Dobór części do FR

pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Powiem tak. Po drobnych badaniach na PB stwierdzam że branie srama do sztywniaka to totalna głupota. Wszystkie SX5 X-5 i jedno X-7 ułamane przy śrubie jeździły w sztywniakach.

I żeby nie być gołosłownym, kumpla spotkało to samo. Leciał sobie, 2m w przód 1m w gorę... może 1,5m max. Lądowanie na 2 koła i jeb. SX5 rwie szprychy i nie nadaje się już do niczego. Mam go jeszcze na biurku.
Michal9999
Posty: 416
Rejestracja: 01.04.2011 08:42:52
Lokalizacja: Mikołów/Oss
Kontakt:

Re: Dobór części do FR

Post autor: Michal9999 »

pietryna, to jakie przerzutki polecasz?? I jaką manetkę,łańcuch i kasetę do tego??I jakie hamulce w końcu?? Avid-y BB5 czy BB7 ?? A może BB7 na przód a BB5 na tył??
Kross Level A8 + RS Tora 318SA
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Szosę shimano. 105, Ultegra(używki) Osobiście manetki bym brał jakiekolwiek rapidfire+.
Jeśli bardzo chcesz nowe to nie mogę pomóc. Ale generalnie długi i średni wózek z daleka omijaj.
Michal9999
Posty: 416
Rejestracja: 01.04.2011 08:42:52
Lokalizacja: Mikołów/Oss
Kontakt:

Re: Dobór części do FR

Post autor: Michal9999 »

pietryna, mam pytanie do ciebie: dlaczego polecasz mi przerzutki szosowe?? nie to żeby mi coś nie pasowało ale po prostu chcę wiedzieć dlaczego :)
Kross Level A8 + RS Tora 318SA
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Bo są o niebo lepsze w porównaniu do mtb, używki w 90% są w idealnym stanie(bo większość to pewnie rekreacyjna jazda po asfalcie, bez upadków, bez żyłowania napędu do granic możliwości). Generalnie sam szukam czegoś z grup 6400-6600(i odpowiednich roczników ze 105). Ostatnio poszło stare XT RD-M735 SS ale używane w grawitacji i przerysowane. Stwierdziłem, że 50zł nie dam bo aż tak mi nie zależy, ale jak bym kupił to pewnie okazałoby się że jest idealna.

velobase.com btw. Fajna strona. Tam sobie popatrz o jakich mówię.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

To dziwne, że wszystkie szanujące się firmy montują srama do siebie. Szosowe zwykle nie dają rady i szybko dostają luzów. Są po prostu delikatne.
X4 z X5 będzie dobrze współgrało.
I czemu na siłę chcesz lepszy hamulec z przodu?? Lepszy musi być z tyłu, w dh czy fr na początku będziesz i tak używał głównie tyłu, przodu trzeba się nauczyć.
BB7 wiadomo, lepsze, ale nie wiem czy na tyle by dopłacać.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Michal9999
Posty: 416
Rejestracja: 01.04.2011 08:42:52
Lokalizacja: Mikołów/Oss
Kontakt:

Re: Dobór części do FR

Post autor: Michal9999 »

Własnie też tego nie jestem pewien czy warto dopłacać :)
KubaLaPL pisze: Szosowe zwykle nie dają rady i szybko dostają luzów
Tak jak napisał KubalaPL czy szosowe przerzutki nie są zbyt delikatne?? Co do ramy (NS Surge) to jaki rozmiar wziąść przy moim wzroście(186cm)
Kross Level A8 + RS Tora 318SA
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Dobra. Szczerze mnie to wali co kupisz i co będziecie kupować. Ja swoje widziałem, później widziałem więcej na PB i mi starczy. Wysoka cena srama dopełnia dzieła.
Michal9999
Posty: 416
Rejestracja: 01.04.2011 08:42:52
Lokalizacja: Mikołów/Oss
Kontakt:

Re: Dobór części do FR

Post autor: Michal9999 »

pietryna, a mnie to nie wali więc się nie obrażaj :) Poprosiłem Cię żebyś uzasadnił swą wypowiedź więc to zrób ;) Sądzę że się znasz więc twoja opinia się dla mnie liczy ;) Odpowie mi ktoś jaki rozmiar ramy wybrać(14'lub16')?? Mam 186cm wzrostu.
Kross Level A8 + RS Tora 318SA
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ja wziąłem 16" i nie żałowałem.

Przerzutki łapią luzy od zmieniania biegów, a nie od wstrząsów. Tzn od wstrząsów pewnie też ale zdecydowanie większe od zmian. Szosowe są precyzyjniejsze, z resztą będę testował Dura-Ace niedługo pewnie to sam na 100% się dowiem.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Michal9999 ja bym patrzył na to, na czym jeżdżą zawodowcy. Żaden z nich nie ma szosowego sprzętu. Osobiście nie znam nikogo komu SRAM by poleciał, natomiast ja rozpieprzyłem już 3 szitmano. Acerę, Deore i LXa.
Raczej 16" pod Twój wzrost. Chociaż mam kumpla który ma ponad 190 cm i jeździł na 14". Musiałbyś usiąść na jakiejś 14 i 16 i zobaczyć na której Ci wygodnie.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Michal9999
Posty: 416
Rejestracja: 01.04.2011 08:42:52
Lokalizacja: Mikołów/Oss
Kontakt:

Re: Dobór części do FR

Post autor: Michal9999 »

Właśnie że nie mam możliwości przymierzenia się do ramy :(
Kross Level A8 + RS Tora 318SA
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

To faktycznie problem. Nikt z kolegów nie jeździ na takich rozmiarach?
Skąd jesteś? Napisz na 4um, może się ktoś znajdzie niedaleko.
Z gówna bata nie ukręcisz.
wielkiezuo
Posty: 67
Rejestracja: 03.02.2011 21:01:15
Kontakt:

Post autor: wielkiezuo »

KubaLaPL, to kup porządne shimano. Każdy fan SRAMa, albo nigdy nie miał Shimano, albo chłam typu acera, deorka zwykła. Z każdym dobrym Shimano nie ma problemów, czego nie można powiedzieć o SRAMie. Pękające, zacinające się manetki, słaba precyzja. No, ale jest lans bo pisze SRAM.
wielkiezuo
Posty: 67
Rejestracja: 03.02.2011 21:01:15
Kontakt:

Post autor: wielkiezuo »

KubaLaPL pisze:Dobre klocki i szeroka kiera pozwalająca na wygodne ułożenie klamek i masz mega moc za niskie pieniądze.
Jedź w góry, zobaczysz ile warte są te twoje mechaniki.
J5 wyrobi, ale nie w górach, bardzo słaby hebel jak dla mnie, szybko sie grzeje.

Mostek Hussefelta, gripy dołóż do ODI, Sunliny szybko się psują.
Opony HR, 60a 2ply. Swamp to opona do wszystkiego (i do niczego za razem)
Najlepiej kupiłbyś za tę cenę używkę, a nie kilka klas gorszą nówkę. Ale to twój wybór.

EDIT:
proszę o sklejenie postów :)
Michal9999
Posty: 416
Rejestracja: 01.04.2011 08:42:52
Lokalizacja: Mikołów/Oss
Kontakt:

Re: Dobór części do FR

Post autor: Michal9999 »

Ja mieszkam w okolicach Katowic :( Podobno w Surge tylko rura pod siodłowa się różni. A jakie przerzutki polecacie?? Szosowych raczej nie kupie bo się boję że będą za delikatne :? I jaką piastę polecacie na przód?? Bo na rowerowy.com jest napisane że Prodigy Proforma BL nie są pod hamulce tarczowe :cry:
Kross Level A8 + RS Tora 318SA
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
wielkiezuo
Posty: 67
Rejestracja: 03.02.2011 21:01:15
Kontakt:

Post autor: wielkiezuo »

Nie są za delikatne. 105 lub wyżej, ew Deore XT, Saint.
Michal9999
Posty: 416
Rejestracja: 01.04.2011 08:42:52
Lokalizacja: Mikołów/Oss
Kontakt:

Re: Dobór części do FR

Post autor: Michal9999 »

Jaką piastę polecacie na przód?? Bo na rowerowy.com jest napisane że Prodigy Proforma BL nie są pod hamulce tarczowe :cry: Co myślicie o piaście Novatec NT-DH41SB na oś 20mm??
Kross Level A8 + RS Tora 318SA
http://ujeb.se/wFhyoQgkNANT
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

KubaLaPL pisze:I czemu na siłę chcesz lepszy hamulec z przodu?? Lepszy musi być z tyłu, w dh czy fr na początku będziesz i tak używał głównie tyłu, przodu trzeba się nauczyć.
Hamulec przedni ma większą efektywność hamowania i tym hamujemy, a tyłem sobie pomagamy. Jeśli ktoś ma problem z łapaniem mocniej ręką za lewą klamkę a lżej za prawą - pech, może zamiana miejscami coś pomoże.
KubaLaPL pisze:To dziwne, że wszystkie szanujące się firmy montują srama do siebie. Szosowe zwykle nie dają rady i szybko dostają luzów. Są po prostu delikatne.
:shock: Widocznie Giant, Trek, Mondraker (+ wiele innych) się nie szanują.

Nie rób chłopakowi bajzlu w głowie...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości