chcialbym zapytac kogos zorientowanego.
dotychczas uzywalem dhx3,jak wiadomo bez regulacji bottom out-nigdy nie dobilem amorka,a jezdze z minimalna iloscia powietrza.
teraz pytanie- jak sie ma w/w regulacja w dh5 do braku regulacji w dhx3??
czy miniamalne ustawienie bottomdhx5 jest identyczne jak zerowe w dhx3??
czy moze jest jakis standard ,ze np. 50% w dhx5 jest opowiednikiem zerowego w dhx3????
prosze o jakies sugestie.
Zalezy od cisnienia bo regulacja po prostu zmienia objetosc komory powietrznej, co zmienia w niej cisnienie.. Z tego co mi sie wydaje Fox nawet zaleca jakies cisnienie powyzej ktorego nie mozna juz korzystac z regulacji. W zasadzie przy Bottomie mozesz sobie po prostu wygodniej dostosowac cisnienie w damperze bez koniecznosci pompowania go.. Np. na szybko odpowiednio do trasy.
O ile sie nie myle to bottom out w dhx5, reguluje glebokosc pływaka w zbiorniczku, reguluje objetosc komory, co w przypadku dhx 3 tez mozna zmienic przy serwisie.
war23- wiem jak to sobie wyregulowac.Moje pytanie dotyczy zupełnie czego innego.
Moja stara 3 napewno nie miala zmienianych ustawień fabrycznych.
Dostalem juz odpowiedż - chyba że ktoś jeszcze ma inne zdanie?
pietryna bylo pare ram z degresywnym koncem skoku, które szły z 3ka. Ogarniecie bottom outa to najsensowniejszy sposób na rozwiazanie tego. Sundaye z 3ka byly?
przekładałem dampery i wychodzi na to że ich praca jest podobna gdy dhx5 ma przykrecony bottom na jakies 30%. Po całkowitym odkręceniu bottoma damper jest strasznie zmulony mimo 130psi powietrza,nawet na calkowicie odkreconym tlumieniu i propedalu ledwo co odbija.Po skreceniu do bottoma na 30% i napompowaniu do 130 wszystko wraca do normy. Wyglada wiec na to,ze dhx3 jako oem byl przesterowany pod konkretną ramę,lub teoria z podobna wielkością komory(przy zerowym skręceniu) się nie sprawdza.
W każdym razie praca dampera przy rozkreconym zupełnie bottomie jest do dupy.