Amortyzator Travis single 150mm

deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

LomekMa rację... Rumak14swego czasu manitou pisało na stronie aby nie używać brunoxa!! I nawet tutaj kieeedyś był o tym temat ;)
polecali za to finish line'a który jest 3 razy droższy ale pomaga zachować piękny czarny kolor ;)
a Fakt że się ściera to normalka, nawet przy dobrych uszczelkach! tylko trzeba dbać, odwrócić go przed jazdą itd...
66vf nie chodzą tak dobrze jak travis ;) ( o ile się o niego zadba ;) )
Slavvduro
michalnz
Posty: 1156
Rejestracja: 29.10.2009 19:54:21
Lokalizacja: Nowy Żmigród/Krakow
Kontakt:

Post autor: michalnz »

Lomek pisze:Rumak14 napisał:
Nie jak na 3 latka ale jak na tak wytartą anodę, chociaż to w sumie domena travisów.

Domena travisów ale z czarnymi lagami

Cytat:
michalnz No z ta domena się nie zgodzę. Jak się nie dba o uszczelki i nie smaruje się np Brunoxem to po czasie się wytrze anoda.

Travisa nie powinno się smarować Brunoxem
Trochę Ci się quoty odwróciły, ja pisałem co innego.
Dobrą funkcją na forum jest dziubek cytuj bo podpisuje kto co pisał, nie same "" które dają cytat bez autora. Sprostuję:

Ja o żadnym brunoxie nie pisałem,pierwszy cytat jest mój, drugi rumaka, który w nim się odnosi do mnie. Ahoj.
michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
Lomek
Posty: 408
Rejestracja: 08.05.2008 19:11:08
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Lomek »

michalnz zwracam honor :)
Co do tego że nie powinno się stosować to właśnie tak jak pisali poprzednicy. Wypłukuje smar z gąbek. Dlatego powinno się chociaż tą 30 minutową czynność co 2-3 miesiące lub nawet częściej wykonywać a dokładnie:
Odkręcić golenie, wylać olej, wyczyścić w środku, nasmarować gąbeczki pod uszczelkami, zalać nowym olejem i zakręcić wszystko.
michalnz
Posty: 1156
Rejestracja: 29.10.2009 19:54:21
Lokalizacja: Nowy Żmigród/Krakow
Kontakt:

Post autor: michalnz »

Lomek To co napisałeś powinno zostać wytłuszczone i gdzieś przyklejone, manitou podstawowy serwis sprowadza się do odkręcenia 2 śrubek na dole, wylania oleju przepłukania goleni czy przetarcia ze starego syfu, nałożenia smaru i zalania olejem smarującym to ani nie kosztuje czasu ani pieniędzy, ludzie róbcie to często !
michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
insectoo
Posty: 66
Rejestracja: 10.01.2011 15:08:51
Kontakt:

Post autor: insectoo »

Ej a jak tak poruwnywac travisa do marzocchi 55 to ktory z nich lepszy?
Lomek
Posty: 408
Rejestracja: 08.05.2008 19:11:08
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Lomek »

insectoo, jak uginasz na parkingu to zapewne 55 lepsze, ale travis to co naprawdę potrafi pokazuje przy jeździe. Swietny amor, łatwy serwis(ale trzeba na niego poświęcic swój czas) a nie jeździć 100 lat bez serwisu. Potem takie rzeczy na forum się pojawiają.
Gdyby nie waga Travisa Triple to zapewne odrazu bym go zakupił do swojej zjazdówki.
To tak tylko na szybko bo się spiesze :)
insectoo
Posty: 66
Rejestracja: 10.01.2011 15:08:51
Kontakt:

Post autor: insectoo »

kurcze bo on chodzi idealnie wszystkie regulacje dzialaja itp.Ta anoda jest bardzo wazna? Co byscie zrobili na moim miejscu odeslali gosciowi amorek czy moze zazadali zeby oddal z 150-200zl.?
bastek135
Posty: 125
Rejestracja: 08.11.2009 19:24:57
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: bastek135 »

Jeśli Tobie sie podoba i ma fajną pracę to możesz zażądać zwrotu części gotówki no np te 200zł. Też posiadam Travisa ale Triple, praca mi się bardzo podoba, anoda jak to w manciakah sie troszkę wyciera lecz jak się go serwisuje to nie ma sie co obawiać.
insectoo
Posty: 66
Rejestracja: 10.01.2011 15:08:51
Kontakt:

Post autor: insectoo »

co to znaczy ,,serwisuje'' tak dokladniej co z nim robisz i co ile czasu?
bastek135
Posty: 125
Rejestracja: 08.11.2009 19:24:57
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: bastek135 »

No wymiana oleju raz na jakies 3-4 miesiące, co jakiś czas daję troche smaru pomiędzy gąbki a uszczelki i praca jest super. Jak temperatura zejdzie poniżej 0 to troche zamula a tak pozatym to polecam tego amorka.
insectoo
Posty: 66
Rejestracja: 10.01.2011 15:08:51
Kontakt:

Post autor: insectoo »

a sluchajcie co sie stanie jak sie zedrze ta anoda?Bo wiem ze wtedy jest rdza i amorek gorzej pracuje ale da sie to jakos naprawic ?
bastek135
Posty: 125
Rejestracja: 08.11.2009 19:24:57
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: bastek135 »

Niee rdzy nie będzie, naprawić tego nie naprawisz, przeserwisuj porządnie tego travisa jeśli go już masz. Najlepiej serwisuj go co jakies 3 miesiące, daj pomiędzy uszczelkę a taką gąbkę troche smaru lub te gąbezki namocz w oleju i powinno być dobrze.
Lomek
Posty: 408
Rejestracja: 08.05.2008 19:11:08
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Lomek »

No i jeżeli smar to smar do amortyzatorów (np. od RST). Nie taki zwykły :D
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Lomek, ciekawe dlaczego...
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Kazdy dobry smar tam wyrobi, na gabki to najlepiej cos rzadkiego. Eksperymentowalem z silikonem i na krotka mete tez dziala (na uszczelki, nie do gabek).

I przed kazda jazda do gory nogami rower na 30 min :)
Gdyby byly Travisy SC 180mm 1 1/8"..
insectoo
Posty: 66
Rejestracja: 10.01.2011 15:08:51
Kontakt:

Post autor: insectoo »

A mozna kupic do travisa nowe lagi?Lub jakies dobre zamienniki??
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

Do gabek w ogole sie nie uzywa smaru tylko macza albo wstrzykuje w nie olej taki jak do smarowania.. Smar tylko na uszczelki :roll:
insectoo
Posty: 66
Rejestracja: 10.01.2011 15:08:51
Kontakt:

Post autor: insectoo »

ponawiam pytanie
insectoo
Posty: 66
Rejestracja: 10.01.2011 15:08:51
Kontakt:

Post autor: insectoo »

Mozna kupic zamienne lagi do travisa czy nie?Czy musza byc oryginalne od travisa?jesli tak to gdzie takie moge dostac
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości