Dobór części do FR
Powiem tak. Po drobnych badaniach na PB stwierdzam że branie srama do sztywniaka to totalna głupota. Wszystkie SX5 X-5 i jedno X-7 ułamane przy śrubie jeździły w sztywniakach.
I żeby nie być gołosłownym, kumpla spotkało to samo. Leciał sobie, 2m w przód 1m w gorę... może 1,5m max. Lądowanie na 2 koła i jeb. SX5 rwie szprychy i nie nadaje się już do niczego. Mam go jeszcze na biurku.
I żeby nie być gołosłownym, kumpla spotkało to samo. Leciał sobie, 2m w przód 1m w gorę... może 1,5m max. Lądowanie na 2 koła i jeb. SX5 rwie szprychy i nie nadaje się już do niczego. Mam go jeszcze na biurku.
-
- Posty: 416
- Rejestracja: 01.04.2011 08:42:52
- Lokalizacja: Mikołów/Oss
- Kontakt:
Re: Dobór części do FR
pietryna, to jakie przerzutki polecasz?? I jaką manetkę,łańcuch i kasetę do tego??I jakie hamulce w końcu?? Avid-y BB5 czy BB7 ?? A może BB7 na przód a BB5 na tył??
Kross Level A8 + RS Tora 318SA
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
-
- Posty: 416
- Rejestracja: 01.04.2011 08:42:52
- Lokalizacja: Mikołów/Oss
- Kontakt:
Re: Dobór części do FR
pietryna, mam pytanie do ciebie: dlaczego polecasz mi przerzutki szosowe?? nie to żeby mi coś nie pasowało ale po prostu chcę wiedzieć dlaczego 

Kross Level A8 + RS Tora 318SA
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
Bo są o niebo lepsze w porównaniu do mtb, używki w 90% są w idealnym stanie(bo większość to pewnie rekreacyjna jazda po asfalcie, bez upadków, bez żyłowania napędu do granic możliwości). Generalnie sam szukam czegoś z grup 6400-6600(i odpowiednich roczników ze 105). Ostatnio poszło stare XT RD-M735 SS ale używane w grawitacji i przerysowane. Stwierdziłem, że 50zł nie dam bo aż tak mi nie zależy, ale jak bym kupił to pewnie okazałoby się że jest idealna.
velobase.com btw. Fajna strona. Tam sobie popatrz o jakich mówię.
velobase.com btw. Fajna strona. Tam sobie popatrz o jakich mówię.
To dziwne, że wszystkie szanujące się firmy montują srama do siebie. Szosowe zwykle nie dają rady i szybko dostają luzów. Są po prostu delikatne.
X4 z X5 będzie dobrze współgrało.
I czemu na siłę chcesz lepszy hamulec z przodu?? Lepszy musi być z tyłu, w dh czy fr na początku będziesz i tak używał głównie tyłu, przodu trzeba się nauczyć.
BB7 wiadomo, lepsze, ale nie wiem czy na tyle by dopłacać.
X4 z X5 będzie dobrze współgrało.
I czemu na siłę chcesz lepszy hamulec z przodu?? Lepszy musi być z tyłu, w dh czy fr na początku będziesz i tak używał głównie tyłu, przodu trzeba się nauczyć.
BB7 wiadomo, lepsze, ale nie wiem czy na tyle by dopłacać.
Z gówna bata nie ukręcisz.
-
- Posty: 416
- Rejestracja: 01.04.2011 08:42:52
- Lokalizacja: Mikołów/Oss
- Kontakt:
Re: Dobór części do FR
Własnie też tego nie jestem pewien czy warto dopłacać

Tak jak napisał KubalaPL czy szosowe przerzutki nie są zbyt delikatne?? Co do ramy (NS Surge) to jaki rozmiar wziąść przy moim wzroście(186cm)KubaLaPL pisze: Szosowe zwykle nie dają rady i szybko dostają luzów
Kross Level A8 + RS Tora 318SA
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
-
- Posty: 416
- Rejestracja: 01.04.2011 08:42:52
- Lokalizacja: Mikołów/Oss
- Kontakt:
Re: Dobór części do FR
pietryna, a mnie to nie wali więc się nie obrażaj
Poprosiłem Cię żebyś uzasadnił swą wypowiedź więc to zrób
Sądzę że się znasz więc twoja opinia się dla mnie liczy
Odpowie mi ktoś jaki rozmiar ramy wybrać(14'lub16')?? Mam 186cm wzrostu.



Kross Level A8 + RS Tora 318SA
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
Michal9999 ja bym patrzył na to, na czym jeżdżą zawodowcy. Żaden z nich nie ma szosowego sprzętu. Osobiście nie znam nikogo komu SRAM by poleciał, natomiast ja rozpieprzyłem już 3 szitmano. Acerę, Deore i LXa.
Raczej 16" pod Twój wzrost. Chociaż mam kumpla który ma ponad 190 cm i jeździł na 14". Musiałbyś usiąść na jakiejś 14 i 16 i zobaczyć na której Ci wygodnie.
Raczej 16" pod Twój wzrost. Chociaż mam kumpla który ma ponad 190 cm i jeździł na 14". Musiałbyś usiąść na jakiejś 14 i 16 i zobaczyć na której Ci wygodnie.
Z gówna bata nie ukręcisz.
-
- Posty: 416
- Rejestracja: 01.04.2011 08:42:52
- Lokalizacja: Mikołów/Oss
- Kontakt:
Re: Dobór części do FR
Właśnie że nie mam możliwości przymierzenia się do ramy 

Kross Level A8 + RS Tora 318SA
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 03.02.2011 21:01:15
- Kontakt:
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 03.02.2011 21:01:15
- Kontakt:
Jedź w góry, zobaczysz ile warte są te twoje mechaniki.KubaLaPL pisze:Dobre klocki i szeroka kiera pozwalająca na wygodne ułożenie klamek i masz mega moc za niskie pieniądze.
J5 wyrobi, ale nie w górach, bardzo słaby hebel jak dla mnie, szybko sie grzeje.
Mostek Hussefelta, gripy dołóż do ODI, Sunliny szybko się psują.
Opony HR, 60a 2ply. Swamp to opona do wszystkiego (i do niczego za razem)
Najlepiej kupiłbyś za tę cenę używkę, a nie kilka klas gorszą nówkę. Ale to twój wybór.
EDIT:
proszę o sklejenie postów

-
- Posty: 416
- Rejestracja: 01.04.2011 08:42:52
- Lokalizacja: Mikołów/Oss
- Kontakt:
Re: Dobór części do FR
Ja mieszkam w okolicach Katowic
Podobno w Surge tylko rura pod siodłowa się różni. A jakie przerzutki polecacie?? Szosowych raczej nie kupie bo się boję że będą za delikatne
I jaką piastę polecacie na przód?? Bo na rowerowy.com jest napisane że Prodigy Proforma BL nie są pod hamulce tarczowe 



Kross Level A8 + RS Tora 318SA
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 03.02.2011 21:01:15
- Kontakt:
-
- Posty: 416
- Rejestracja: 01.04.2011 08:42:52
- Lokalizacja: Mikołów/Oss
- Kontakt:
Re: Dobór części do FR
Jaką piastę polecacie na przód?? Bo na rowerowy.com jest napisane że Prodigy Proforma BL nie są pod hamulce tarczowe
Co myślicie o piaście Novatec NT-DH41SB na oś 20mm??

Kross Level A8 + RS Tora 318SA
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
Hamulec przedni ma większą efektywność hamowania i tym hamujemy, a tyłem sobie pomagamy. Jeśli ktoś ma problem z łapaniem mocniej ręką za lewą klamkę a lżej za prawą - pech, może zamiana miejscami coś pomoże.KubaLaPL pisze:I czemu na siłę chcesz lepszy hamulec z przodu?? Lepszy musi być z tyłu, w dh czy fr na początku będziesz i tak używał głównie tyłu, przodu trzeba się nauczyć.
KubaLaPL pisze:To dziwne, że wszystkie szanujące się firmy montują srama do siebie. Szosowe zwykle nie dają rady i szybko dostają luzów. Są po prostu delikatne.

Nie rób chłopakowi bajzlu w głowie...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości