego 400 gram napędu DH aby zamontować 2 kilowy napęd z roweru miejskiego.
Redukcja masy nieosprężynowanej o ~8%, dodano 1.5 kilo metalu.
2. Zresztą na choinkę w zjazdówce 300% zakresu przełożeń? Pod górę się na tym nie jeździ. 3 przełożenia spokojnie wystarczą, a taka przekładnia planetarna jest dużo mniejsza i lżejsza.
3. Idiotyczne prowadzenie łańcucha - niby jest prosto, ale zawiecha będzie kopać porównywalnie do tradycyjnej.
4. Skoro już o tym mowa, to wymaga napinacza, na łańcuchu przy kole ze względu na zawiechę - ergo - będzie dzwonić jak normalny napęd
5. Na choinkę piasta 150mm? Mało to _dedykowanych_ piast SS na single speed na rozstaw 135mm?
6. Mocowanie dampera zachęca aby go rozwalić, ale to pewno można skorygować odpowiednio wyginając dolną rurę.
Jak ktoś chce girboxa to niech sobie zrobi napęd z hamerszmitem i jedną koronką z tyłu. Akurat dwa begi są, jeden do rozpędu i jeden do jazdy ^^ Będzie taniej, lżej i mniej awaryjnie. I pewno ciszej.
Jedyne co ma sens, to zawieszenie, bo ładnie ścieżka osi tylnego koła jest nachylona.
Poza tym:
1. Brawo - zrezygnowaliśmy z ważącego 400 gram napędu DH aby zamontować 2 kilowy napęd z roweru miejskiego.
Redukcja masy nieosprężynowanej o ~8%, dodano 1.5 kilo metalu.
2. Zresztą na choinkę w zjazdówce 300% zakresu przełożeń? Pod górę się na tym nie jeździ. 3 przełożenia spokojnie wystarczą, a taka przekładnia planetarna jest dużo mniejsza i lżejsza.
3. Idiotyczne prowadzenie łańcucha - niby jest prosto, ale zawiecha będzie kopać porównywalnie do tradycyjnej.
4. Skoro już o tym mowa, to wymaga napinacza, na łańcuchu przy kole ze względu na zawiechę - ergo - będzie dzwonić jak normalny napęd
5. Na choinkę piasta 150mm? Mało to _dedykowanych_ piast SS na single speed na rozstaw 135mm?
6. Mocowanie dampera zachęca aby go rozwalić, ale to pewno można skorygować odpowiednio wyginając dolną rurę.
Jak ktoś chce girboxa to niech sobie zrobi napęd z hamerszmitem i jedną koronką z tyłu. Akurat dwa begi są, jeden do rozpędu i jeden do jazdy ^^ Będzie taniej, lżej i mniej awaryjnie. I pewno ciszej.
Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
uzurpator jakie 400g? Napinacz - 170g (lekki), relatywnie lekka kaseta slx/saint - 230g, przerzutka (x.9) - 203g. To 600g. Piasta wazy 1.5kg. Dobijasz do roweru 700g. Jesli rama jest lekka to nie problem bo jest pare ram na rynku w podobnej wadze. Wez pod uwage, ze dotychczasowe ramy miały gearboxa wazacego po 2.5-3.5kg. 1500g to jest DUZY postep. Do tego są lżejsze piasty miejskie, w tym carbonowa. Takich przeciazen na niej nie ma by nie dało sie stosować.
2. Trzy przełozenia starcza do roweru parkowego czy funbike na zjazdówce - chcesz sie scigac 6-7 biegów.
3. Bedzie kopac porównywalnie do tradycyjnej przy wiekszym cofaniu sie kola
4. Masz racje
5. Masz racje
6. Osłonka. W lapierre czy glory tez zachecało.
A hammershidt - dalej tylko 3 biegi, wymuszona korba na tobie. To nie jest taki dobry pomysl. Ten rower to krok w dobra strone, pare drobnych zmian i mozesz miec na prawde fajny sprzet.
2. Trzy przełozenia starcza do roweru parkowego czy funbike na zjazdówce - chcesz sie scigac 6-7 biegów.
3. Bedzie kopac porównywalnie do tradycyjnej przy wiekszym cofaniu sie kola
4. Masz racje
5. Masz racje
6. Osłonka. W lapierre czy glory tez zachecało.
A hammershidt - dalej tylko 3 biegi, wymuszona korba na tobie. To nie jest taki dobry pomysl. Ten rower to krok w dobra strone, pare drobnych zmian i mozesz miec na prawde fajny sprzet.
Spaced:
1. 400 gram to waga masy nieresorowanej i de facto masa którą uwalasz.
Po pierwsze ten rower wymaga swojego napinacza ( obejrzyj te plastikowe prowadnice przed korpusem nexusa ).
Po drugie gołe alfine, bez oprzyrządowania, waży ~1.800g. Dodaj musisz dodać zębatki, łańcuchy i inne takie. Spokojnie ten napęd dodaje 2kg.
Po trzecie jak się uprzesz to kaseta z przerzutką będzie ważyć poniżej 300g
2. Jakich przełożeń? Bo szczerze, do zjazdu to mi wystarczają trzy dobrze rozstawione - mniej więcej tak jak w pieście 3 biegowej lub na kasecie 11-13-16. Na bardziej płaskie trasy przydałoby się 11-13-16-20 co jest zakresem właśnie 3 biegowej piasty :>
3. Zgoda
6. Ale osłonka jest protezą na kiepską konstrukcję ramy i przy okazji odcina nas od regulacji dampera.
Co do hamerszmita, to piję do tego, że użyteczność jest podobna do tego wynalazku bez
GgG: to jest 150mm
1. 400 gram to waga masy nieresorowanej i de facto masa którą uwalasz.
Po pierwsze ten rower wymaga swojego napinacza ( obejrzyj te plastikowe prowadnice przed korpusem nexusa ).
Po drugie gołe alfine, bez oprzyrządowania, waży ~1.800g. Dodaj musisz dodać zębatki, łańcuchy i inne takie. Spokojnie ten napęd dodaje 2kg.
Po trzecie jak się uprzesz to kaseta z przerzutką będzie ważyć poniżej 300g
2. Jakich przełożeń? Bo szczerze, do zjazdu to mi wystarczają trzy dobrze rozstawione - mniej więcej tak jak w pieście 3 biegowej lub na kasecie 11-13-16. Na bardziej płaskie trasy przydałoby się 11-13-16-20 co jest zakresem właśnie 3 biegowej piasty :>
3. Zgoda
6. Ale osłonka jest protezą na kiepską konstrukcję ramy i przy okazji odcina nas od regulacji dampera.
Co do hamerszmita, to piję do tego, że użyteczność jest podobna do tego wynalazku bez
GgG: to jest 150mm

Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
5. Może i macie racje że lepsza by była piasta na 135, ale pewnie założeniem projektanta było uzyskanie najwyższej możliwej sztywności, stąd zastosowanie piasty 150mm.
6. Nie zgadzam się że jest proteza ! W wielu ramach montuje się teraz osłonki i nikt nie narzeka. Nie odcina ona nas w żaden sposób od regulacji, dobrze zaprojektowana będzie się dała zdejmować nawet na trasie bez wożenia ze sobą zipów.
7. Nikt nie zauważył wysoko umieszczonego suportu? Czyżby to było złudzenie?
Jestem zdania takiego jak Spaced, jest to duży postęp skoro gearboxx waży 1,5kg. Te wynalazki prowadzą w przyszłości do powstania dobrze działającego gearboxxa o wadze poniżej 1kg, bo na pewno przy dobrze zaprojektowanym zawieszeniu cieszyło by się bardzo dużą popularnością wśród użytkowników.
6. Nie zgadzam się że jest proteza ! W wielu ramach montuje się teraz osłonki i nikt nie narzeka. Nie odcina ona nas w żaden sposób od regulacji, dobrze zaprojektowana będzie się dała zdejmować nawet na trasie bez wożenia ze sobą zipów.
7. Nikt nie zauważył wysoko umieszczonego suportu? Czyżby to było złudzenie?
Jestem zdania takiego jak Spaced, jest to duży postęp skoro gearboxx waży 1,5kg. Te wynalazki prowadzą w przyszłości do powstania dobrze działającego gearboxxa o wadze poniżej 1kg, bo na pewno przy dobrze zaprojektowanym zawieszeniu cieszyło by się bardzo dużą popularnością wśród użytkowników.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
gg:1037908
uzurpator 1500 to waga, która chyba producent rzucił ale nie jestem pewien, a jak kaseta + przerzutka 300g? x.0 wazy 188g. kaseta dura ace 156. Chcesz zdejmowac zeby? To wtedy ciezsza piasta bo alu bęben odpada 
2. Własnie mylisz tutaj Mi z ogólem. Po pierwsze tobie jedno bedzie pasowac, komus innemu cos innego i tu juz sie przydaje. Inna sprawa, ze zobacz ilo biegowe sa customowe kasety teamu speca (te od piasty dt z innym bebnem) - 6cio. Jakby byly potrzebne 3 to by były 3
Rower do scigania, nie tylko do jazdy. Ja wiem, ze u siebie wykorzystuje moze 4 biegi wiekszosc czasu ale jednak to rama do scigania sie. Inna sprawa, ze u nas mniejsza różnorodność tras jest niz na niektórych cyklach 
3. Nie przeszkadzało mi to w lapierre, w glory ludzie tez nie narzekaja. Mozna łatwo odkrecic.
I dalej powtarzam - sa lzejsze piasty od alfline - pewnie na to wpadnie ekipa - a jak nie to nie zdziwilbym sie gdyby podmianke dało sie zrobic przy odpowiedniej ilości pracy
Cubus5 speca widziales kiedys koło 135?
Tak samo sztywne jak 150 rozwiazanie. Chociaz mi akurat 150tka nie przeszkadza az tak bardzo. Wygodne bo koło moge przełozyc ze starego roweru.
7. Support nie jest wysoko. Jak w Sundayu jest.

2. Własnie mylisz tutaj Mi z ogólem. Po pierwsze tobie jedno bedzie pasowac, komus innemu cos innego i tu juz sie przydaje. Inna sprawa, ze zobacz ilo biegowe sa customowe kasety teamu speca (te od piasty dt z innym bebnem) - 6cio. Jakby byly potrzebne 3 to by były 3


3. Nie przeszkadzało mi to w lapierre, w glory ludzie tez nie narzekaja. Mozna łatwo odkrecic.
I dalej powtarzam - sa lzejsze piasty od alfline - pewnie na to wpadnie ekipa - a jak nie to nie zdziwilbym sie gdyby podmianke dało sie zrobic przy odpowiedniej ilości pracy
Cubus5 speca widziales kiedys koło 135?

7. Support nie jest wysoko. Jak w Sundayu jest.
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kwiecień 2009... "A o co to chodzi?"
http://www.dh-zone.com/News/912.html
http://www.dh-zone.com/News/912.html
Spaced:
a) Przerzutek ok 180 gram jest od groma. Kaseta - cóż, kaseta 11-23 będzie tak samo zjadać bęben jak kaseta 11-23 po odjęciu trzech koronek
Zresztą problem z bębnami zaczyna się, tak naprawdę, dopiero przy dużych koronkach i jeździe na młynku.
b) Masz w rowerze kasetę 11-23. Jak często korzystasz z 23 _na trasie_? Zakres kasety 11-23 odpowiada pi*drzwi czterem biegom w alfine. Reszta to zbędna masa. Dużo lepsze byłoby rozwiązanie podobne do tego co dłubie canyon, czyli skrzynia 3 biegowa o biegach +-44% i wadze circa 600 gram.
Paradoksalnie, jest to prawie taki sam zakres który Spec ostatnio pokazuje światu, czyli 6 rzędowa kaseta 9-17.
Zakres ten sam, tylko biegów na kasecie więcej.
c) Już widzę, jak odkręcasz w upierdzielonym błocie rowerze osłonkę, żeby sobie pokręcić regulacją kompresji :>
Piasty lżejsze od alfine oczywiście są. Ale jeżeli chcesz mieć 8 biegów ( o szosowym rozstawie :> ) to taka skrzynia będzie ważyć.
a) Przerzutek ok 180 gram jest od groma. Kaseta - cóż, kaseta 11-23 będzie tak samo zjadać bęben jak kaseta 11-23 po odjęciu trzech koronek

Zresztą problem z bębnami zaczyna się, tak naprawdę, dopiero przy dużych koronkach i jeździe na młynku.
b) Masz w rowerze kasetę 11-23. Jak często korzystasz z 23 _na trasie_? Zakres kasety 11-23 odpowiada pi*drzwi czterem biegom w alfine. Reszta to zbędna masa. Dużo lepsze byłoby rozwiązanie podobne do tego co dłubie canyon, czyli skrzynia 3 biegowa o biegach +-44% i wadze circa 600 gram.
Paradoksalnie, jest to prawie taki sam zakres który Spec ostatnio pokazuje światu, czyli 6 rzędowa kaseta 9-17.
Zakres ten sam, tylko biegów na kasecie więcej.
c) Już widzę, jak odkręcasz w upierdzielonym błocie rowerze osłonkę, żeby sobie pokręcić regulacją kompresji :>
Piasty lżejsze od alfine oczywiście są. Ale jeżeli chcesz mieć 8 biegów ( o szosowym rozstawie :> ) to taka skrzynia będzie ważyć.
Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
uzurpator
a) Jakie od groma? X.0 wazy 188, podobnie Rival od srama. To przerzutki z górnej półki. Co wazy mniej? Wyzsze modele szosowe i co jeszcze? A co do odjecia koronek - zakladam, ze jak chcesz 3 biegi to raczej nie 20/19/18 tylko z odstepem wiekszym
b) Korzystam ze wszystkich o dziwo ale to moze kwestia tego, ze duzo jezdze wiec dziwne trasy zdarza sie odwiedzic.
c) Można osłonke od boku z dziura zrobic i siegasz. A co do krecenia - zawieszenia w błocie i tak nie ustawiam bo w bagnie nie czujesz co sie z nim dzieje wiec ustawiam jak jest sucho
A co do biegów - 6 jak Canyon sugerujesz jest dobre ale zobacz, ze alfline jest dosc solidnie zbudowana (wiecej przenosi w kole niz w ramie
) i moznaby np. body z carbonu dać (ba, jest taka piata - zlookaj temat na rm). Mysle, ze spokojnie 200-300g ja nie wiecej na samej budowie piasty jest do zejscia.
a) Jakie od groma? X.0 wazy 188, podobnie Rival od srama. To przerzutki z górnej półki. Co wazy mniej? Wyzsze modele szosowe i co jeszcze? A co do odjecia koronek - zakladam, ze jak chcesz 3 biegi to raczej nie 20/19/18 tylko z odstepem wiekszym

b) Korzystam ze wszystkich o dziwo ale to moze kwestia tego, ze duzo jezdze wiec dziwne trasy zdarza sie odwiedzic.
c) Można osłonke od boku z dziura zrobic i siegasz. A co do krecenia - zawieszenia w błocie i tak nie ustawiam bo w bagnie nie czujesz co sie z nim dzieje wiec ustawiam jak jest sucho

A co do biegów - 6 jak Canyon sugerujesz jest dobre ale zobacz, ze alfline jest dosc solidnie zbudowana (wiecej przenosi w kole niz w ramie

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość