witam,
dziś miałem małego crasha z drzewem i niechcący oberwał też sprzęt ,mianowicie lewemu pedałowi troszkę oś się skrzywiła i moje pytanko, czy da się coś z tym zrobić ? poniżej zdjęcie pedała:
połowę pedał się kręci normalnie a połowe z takim oporem;/ ,wydaje mi się żę w środku raczej ok jest, tylko ta ośka, bez problemu dostane taką oś ,wystarczy ośka do pedałów?
kefas79 nie wiem czy bez problemu dostaniesz takie ośki, nie jestem w stanie odpowiedzieć Tobie na to pytanie. Może ktoś bardziej zorientowany będzie Tobie w stanie pomóc.
Po za tym u Ciebie siedzą łożyska maszynowe, też mogły oberwać, dlatego pytałem o stan reszty.
Ps. Wiem na pewno że są ośki tytanowe do XT, XTR. Może się okazać że czeka cię tokarz albo kupno nowych pedałów/używanych -- na części.
będe próbował ją wyprostować ,macie jakieś pomysły jak to zrobić? sciągnąć wszystko żeby została goła ośka i wtedy ją na imadło i jakąś rurką ja prostawać ?
blackdemon a jaką tu chcesz zastosować obróbkę? Jaką temperaturą chcesz potraktować oś? Jaki palnik? Jaki rodzaj płomienia? Może płomień utleniający? Jaki wpływ będzie miała temperatura na strukturę wewnętrzną ośki?
Po za tym mnie się coś zdaje że te ośki Co-Mo są hartowane i jedynym sensownym rozwiązaniem jest wymiana.
niestety palnika nie posiadam jak by co ,zostaje mi tylko imadlo i warsztatowe narzedzia, cały pedał sciągnołem żęby tylko sama oś została, normalnie tak jak trzymam w ręku oś ciężko zauważyc jej krzywiznę, jedynie jak wkręce do korby to widać że oś jest krzywa, dlatego mysłalem żeby wkręcić oś do starej korby i to nałożyć na imadło i wtedy próbować prostować, jeśli chodzi o samą oś to niestety nigdzie nie mogłem znaleśc kto by sprzedawał do modelu 647 jedynie tu http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_530185 ... ujemy.html ale to chyba ta oska nie bedzie pasowac:(
Ja bym zmienil caly rower, bo pedal porysowany.. A temperatura to ok. 875,3456334*C, nie moze przekroczyc tej magicznej wartosci, po tym Cr-Mo straci swoje pozaziemskie wlasciwosci i pedal zepsuje sie pod wplywem gratiwacji
Ale Ty jesteś głupi blackdemon... żal czytać tego co piszesz. Zabierasz głos w większości tematów, a nie masz o nich zielonego pojecia. I nie dość, że nie pomagasz, to jeszcze pajacujesz. Nie piszę tego tylko po przeczytaniu Twoich "tutejszych" wpisów. Śledzę Twoją karierę i posty od jakiegoś czasu i sorry, ale na prawdę jesteś wkurwiający!
mathieu_88, zal to czytac wypowiedzi tutejszych teoretykow. OS DO WYMIANY, ROWER DO WYMIANY! Przeciez stali nie naprostujesz.. A z pewnoscia po tej kraksie powstaly w ramie niebezpieczne naprezenia, i peknie po skoku z kraweznika. Ja bym nie ryzykowal. Auto po drobnej stluczce tez do wymiany, przeciez nie wolno wyklepac blachy!
blackdemon po za tym że nie znamy stopu i jego właściwości to spooko. To że jeśli jest oś hartowana to ją w ten sposób rozhartujesz? Jak dowalisz miejscowe przegrzanie materiału to osłabisz cały element. Po za tym weź gruby spinacz w łapki, rozegnij go na pręt i spróbuj go idealnie wyprostować w miejscach gdzie był zgięty.