Bos Idylle - Serwis

Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Bos Idylle - Serwis

Post autor: Cubus5 »

Witam,

Po uporaniu się z serwisem całej reszty sprzętu na ostatek został Bos, mam instrukcję tylko że na 100% nie jestem pewien czy dobrze ich w niej rozumiem:

1/ Odkręcić tłumik (na zdjęciu wystaje z lagi)
2/ Wcisnąć lagę aby wystawała na 185mm
3/ Zalać olejem lagę do pełna


Oto instrukcja, jeżeli źle myślę proszę o poprawienie mnie.

Obrazek
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
19wojslo96
Posty: 159
Rejestracja: 23.10.2010 10:18:09
Lokalizacja: L-ny
Kontakt:

Post autor: 19wojslo96 »

na tłumacz google przetłumaczyło mi to tak :

przesuń w dół słupka
wyciągnij pręt odbicia
zmierzyć odległość między górną słupek i olej


Nie wiem czy Ci to coś pomogło xD
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

19wojslo96
Obrazek


Cubus5 w tabelce też masz 185 mm oleju tam gdzie tłumik, więc tak musi być. Laga ma wystawać na 185 mm nad olej. To będzie koniec skoku.
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: Czlenson »

1)Wciskasz górną lagę na spód
2)Wyciągasz tłumik odbicia
3)Wlewasz/wylewasz tyle oleju żeby mierząc od krawędzi górnej lagi do lustra oleju było 185mm, czyli patrzysz na ślady oleju na czymś co tam wsadzasz :)

Tak to rozumiem.
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Czlenson ma rację. Laga maks na dół, olej 185 ml od górnej krawędzi lagi.
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

Dzięki panowie, jutro się za to zabiorę. Trochę dziwna ta wymiana oleju, zamiast napisać ile ml to robią takie cyrki.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Manipo też tak podawało, pamiętam że miałem problem ze znalezieniem instrukcji serwisu shermana. Zanim wylejesz olej to sprawdź na jakim poziomie masz to lustro oleju, sprawdź też ile ml wylało się z amortyzatora. Powodzenia w serwisie, na polu bitwy chyba jesteś sam w całym kraju jeśli chodzi o bosa ;)
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

No i po serwisie, zrobiłem to starą metodą. Wlałem tyle oleju ile wypłynęło, powoli, bez pośpiechu, w sumie 230ml. Po niecałym sezonie jeżdżenia olej czyściutki, jak nowy :)
Bez odkręcania dolnych lag z tłumikiem lekko wyciągniętym jak na zdjęciu dokonuje sie wymiany oleju. Gdyby ktoś miał pytania w przyszłości odnośnie serwisu - służę pomocą.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Cubus5, tak z ciekawości, nie czyściłeś środka? Amor stał? Bo jak tak to możliwe że sporo syfu po prostu osiadło na dnie. Wylałeś czysty olej i wlałeś czysty nowy ale syf mógł zostać.
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

pietryna amor stał ale podczas wylewania odwracałem go w te i wewte aby wylać cały olej, czyściutko jak w Elixirach które też przeszły serwis.
Sprawdzałem lagę ze sprężyną, wyjąłem wszystko i wsadziłem z powrotem - równie czysto. Amor jeździł faktycznie od połowy września i przed i po każdej jeździe szmatka, brunox.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości