[StopekFR] NS Core 2k7 + RST Storm Super TA 2k8

StopekFR
Posty: 46
Rejestracja: 07.10.2010 16:03:57
Lokalizacja: Gorlice
Kontakt:

[StopekFR] NS Core 2k7 + RST Storm Super TA 2k8

Post autor: StopekFR »

Z powodów problemów technicznych z moim starym kontem musiałem założyć nowe, a że w rowerze się też troche pozmieniało to i zakłądam nowy temat :)

Rama: NS Core (surge) 2007
Widelec: RST Storm Super TA (SFR mod) 180mm

Kierownica: Kalloy AL-027 680mm -> Truvativ Hussafelt DH (przedłużona na 740mm)
Mostek: Truvativ Hussefelt
Gripy: Author GripLock 2 -> Dartmoor + Author (konstrukcja dartmoora guma Authora )
Barendy: Author -> brak (zgibiły się :D )
Stery: NECO H-773 i FSA (złożony jeden pakiet z dwuch)

Siodło: sTOPs Prototype 176g
Sztyca: Accent SP-428
Zacisk: Accent

Korby: Truvativ FIREX
Support: Dartmoor HARD-BAR
Zębatka: Truvativ 38z
Łańcuch: Accent 992 PRO
Pedały: NS Pancake

Napinacz: Truvativ Boxguide --> Light Guide prototype ~80g
Przerzutki: Shimano LX Gold Edytion
Manetka: Shimano Acera
Kaseta: Shimano Alivio HG50 (x8 )

Koło przód:
Obręcz: Sun Ringle MTX 33
Szprychy: Mach
Piasta: Dartmoor Dee Force 20mm
Opona: Maxxis Minion DHF 2.35 MaxxPro 60a
Dętka: Maxxis Light 2.30-2.50

Koło tył:
Obręcz: Alexrims DX 32
Szprychy: Sapim
Piasta: NS Coaster Pro 2k9 -> Formula -> Dartmoor X-Force
Opona: KENDA Kinetics 2,35 60a
Dętka: Kenda 2.30-2.50

Hamulec przód: Avid Juicy 5 2k9 203mm
Hamulec tył: Hayes Stroker Ryde 2010 160mm


Modyfikacje:
- mój autorski mod amortyzatora
- siodło zaprojektowane i wpełni wykonane przezemnie (nie ma go na zdjęciach) waga siodła ok 176g
- hako-napinacz tylniego koła wykonany ręcznie
- przerobienie pedałów z łożysk kulkowych na maszynowe
- amortyzator w wersji kolorystycznej komiks :D

Plany: wyjdzie podczas sezonu
Waga: Ok. 16 KG
Załączniki
1ns
1ns
[url][/url]http://stops.pinkbike.com/[/url]
[url][/url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5405005[/url]
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

:D jak Ci się jeździ na RST? dobrze widzę? 200 mm? :shock:
StopekFR
Posty: 46
Rejestracja: 07.10.2010 16:03:57
Lokalizacja: Gorlice
Kontakt:

Post autor: StopekFR »

Bardzo dobrze się sprawuje, po przerobieniu naprawde chodzi genialnie, wybiera wszystko i nie dobija równocześnie. Tak przerobiłem go na 200mm skoku z tym że zwiększyłem równocześnie sag co nie zmieniło az tak znacznie jego wytrzymałości, oczywiście wiem że podniesienie go o 40mm to dużo ale biorąc pod uwage że był także robiony w wersji 180mm (gdzie różnił się tylko słupkiem od wersji 160mm) a także lagi o średnicy 36mm to nie boje się że go połamie, jedyne co mnei niepokoji to to że pewnie złapie po jakimś czasie minimalne luzy, ale równie dobrze może je złapać za miesiąć, za rok albo wcale :wink:
[url][/url]http://stops.pinkbike.com/[/url]
[url][/url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5405005[/url]
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

pełen szacunek ;)
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

StopekFR pisze:Tak przerobiłem go na 200mm skoku
Przywróć faktyczny skok amortyzatora bo to może się naprawdę źle skończyć nie tylko dla sprzętu ale również dla Twojego zdrowia, skoro fabryka dała mu 160mm skoku to niech tak pozostanie. Jak to pewien znajomy mawiał o wiejskim tuningu "Po fabryce to się nie poprawia".
Core jak Core, nie wygląda źle, tylko ten amortyzator w obecnym stanie szpeci.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
StopekFR
Posty: 46
Rejestracja: 07.10.2010 16:03:57
Lokalizacja: Gorlice
Kontakt:

Post autor: StopekFR »

Cubus5 pisze: Jak to pewien znajomy mawiał o wiejskim tuningu "Po fabryce to się nie poprawia".
Powiedz to tym wszystkim którzy np. przerabiają Signa FR (nie mówie wcale że to jest wiejski tuning! wręcz przeciwnie, podziwiam ludzi którzy z niczego są w stanie zrobić coś :wink: ) . Jeśli można uzyskać lepsza kulturę pracy i większy skok bardzo małym kosztem wytrzymałości (wręcz zerowym) to czemu nie? Z wiejskim tuningiem to się zgodze nawet, ale ta modyfikacja została przemyslana wiele razy zanim została wcielona do życia :wink:
[url][/url]http://stops.pinkbike.com/[/url]
[url][/url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5405005[/url]
michalnz
Posty: 1156
Rejestracja: 29.10.2009 19:54:21
Lokalizacja: Nowy Żmigród/Krakow
Kontakt:

Post autor: michalnz »

Chodzi o to, że jak niektórzy albo nie umieją sami zrobić, albo kupili droższe i żałują że ktoś ma podobne parametry, albo z czystej chęci dojebania to tak jest właśnie.
Cubus5 to jego zdrowie zresztą, ja uważam że 20mm w stosunku do fabryki to jest spoko, co nie zmienia faktu, że widelec 160 to max co jest racjonalne w sztywniaku :D
michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

StopekFR może nie do końca mnie zrozumiałeś. Gdybyś go podniósł o tyle ile przewiduje maksymalny skok dla takiego samego amortyzatora tylko inny rocznik a wszystkie jego elementy są takie same - nie mam nic na przeciw. A Ty robisz 200mm z amortyzatora który max. może mieć 180mm - jeżeli taki występuje w innej wersji tego modelu.
Przykład: Kupujesz 66 rv z kony stinky 07 fabrycznie obniżone do 160mm, wyjmujesz podkładkę i robisz 180mm, jak inne 66.
Ty robisz co innego i tu moje zdanie wygląda tak jak napisałem wyżej. Reasumując możesz sobie w chwili obecnej zrobić krzywdę no ale trudno, po co masz słuchać rad jakiegoś "kolesia z kalwarii" który radzi ci dobrze, jak sam wiesz lepiej. Pozdroo
michalnz ja już pomijam fakt wsadzania do sztywniaka +160mm, to trochę indywidualna sprawa i zdania są tu podzielone.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
StopekFR
Posty: 46
Rejestracja: 07.10.2010 16:03:57
Lokalizacja: Gorlice
Kontakt:

Post autor: StopekFR »

Cubus5 rozumiem co masz na myśli, ale ja mam inne zdanie na ten temat Ty inne i nic raczej na to nie poradzimy. Każdy ma prawo do własnego zdania i nie mam zamiaru Ci narzucać mojego toku myślenia. Wkońcu czyż świat nie byłby nudny gdyby wszyscy ludzie tak samo myśleli :wink: i wcale Cię nie mam za
Cubus5 pisze:"kolesia z kalwarii"
i widze po Twoich postach że piszesz to żeby naprawde doradzić a nie zjechać mnie za coś. Wszelka krytyka jest mile widziana o ile jest na poziomi, wkońcu to słowa krytyki pozwolają nam się doskonalić :)
Reasumując, wziąłem Twoje zdanie i opinie na ten temat pod uwage ale wciąż wierze że nie strace zębów przez moją pewność siebie :mrgreen: czas pokarze czy amor wytrzyma czy, ja osobiście jestem w pełni pewien jego wytrzymałości :wink:
Pozdrawiam ;]
[url][/url]http://stops.pinkbike.com/[/url]
[url][/url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5405005[/url]
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

na bieżąco obserwuj czy łapie luzy ;)
J.O.H.N.Y
Posty: 98
Rejestracja: 16.02.2010 20:42:04
Kontakt:

Post autor: J.O.H.N.Y »

Pomimo dobrego w tej ramie kąta główki to ja bym nie przesadzał z tym skokiem widła. Już nie mówię nawet o wytrzymałości ( bo możliwe, że jakimś cudem Ci to wytrzyma i wyjdzie na Twoje - nie wnikam ) tylko raczej o prowadzeniu roweru. Ja mam w swoim Corze 180mm i zastanawiam się czy nie zniżyć go do 160mm bo jednak sztywniak ze zbyt dużym skokiem troszkę topornie się prowadzi jak dla mnie. Dbaj o tą ramę bo osobiście nie zamieniłbym jej na żadnego innego HT. Rower może być. Z chęcią będę obserwować dalsze zmiany
http://vincent222.pinkbike.com/
Skyline GT
Posty: 415
Rejestracja: 23.09.2007 18:30:27
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skyline GT »

Jak dla mnie przesada z tym skokiem w takim amorze i tak raczej nie wykorzystasz go w pełni, lepiej by było gdybyś obniżył do chociaż 180mm.. :shock: :shock: :shock:
Frrytkiii
aDHdMichal
Posty: 60
Rejestracja: 13.06.2009 08:16:30
Lokalizacja: Piasek Mały
Kontakt:

Post autor: aDHdMichal »

ale po co Ci w sztywniaku 200 skoku :) do sztywniaka spokojnie 150 wystarcza:)
aDHdMichal
jajokso
Posty: 429
Rejestracja: 24.06.2007 16:28:10
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: jajokso »

można też sie przyczepić do tego amora że ci sie sterówka wykrzywi xd bo w Stormach podobno nie raz się to działo, a zauważ że fabrycznie ma 160 skoku, a manitou travis występował w wersjach 180 i 203, i miał rure 1.5 cala i nie bez powodu. a twój storm teraz też ma 200 ale rure ma 1.1/8 więc troche bym sie obawiał przy jakimś większym niedolocie o ten amortyzator. Nie że potępiam tego patentu ale poprostu bał bym sie sam jeździć na tym, fabryczne 160 spokojnie by ci tu wystarczyło :)
StopekFR
Posty: 46
Rejestracja: 07.10.2010 16:03:57
Lokalizacja: Gorlice
Kontakt:

Re: [StopekFR] NS Core 2k7 + RST Storm Super TA 2k8

Post autor: StopekFR »

Mały update:
Mod w amorze zmieniony dzięki czemu amortyzator ma teraz 180mm i dużo lepsza prace, dodatkowo nabył nowy image teraz jest w wersji komiksowej z Punishera :)
Dostał też nowy napinacz, prototypowy Light Guide o wadze ok 80g ;)
[url][/url]http://stops.pinkbike.com/[/url]
[url][/url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5405005[/url]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości