[damper] 5th element serwis
[damper] 5th element serwis
Siema,
poszukuje manuala do 5th element. Jeśli ktoś jest w jego posiadaniu bardzo bym prosił o zamieszczenie go tutaj.
poszukuje manuala do 5th element. Jeśli ktoś jest w jego posiadaniu bardzo bym prosił o zamieszczenie go tutaj.
Rozkręcacie, rozbieracie, czyścicie, zalewacie olejem 2.5 do oporu, montujecie pływak ifp (uważając, żeby pod nim nie było powietrza) potem wkładacie główny tłok, skręcacie, ustawiacie położenie ifp, skręcacie zbiornik, pompujecie i wszystko powinno być ok, przynajmniej ja serwisowałem tak swojego. Możecie też poszukać instrukcji serwisu dhxa, zasada jest taka sama.
Btw, jeśli ktoś ma uszkodzonego i rozkręconego 5th 241 to może odezwać się do mnie na pw? Miałbym pytanko...
Btw, jeśli ktoś ma uszkodzonego i rozkręconego 5th 241 to może odezwać się do mnie na pw? Miałbym pytanko...
Montujesz damper w imadle,spuszczasz powietrze,rozkrecasz wszystko,wyciągasz ifp,wylewasz olej,czyścisz. Następnie damper zalewasz od zbiornika wyrównawczego,tak żeby między głównym tłokiem a zbiornikem wyrównawczym był olej. Zalewasz go tam mniej więcej po połowe i pukasz w korpus jakimś śrubokrętem lekko,zeby pozbyć się drobinek powietrza. Następnie zalewasz damper od zbiornika do pełna,aż do samej krawędzi w głównym tłoku, moczysz w oleju tłoczysko i i dokręcasz,lecz nie do końca,mniej więcej do połowy lub 3/4. Następnie wkładasz ifp z linijką na określoną głębokość( zależną od długości dampera,tabele znajdziesz w necie,może być taka sama jak dla swingera 4/6 way coil ) następnie zakręcasz tlok,potem komore zbiornika wyrównawczego,pompujesz damper i działa.
Ride 4 Fun ! Biatch !
Wszystko gra, tylko bardzo ważne jest żeby pod dekielkiem nie było powietrza (najlepiej zrobić to w garnku, albo jeśli szkoda ci oleju to mocno przechyl i włóż dekiel z olejem. I poszukaj na jaką głębokość wcisnąć ten dekiel, bo każdy skok ( więc i długość tłumika) ma inną.
Aha i pamiętaj, rozkręć wszystkie regulacje na min plus pół obrotu.
Aha i pamiętaj, rozkręć wszystkie regulacje na min plus pół obrotu.
siema dzisiaj rozebrałem ten damper lecz gdy ściągałem końcówkę z tłoka to mi wypadła z rąk i nie wiem czy ją dobrze złożyłem dodaje zdjęcia
http://img593.imageshack.us/img593/4595 ... 291006.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/8520 ... 291007.jpg
http://img593.imageshack.us/img593/4595 ... 291006.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/8520 ... 291007.jpg
wszystko źle.
http://www.pinkbike.com/photo/2989851/
http://www.pinkbike.com/photo/3611607/
http://www.pinkbike.com/photo/2340630/
tak powinno byc
http://www.pinkbike.com/photo/2989851/
http://www.pinkbike.com/photo/3611607/
http://www.pinkbike.com/photo/2340630/
tak powinno byc
-
- Posty: 977
- Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie wie ktos moze jak wyciagnac to ifp?
to jest to okragle srebrne w zbiorniczku?
to jest to okragle srebrne w zbiorniczku?
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
-
- Posty: 977
- Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
dzieki wielkie, probowalem dolewac oleju i popychac tlok, ale konczylo sie tym ze ifp podchodzilo do prawie samej gory i nie mialem czym tego chwycic a olej wylewal sie bokami (gwintem) ;p
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość