Spawanie ramy - wytrzymałość
Spawanie ramy - wytrzymałość
Witam .
dzisiaj spotkałem się z problemem kolegi który jest średnio wtopiony w temat ale chce zacząć jeździć w streecie dircie.
Jednak tez nie chce wydać szmalu na bika.
problem jest taki że inny ziomek ma na sprzedaż rame Dartmoor Street Style która jest jak wiadomo z aluminium 7005.
Jednakże jest ona pęknięta. Konkretnie przy podsiodłówce i przy suporcie.
Czy jest możliwość zespawania tego . Zapytam inaczej (bo chyba raczej z tym nie bd problemu - chyba ze bedzie xd)
Czy wytrzymałość zespawanej ramy będzie dużo zmniejszona ?
Myślę że z zespawaniem oraz pomalowaniem nie będzie problemu i nie będzie tego nawet widać .
Ale nie wiem jakie są właściwości zespawanego aluminium tak więc pytam osoby bardziej w tym zakresie ogarnięte
pozdrawiam
dzisiaj spotkałem się z problemem kolegi który jest średnio wtopiony w temat ale chce zacząć jeździć w streecie dircie.
Jednak tez nie chce wydać szmalu na bika.
problem jest taki że inny ziomek ma na sprzedaż rame Dartmoor Street Style która jest jak wiadomo z aluminium 7005.
Jednakże jest ona pęknięta. Konkretnie przy podsiodłówce i przy suporcie.
Czy jest możliwość zespawania tego . Zapytam inaczej (bo chyba raczej z tym nie bd problemu - chyba ze bedzie xd)
Czy wytrzymałość zespawanej ramy będzie dużo zmniejszona ?
Myślę że z zespawaniem oraz pomalowaniem nie będzie problemu i nie będzie tego nawet widać .
Ale nie wiem jakie są właściwości zespawanego aluminium tak więc pytam osoby bardziej w tym zakresie ogarnięte
pozdrawiam
Jeśli ktoś naprawdę zna się na rzeczy i przygotuje materiał porządnie, oraz ogarnia TIG to nie powinno być znacznej różnicy w wytrzymałości.
Najgorszym problemem jest to, że zazwyczaj ramy do spawania oddają ludzie dla mietka w szopie, który podłogę w polonezie co najwyżej spawał i stąd biorą się mity, że spawana rama nie ma prawa działać długo i bezpiecznie...
Najgorszym problemem jest to, że zazwyczaj ramy do spawania oddają ludzie dla mietka w szopie, który podłogę w polonezie co najwyżej spawał i stąd biorą się mity, że spawana rama nie ma prawa działać długo i bezpiecznie...
Re: Spawanie ramy - wytrzymałość
różnie z tym bywa. zależy co, jak i gdzie. nie ma większej reguły. czasami się trzyma a czasami nie.
Re: Spawanie ramy - wytrzymałość
Ma on możliwość kupna całości bez kół
rama, widelec, mostek, kiero, stery, suport, korby, pedały, siodło, sztyca
za w sumie 200zł . nie są to słabe części a wręcz bardzo dobre. Owy rower wyszedł 1 właściciela 2500zł
tak więc myślę że się opłaca.
w szczególności że cołość - po dokupieniu kół i spawaniu i nawet malowaniu nie wyjdzie więcej niż 700zł.
Noi w sumie jak ją zespawa to bd przez ten czas się zbierał hajs i jak pęknie to kupi wtedy nową .
rama, widelec, mostek, kiero, stery, suport, korby, pedały, siodło, sztyca
za w sumie 200zł . nie są to słabe części a wręcz bardzo dobre. Owy rower wyszedł 1 właściciela 2500zł
tak więc myślę że się opłaca.
w szczególności że cołość - po dokupieniu kół i spawaniu i nawet malowaniu nie wyjdzie więcej niż 700zł.
Noi w sumie jak ją zespawa to bd przez ten czas się zbierał hajs i jak pęknie to kupi wtedy nową .
Za 200zł kompletny rower który nowy kosztuje 2500zł na bardzo dobrych częściach? ...że za ile set procent taniej? Nie wydaje się Tobie to lekko podejrzane? Dobrze bym się zastanowił nad tą super okazją i jej stanem technicznym...
http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość