Opony uniwersalne
Opony uniwersalne
Mam maly dylemat wlasnie z oponami. Potrzebuje kapci takich prawie na wszystkie warunki, nie jezdze zawodniczo i zmiana opon z suchych na mokre itp raczej odpada. Zalezy mi na dobrych kapciach , ktore ogarniaja od suchego do lekko mokrego terenu, bardzo zalezy mi na wadze, bo chce odchudzic rower, a wiem, ze najwieksze zyski wagi robic mozna na oponach i kolach. Cena wlasciwie nie gra roli, glowne punkty to waga i wszechstronnosc. Ja sam mam pare kapci na oku, ale chcialem zapytac, zanim zdecyduje.
Na oponach sie nie odchudza roweru. Lekkie opony łapia sneaki i zachowuja sie do dupy na niskich cisnieniach.
Swoja droga jak cena nie gra roli to czemu zmienianie opon z suchych na mokre nie gra roli? 2 minuty roboty tak boli?
Bierz Maxxisa Miniona DHF 42a 2.5'' na przód i High rollera 42a 2.5'' na tył (60a zamiast 42a jak dojezdzasz po asfalcie duzo). I zapamietaj - opony to ostatnie miejsce, na ktorym chcesz odchudzac w rowerze dh. No chyba, ze nad przyczepnoscia wazniejsze jest dla ciebie ładne zdjecie na forum
Swoja droga jak cena nie gra roli to czemu zmienianie opon z suchych na mokre nie gra roli? 2 minuty roboty tak boli?

Bierz Maxxisa Miniona DHF 42a 2.5'' na przód i High rollera 42a 2.5'' na tył (60a zamiast 42a jak dojezdzasz po asfalcie duzo). I zapamietaj - opony to ostatnie miejsce, na ktorym chcesz odchudzac w rowerze dh. No chyba, ze nad przyczepnoscia wazniejsze jest dla ciebie ładne zdjecie na forum

Re: opony
No nie dojezdzam po asfalcie doslownie, ale generalnie tak, jade okolo 320-350km aby posmigac w dol, wiec opony typu plaskie + jadza odpadaja, bo jade samochodem. Raz do roku jade na 2 tygodnie w wysokie gory i tu wlasnie chce dobrych kapci. Jak przegladam oferty oponek, to roznica w wadze jest dosc mocna od 1200g do 580g nawet, wiec chyba mozna odchudzic rower troszke. Obecnie mam kapcie Inetnse, ktore do najlzejszych nie naleza, napewno pod uwage pojda twoje propozycje. Dziekuje za podpowiedzi.
Jeśli chcesz na tych lekkich oponach jeździć po górach, to opowiem ci moją historię. Miałem z tyłu miniona DHR 2.5 cala w pojedynczym oplocie, póki jeździłem po lajtowych miejscowych trasach nie było problemu, potem pojechałem na nieco ostrzejszą trasę z kamieniami, większymi korzeniami, etc. i więcej czasu spędziłem na zmienianiu dętek, niż na jeździe... Zmieniłem oponę Na Miniona DHR 2.5 z podwójnym oplocie, może i rower przytył, ale wole mieć ciężki rower i na nim jeździć, niż cały czas pieprzyć się z dętkami/łatkami... Ja bym zrobił takie combo jak Spaced ci doradza, opony poradzą sobie w każdych warunkach (poza jakimś wielkim błotem), a naprawdę nie ma sensu odchudzać rower na oponach, żeby potem ze strachem najeżdżać na każdy kamyczek i korzonek 

Kumpel tak pięknie odchudzał wylajtowanego Intensa SS przy pomocy opon Conti ok 600 g , że mało zębów nie stracił przy wystrzale przedniej opony i to w Kluszkowcach , które do specjalnie kamienistych nie należą.
Maxxis 2-ply, ewentualnie coś ze Schwalbe wersja DH , obie propozycje lepsze od wyrobów Intense.
Maxxis 2-ply, ewentualnie coś ze Schwalbe wersja DH , obie propozycje lepsze od wyrobów Intense.
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Jesteś pewien że DHR 2.35 60A jest w podwójnym oplocie? W Polsce dostępne są jedynie z cienką ścianką. Bling jest fajną oponą (u nas niedocenioną), ale raczej nie na mokre warunki.
Jeśli chodzi o wypowiedź do tematu to rzeczywiście się zgodzę - w góry tylko 2-ply, ale z mieszanką 42a. 60a na mokrych korzeniach może się lekko ślizgać, poza tym jeśli cena nie gra roli to pewnie i na ścieralności autorowi nie zależy tak bardzo.
Jeśli chodzi o wypowiedź do tematu to rzeczywiście się zgodzę - w góry tylko 2-ply, ale z mieszanką 42a. 60a na mokrych korzeniach może się lekko ślizgać, poza tym jeśli cena nie gra roli to pewnie i na ścieralności autorowi nie zależy tak bardzo.
http://www.maxxoponyrowerowe.pl
Jest 60 a 2 ply pisz do nich http://www.maxxoponyrowerowe.pl/
Tak sa tez carbonowe ramy fs wazace mniej niz 2000g z damperem, tylko ze sa do xc. Jak cie jaraja opony 500g to moze i to cie zajara?lospzl37b pisze:No nie dojezdzam po asfalcie doslownie, ale generalnie tak, jade okolo 320-350km aby posmigac w dol, wiec opony typu plaskie + jadza odpadaja, bo jade samochodem. Raz do roku jade na 2 tygodnie w wysokie gory i tu wlasnie chce dobrych kapci. Jak przegladam oferty oponek, to roznica w wadze jest dosc mocna od 1200g do 580g nawet, wiec chyba mozna odchudzic rower troszke. Obecnie mam kapcie Inetnse, ktore do najlzejszych nie naleza, napewno pod uwage pojda twoje propozycje. Dziekuje za podpowiedzi.
Opony do dh powinny wazyc minimum 1200g. Opona składa sie z prostych materiałów, nie ma tam miejsca na odchudzanie wiec im lzej tym wiecej tracisz na parametrach waznych w dh/fr.
580g to chyba zwijane. W góry w życiu bym nie pojechał z oponą 1ply, chyba tylko żeby mieć wymówkę aby nie jeździćlospzl37b pisze:ak przegladam oferty oponek, to roznica w wadze jest dosc mocna od 1200g do 580g nawet, wiec chyba mozna odchudzic rower troszke.

edit zamieszałem się :P
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości