[damper] 5th element serwis

SzakalFR
Posty: 2
Rejestracja: 16.04.2011 14:25:12
Kontakt:

[damper] 5th element serwis

Post autor: SzakalFR »

Siema,
poszukuje manuala do 5th element. Jeśli ktoś jest w jego posiadaniu bardzo bym prosił o zamieszczenie go tutaj.
luk992
Posty: 58
Rejestracja: 01.01.2011 15:43:08
Kontakt:

Post autor: luk992 »

no właśnie tez potrzebuję manuala lub poszukuje kogoś kto mi zrobi serwis tego dampera w mojej okolicy (koło bielska białej)
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Rozkręcacie, rozbieracie, czyścicie, zalewacie olejem 2.5 do oporu, montujecie pływak ifp (uważając, żeby pod nim nie było powietrza) potem wkładacie główny tłok, skręcacie, ustawiacie położenie ifp, skręcacie zbiornik, pompujecie i wszystko powinno być ok, przynajmniej ja serwisowałem tak swojego. Możecie też poszukać instrukcji serwisu dhxa, zasada jest taka sama.
Btw, jeśli ktoś ma uszkodzonego i rozkręconego 5th 241 to może odezwać się do mnie na pw? Miałbym pytanko...
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Montujesz damper w imadle,spuszczasz powietrze,rozkrecasz wszystko,wyciągasz ifp,wylewasz olej,czyścisz. Następnie damper zalewasz od zbiornika wyrównawczego,tak żeby między głównym tłokiem a zbiornikem wyrównawczym był olej. Zalewasz go tam mniej więcej po połowe i pukasz w korpus jakimś śrubokrętem lekko,zeby pozbyć się drobinek powietrza. Następnie zalewasz damper od zbiornika do pełna,aż do samej krawędzi w głównym tłoku, moczysz w oleju tłoczysko i i dokręcasz,lecz nie do końca,mniej więcej do połowy lub 3/4. Następnie wkładasz ifp z linijką na określoną głębokość( zależną od długości dampera,tabele znajdziesz w necie,może być taka sama jak dla swingera 4/6 way coil ) następnie zakręcasz tlok,potem komore zbiornika wyrównawczego,pompujesz damper i działa.
Ride 4 Fun ! Biatch !
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Nie powiedział bym że tak samo jak w dhxie. Dhx ma dziurę odpowietrzającą w ifp co znacznie upraszcza procedurę.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Ale pomijając ifp (w dhx odkręca się tą śrubkę, w 5th tak się montuje ifp, żeby powietrze się nie dostało pod niego) metoda jest ta sama.
misio_de
Posty: 42
Rejestracja: 11.03.2006 11:19:35
Kontakt:

Post autor: misio_de »

Wszystko gra, tylko bardzo ważne jest żeby pod dekielkiem nie było powietrza (najlepiej zrobić to w garnku, albo jeśli szkoda ci oleju to mocno przechyl i włóż dekiel z olejem. I poszukaj na jaką głębokość wcisnąć ten dekiel, bo każdy skok ( więc i długość tłumika) ma inną.

Aha i pamiętaj, rozkręć wszystkie regulacje na min plus pół obrotu.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Btw ktoś wie gdzie dostać uszczelkę kurzową do 5th elementa? Czy w ogóle można takie coś kupić?
misio_de
Posty: 42
Rejestracja: 11.03.2006 11:19:35
Kontakt:

Post autor: misio_de »

Z tego co wiem, to tylko Chilecki (ten od sant i cruzów) posiada wszystko do 5th element, ale raczej nie sprzeda bez serwisu. Ja mam jakąś starą, ale nie polecam (mogę oddać gratis). Jakby co to pisz na priv.
luk992
Posty: 58
Rejestracja: 01.01.2011 15:43:08
Kontakt:

Post autor: luk992 »

siema dzisiaj rozebrałem ten damper lecz gdy ściągałem końcówkę z tłoka to mi wypadła z rąk i nie wiem czy ją dobrze złożyłem dodaje zdjęcia
http://img593.imageshack.us/img593/4595 ... 291006.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/8520 ... 291007.jpg
LisuKrakow
Posty: 977
Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: LisuKrakow »

Nie wie ktos moze jak wyciagnac to ifp?
to jest to okragle srebrne w zbiorniczku?
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Najłatwiej jest wyjąc tłok z korka który przykręcasz do głównego korpusu, wkręcić go, wsadzić w niego wężyk od kompresora, docisnąć ręką żeby to w miarę uszczelnić i puścić powietrze, elegancko wystrzeli ;)
LisuKrakow
Posty: 977
Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: LisuKrakow »

dzieki wielkie, probowalem dolewac oleju i popychac tlok, ale konczylo sie tym ze ifp podchodzilo do prawie samej gory i nie mialem czym tego chwycic a olej wylewal sie bokami (gwintem) ;p
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość